A féket eszik legjobban az olasz pályák
Vizin Laci bácsi Sanremóra hangol
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Négy héttel a Barum Rali után újra IRC-futamon áll rajthoz Vizin László, és a világbajnoki futamokon is tapasztalatokat szerző navigátora, Zsiros Gábor.
„A Sanremo Rali specialitása, hogy szűk hegyi utakon zajlik, rengeteg kanyarral és nagy szintkülönbséggel. Tengerszinten rajtolunk, felmegyünk 1600 méter magasra, majd onnan visszajövünk megint tengerszintre. Van olyan pálya, amely tíz kilométeren keresztül nyolcszáz métert lejt. Nagyon sok a másodikos, harmadikos kanyar, és mondanom sem kell, ez borzasztóan eszi a féket.”
„Tavaly 180 (km/h) volt az autónk végsebessége. Az idén homologizáltak a Hondához egy 170-es végáttételt, az szerintem sokkal alkalmasabb az olasz pályákra, ezért azzal fogunk menni. Az első napi gyorsaságik teljesen megegyeznek a tavalyiakkal, de teljesen új itinert írunk, mert más fokozatban kell fordulnunk.”
„A fékek terén is fejlődött egy kicsit az autó. A fék levegőhűtő-csövét úgy alakították ki, hogy most már nem szakad le az első méteren és sokkal kevesebbet tekereg, így a levegő elér a féknyereghez. De a fékbetét terén is okosodtunk egy kicsit.”
„Az Euroringen teszteltünk a héten, ahol a szűk kanyarokra próbáltuk állítani az autót, illetve, hogy az első fékeket kíméljem, megpróbáltam egy kicsit hátraállítani a fékerőt.”
„Navigátoromnak, Zsiros Gabinak elég sűrű lesz a programja, mert a hétvégén, Aradon versenyez Turánnal, mi hétfőn utazunk ki a Sanremo Ralira, ahonnan egyből megy tovább a Francia Rali vb-futamra, ott szintén Turánnal indul. Gabin már a Barum Ralin is látszott az idei két vb-futam, és a közösen teljesített IRC-futamok hatása. Még jobb, tapasztalt navigátor lett, aki nagyon sokat tud segíteni.”
„Az itthoni felkészülésünkkel és a teszttel elégedett vagyok, remélem, hogy a tavalyinál jobb eredményt tudunk elérni.” Akkor hatodikak lettek...