Több ezer parkolóhely is kevésnek bizonyult ahhoz, hogy minden autó elférjen, így kénytelenek ezt is digitálisan megoldani
Izraelben az elmúlt nyolc évben több mint egymillióval nőtt a gépjárművek száma, Tel-Avivban és Jeruzsálemben pedig emiatt a helyzet annyira eldurvult, hogy a szakértők szerint már a gazdasági fejlődés rovására megy a sok autó és közlekedési dugó. Éppen ezért az ottani kormány elindította a Fast Lanes programot, mely tükörfordításban "gyors sávokat" jelent és tulajdonképpen le is írja a rendszer lényegét. Adottak a buszsávok, amiket értelemszerűen csak a tömegközlekedési eszközök használhatnak, ezáltal gyorsabbak, mintha az ember a dugóban araszolna. Ám, ha valaki feltétlenül az autójával szeretne gyorsan és egyszerűen közlekedni megteheti: a buszsávban külön díj ellenében.
Katonás rendben várakoznak a fizetős parkolóban az autók
A rendszer viszont nem merül ki ennyiben. A szolgáltatás díja dinamikusan változik, ha nagy a kereslet, akkor magas az ár, ha csendesebb időszak van, akkor olcsóbban lehet igénybe venni a buszsávot. Azoknak, akik hajlandóak megfizetni a különdíjat, a rendszer garantálja a 70 km/h-ás sebességet, viszont a helyek csak korlátozottan elérhetőek, hogy ne zavarják a tömegközlekedést a fizetős vendégek. A 100 kilométeres prémium szakasz mellett a Fast Lanes program része tízezer parkolóhely is, melyek díjszabása ugyancsak dinamikus a keresletnek megfelelően, illetve 200 elektromos busz is, amelyek a már sokat emlegetett tömegközlekedést hivatottak kiszolgálni. A rendszer kiépítéséhez szükséges informatikai rendszert az ígéretek szerint katonai minőségű kibervédelemben részesítik majd, és a valós idejű adatelemzéshez 2500 terabyte kapacitású adatközpontot készítenek.
A jól elkülönített buszsávot az autósok csak külön díj ellenében használhatják ha haladni akarnak
Pont IZRÁELBEN!
HIHETETTLEN!
Érted, ha érted!
Start up ország High tech megoldással.