A Ferrari is felül a SUV vonatra?

2021-ben érkezik a Ferrari Purosangue, a márka első SUV modellje

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már gyártásközeli fázishoz érkezett a Ferrari SUV-ja, a Purosangue, ami technikai alapjait tekintve igen közeli rokonságot mutathat a nemrég leleplezett Ferrari Roma GT-vel.

Ha azt mondom Ferrari, a legtöbb ember gondolataiban az F40 vagy a 308 GTS, Thomas Magnum autója jelenik meg. Letisztult, minden porcikájában a teljesítményre hangolt, kétüléses, középmotoros autók. A Ferrari viszont reagál a vásárlói igényekre és olyan új modelleket mutat be, amelyek továbbra is a sportautó gyártás élvonalát jelentik, de illeszkednek a sportos mindennapokba is.
2021-ben várható a Ferrari SUV modelljének, a Purosangue-nak a bemutatása, amely a - nemrég leleplezett és 2020-ban érkező - Roma GT[/url] modellben debütáló moduláris, orrmotoros, kombinált anyagú platformra épül.
Michael Lieters, a Ferrari technológiai igazgatója elmondta, hogy a jövőben alapvetően két architektúra áll majd rendelkezésre az orrmotoros és középmotoros modellekhez. A moduláris felépítés már adott és sok új modelljük épül majd az orrmotoros elrendezésre.
Hirdetés
A Purosangue esetében a plug-in hybrid hajtáslánc a leginkább preferált megoldás, de az orrmotoros és négykerék-hajtású platform kompatibilis a V6-os, V8-as, de még a V12-es erőforrásokkal[/url] is. A mérnökök nem igazán favorizálják a V12-es motor társítását egy nagy akkucsomaggal, mivel ez túl nagy súlyt eredményezne. A hibrid hajtáslánc benzines egysége egy kisebb erőforrás kell, hogy legyen. A jelenlegi tervek szerint nem várható teljesen elektromos modell megjelenése a következő néhány évben. A következő V12-es motorral szerelt Ferrari az új SUV lehet, de a figyelem már most a következő szupersport modellre irányul, ami a márka új zászlóshajója lesz. Enrico Galliera a Ferrari marketing igazgatója elárulta, hogy már dolgoznak az új autón, amit valamikor 2022 után mutatnak be a nagyközönségnek. Az új szupersport autóval nem céljuk az SF-90 bődületes 986 lóerős rendszerteljesítményének a megdöntése, ehelyett teljesen más filozófia szerint folyik a fejlesztés. A fókuszban a kisebb önsúly, jobb irányíthatóság, aerodinamika és tapadás sora áll. Leginkább az Aston Martin Valkyrie riválisa lehet, és a fentiek alapján igen fejlett hibrid hajtáslánc mozgathatja majd.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?