A legtöbben gond nélkül megvennék ezt az autót, csak épp 200 ezer kilométerre visszatekert órával
Ősi trükk az autók eladásakor az óratekerés, avagy a kilométerszámláló értékének bármilyen módon történő manipulálása. Ennek a csalásnak a célja legtöbbször az autó értékének növelése, hiszen ez is egy mutatója annak, hogy mennyit és milyen módon használták az adott járművet. Alligha kell azonban bemutatni ezt a módszert bárkinek, aki Magyarországon él, ugyanúgy ahogy a FedEx csomagküldő cég nevét is biztosan hallotta már mindenki. Amire azonban csak nemrég derült fény, hogy a kettőnek elég komoly köze van egymáshoz. A nemzetközileg ismert cég ugyanis az Automotive News és a CarScoops információi szerint az óracsoportok cseréje után 100 ezer mérföld alatti futásteljesítménnyel hirdetett meg és adott el ennél jóval többet futott furgonokat és teherautókat, emiatt jelenleg bírósági ügy folyik a cég ellen.
A FedEx lehet az USA legkomolyabb óratekerője a gyanú szerint
A bíróságnak átnyújtott dokumentumok szerint a tervezett eladás előtt nagyjából 100 ezer mérfölddel új, nullkilométeres óracsoportokat vásároltak, így tüntettek el sok százezer mérföldet. Az autókat végül kisvállalkozóknak értékesítették, természetesen anélkül, hogy az óracserére felhívták volna a figyelmet, a valós óraállás esetenként akár a kiírt érték négyszerese volt. Ezzel a tervezett élettartamuk első felében járó autók helyett valójában az életciklusuk legvégén járó járműveket adtak el, amelyek záros határidőn belül komoly hibákat produkáltak. Érdekesség, hogy korábban, éppen emiatt nem adták el a használt autókat, egészen 2011-ig a bontóba küldték a feleslegessé vált járműveket a szolgálat után.
Az érintett furgonokat és teherautókat magánszemélyeknek és kisvállalkozásoknak adták el
A jogi vitában érintett az autókat értékesítő kereskedő is, aki állítólag tudott az óratekerésről, hiszen hozzáfért a járművek pontos helyadatait tároló, GPS alapú eszközökhöz, amelyek tárolt adatai egyértelműen bizonyítják, hogy az autók ennél jóval többet futottak. Az eljárás kezdeményezéséhez több károsult fogott össze, ráadásul az esettel kapcsolatba hozható meghibásodások az egész ország területén, több államban is jelen vannak. Az Automotive News kérdéseire válaszolva a FedEx szóvivője tagadta, hogy valóban manipulálták volna a számlálókat, és kijelentette, hogy ezt a bíróság előtt be is fogják bizonyítani, míg az érintett kereskedő nem kommentálta az eseményeket.