A Purosangue V12-es motorblokkja - sokáig maradhatnak még velünk ezek a motorok, ha megvalósul az e-benzin
Nem sok értelme lenne az autózásért rajongani, ha csak pusztán funkcionalitásuk miatt hasznos eszközök járnák az utakat. Legtöbbjük persze ma is ilyen, de az eladások néhány százalékát kitevő izgalmas autócsodák, melyek hangjáért vagy vezethetőségéért álmodozunk róluk, olyan üde színfoltját jelentik az utaknak, amit kár lenne veszni hagyni. A villanyautók térnyerésével már így is le kell mondanunk a V8-asok morgásáról, de az önvezető autók megjelenése végképp megszüntetne mindent, ami okot ad még a járművekért való rajongásra. Szerencsére a sportautógyártók nem akarják veszni hagyni saját örökségüket.
Az SF90-essel már évek óta kínál hibridet a Ferrari
A Ferrari vezérigazgatója, Benedetto Vigna az "Autó jövője" című konferencián határozottan visszautasította az önvezetés technológiáját az olasz márka modelljeiben. Az Insider tudósítása szerint Vigna így nyilatkozott: "Az autókban manapság négyféle szoftver van. A teljesítményvezérlő szoftver, a kényelmi szoftver, az infotainment szoftver és az önvezető. Az utolsó minket nem érdekel." Egy Ferrariban persze nehezen is lenne megmagyarázható az önvezetés létjogosultsága, az már tényleg csak öncélú magamutogatás (vagy vidámparki élmény) lenne, ha egy szép sportautó magától vinné körbe utasait az utakon.
A villanyautók már más tészta: a Ferrari most is kínál konnektoros hibrid modelleket, és - ha szentségtörés, ha nem - jön a teljesen elektromos meghajtású Ferrari is. 2035-re szénsemlegessé akar válni a cég, 2030-ra pedig modellkínálatuk 80%-a hibrid vagy villanyautó lesz. Itt tehát még olyan kiskaput sem hagy a cég, mint a Purosanguénál: maximum az eladások 20%-át teheti ki a V12-es családi Ferrari, megőrizve az "igazi" sportkocsik fontosságát. Ha viszont a kínálat háromnegyede akkumulátoros lesz, az már tényleg azt jelenti, hogy alig marad 1-2 benzines modelljük a következő évtizedben. Ráadásul azok sem biztos, hogy hagyományos benzint égetnek majd, a Ferrari ugyanis megerősítette, hogy komolyan foglalkoznak a szintetikus üzemanyaggal. Ez persze nem feltétlenül probléma a rajongóknak, az e-benzin csak attól "e", hogy környezetbarát módon szintetizálják, de attól még ugyanúgy ég el a motortérben, tehát a kipufogóból feltörő hangorkánban már semmi "e" nincsen. Az e-benzin működéséről korábban már mi is
beszámoltunk, ide kattintva olvashatsz róla.