A ferdehátú Fiat Tipo lenne a Bravo utódja?
Erősebb és ferdehátú Fiat Tipo a láthatáron
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Újabb kémfotók jelentek meg a ferdehátú Fiat Tipóról. Közben felbukkantak képek a gyári sportváltozatáról is. Fejlődik a sorozat.
Már megint egy szabadalmi rajz, most az új Fiat Tipo gyárilag felspécizett változatáról. Olcsó szedánként alap motorkínálata diszkrét, de azért egy kis játékosság itt is beleférhet a képbe. Legalábbis bizonyos piacokon. Pontosan nem tudni még, hogy Fiat, vagy Abarth márkanéven jönne ki, de már szárnyra kaptak a találgatások, hogy csak optikai csomagról vagy valódi tuningról lenne-e szó. Egy kis ültetés, erősebb fékek, egy sportosabb futómű, és az olaszok 1.4-es 140 lóerős turbómotorja a családias értékek mellé hozhatna némi vezetési élményt is a Tipósok mindennapjaiba.
A sportváltozatnál viszont sokkal fontosabb, hogy most már egészen biztos, hamarosan kijön a ferdehátú Tipo. Ha a szedánformánál praktikusabb, ügyesebben bővíthető csomagtartót hordó autó kell, akkor itt a megoldás. Egyben egy kicsit fájó pont, hogy a Fiatnál nem egy új, "igazi" kompakttal oldják meg a Bravo utódlását, hanem a kisautóból faragott olcsó szedán ferdehátú változatával tudják le ezt a kört. Így a ferdehátú Tipo is fura helyzetben lesz, mert lesz jó pár kompakt, aminél kisebb, a kisautóknál persze ő maga sokkal nagyobb, és árával is valahol a két tábor közé szorul. Meglátjuk, mit sütnek ki ebből az olaszok.
Már 2014 novemberében megjelentek a hírek az új Törökoszrágban gyártandó Fiatról. Nagyobb részt szedánt szerelnek majd össze, kisebb részt csapott hátút és kombit, amint beindul a teljes gyártás.
A Tipo a módosított SCCS alapokra épül, aminek az alapváltozatát a Grande Puntonál használták. A módosított platform volt a kiindulópont az 500L, 500X, Toro, Renegade stb.-hez. Ne egy az egyben alváz irányából közelítsük a dolgot, hanem „szerkezet”-ként nézzük. Rugalmasabban variálható és nem kell teljesen újat kifejleszteni minden egyes autóra. Erre szokta mondani Zöld, hogy a FIAT még mindig a GM idejében fejlesztett alapokat használja… nézőpont kérdése.
Valahol meg lehet érteni azt a modellpolitikát, amit a Tipo család fog képviselni. A Stilo bukott és utána a Bravo II-ből még kevesebbet adtak el. A Bravo II-nél már nagy mértékben csökkentették a terv számokat, de azt sem tudták elérni. Nem akartak még egy „Golf” ellenfelet készíteni. Más irányból közelítenek. Nem szigorúan a nyugat-európai piacra tervezték az új autót, hanem az EMEA régióra.
Számomra a Tipo nem Linea és a Bravo II utóda, hanem egy új kompakt autó három kaszniváltozattal. A méretekről lehet vitatkozni, de sehol sincs rögzítve, hogy a kompakt (alsó-közép) kategória mettől meddig tart. 20-30 évvel ezelőtti kompaktokat ma már verik a B osztályos autók méretben. Egyébként a fiatpress is kompakt szedánként ír a Tiporól.
Remélem nem kell 2017-ig várni az 5 ajtós bemutatójára, hanem már idén tavasszal lehull róla a lepel. Egy szűk körnek már be lett mutatva mind a 3 kaszni változat, úgyhogy csak nem fogják elhúzni a dolgot.
Ezt mondod?
[url]http://www.autoevolution.com/news/2016-fiat-bravo-replacement-spied-in-italy-dressed-in-grande-punto-clothes-97289.html[/url]
Ezzel mit akartal mondani?
Ott a Linea, 4 centivel kisebb a tengelytavja mint a Tiponak, egesz pontosan 2,6m a hossz kozel 4,6 m es ugyan arra a FCA small platformra epul mint a Punto, Corsa, Renegade, MiTo stb.
Olasz forrasok szerint 2017-re johet a Bravo utod.
„Tipo a Punto átdolgozott és megnyújtott padlólemezét használja”
ez azt sugallná, hogy közelebb áll a puntóhoz még mindig (megnyújtás lehet 10 centi is), de ez alapján nagyon nem puntó méret : (a szedán 4.5 méter hossz, 2.63 tengelytáv)
[url]http://www.autonavigator.hu/ujdonsag/minden_a_fiat_uj_olcso_szedanjarol_a_tiporol-16064[/url]
és nem gondolnám, hogy a ferdehátú verzió sokkal kisebb lenne, (4.3 méterre tippelek mert a hátsó túlnyúlás elég hosszú, a tegnelytáv marad…ezek meg furcsamód passzolnak a bravóval….).
Ezt a baromságot csak itt írták le eddig. Olasz oldalakon nem, sőt látni kémfotókat a Bravo valódi utódjáról is.
A Tipo a Punto átdolgozott és megnyújtott padlólemezét használja, így nincs köze a Giulietta/Dart/Viaggio/Ottimo modellekhez. Annak majd a tényleges utódnak lesz köze. Úgy fogják felépíteni a palettát mint a VW-nél, ez a Rapid megfelelője.
Egyébként formás autó lesz az 5 ajtós Tipo, arányosabb mint a szedán, ha a belsejét rendbetennék, akkor alacsonyabb árral a Golf mellé állítható, de inkább Auris, Focus.
Sok amerikai gép van, ami egész jó, de pl. a Chrysler/Dodge nem olyan rég hagyta itt az EU-t, természetesen nem akarnak most hirtelen visszatérni. Ha jól tudom, a Giulietta padlólemezére épül és ennek a Fiatnak a leszármazottja:
[url]https://www.google.hu/search?q=fiat+viaggio&client=opera&hs=P4R&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjv2rOMypLKAhVH6RQKHdO7BbUQ_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]
Szerintem nincs konkrét megfelelője az európai Fiatok közül. De a legközelebb szerintem is a szedán Tipo van hozzá.
ja és a dart miért nem jöhetett EU-ba?
[url]http://www.dodge.com/en/dart/[/url]
pedig egész jó…. vagy most a tipo lesz a dart EU megfelelője????
mind a 2 jó. a ferdehátú oldala kicsit astra h, de amúgy jó. ha könnyűek lesznek, akkor a 140 ló elég.
„…a Fiatnál nem egy új, „igazi” kompakttal oldják meg a Bravo utódlását, hanem a kisautóból faragott olcsó szedán ferdehátú változatával tudják le ezt a kört.”
Bejött, amire tippeltem – a Tipóból készült ferdehátút küldik csatába a Golf, az Astra, a Focus, az Auris, stb. ellen. Nagyon merész húzás. Megint csalódtam a Fiatban. Rendben van, hogy „erre volt pénz”, de mi fogja a halandót rávinni, hogy ezt válassza bármelyik jól bejáratott nevű vetélytársával szemben? Legalább a forma ütne nagyot, de az is nélkülöz mindenféle olasz stílusjegyet.
Az Ibiza/Toledo és a Rapid/Rapid Spaceback párossal azonban akár jót is meccselhetnek majd.