Léteznek annyira kalandvágyó emberek, akik egy ezerkettes Ladával indulnak Afrikába
Nincs is szebb, mint amikor egy autóverseny egyben jótékony célokat is szolgál, márpedig a Budapest-Bamako rali pontosan egy ilyen esemény. A karitatív túra szervezőinek eltökélt szándéka hogy faültetéssel és tiszta ivóvízrendszer építésével segítenek Afrikában. Idén a cél Sierra Leone, egészen pontosan Freetown városa, ahová 17 nap alatt kell eljutnia a mezőnynek, miközben 8235 kilométert hagynak a hátuk mögött. Természetesen a verseny mottója továbbra is:
Bárki. Bármivel. Bárhogy.
Szóval akadnak igencsak merész csapatok is a vérbeli terepjárósok között, akik közül most megmutatunk néhányat. Természetesen ott lesz az az
egymillió kilométert futott Toyota Hiace is, amelyről már korábban írtunk, és amit Molnár Attila és családja igyekszik célba juttatni. Drukkoljunk nekik együtt, illetve a többieknek is!
Egy picit mi is ott leszünk a túrán. Drukkoljunk együtt Molnár Attilának és csapatának, azaz családjának
Az egyik legdöbbenetesebb járgány, amellyel a rajt előtt találkozni lehetett, az ezerkettes Lada, avagy Zsiguli, amelyre rápillantva nemhogy Afrikába nem vállalnánk vele egy utat, de még a szomszéd utcába sem bevásárolni. A Lada 2101-et terelgető páros a csapatukat egyszerűen csak Elcsatangolt Bodri kutyaként nevezte a versenyre. Az indulás előtt persze kicseréltek ezt-azt, például minőségibb fékeket szereltek fel. Ettől függetlenül óriási kalandnak ígérkezik ezzel az autóval eljutni Afrikába.
Pörgesd végig a galériát és nézd végig a képeket!
Aztán itt van a Lucky Luke csapatnévvel induló Opel Astra F. Egy sima, széria Astra. Habár patika állapotúnak tűnik, azért mégiscsak 8 ezer kilométer vár rá egyhuzamban. Sok sikert!
Egy mezei F Astra is nekivág a nagy útnak
Többen is az aprócska autókra esküsznek, köztük a Stinky Bastards csapat is, akik egy Renault Twingót fogtak be a nagy kalandra. Az autó matricázásából azonban kitűnik, hogy megjárták már Mongóliát is vele, szóval nem egy tapasztalatlan páros érkezett Romániából.
Nincs lehetetlen a Renault Twingo számára
Csehországból érkezett egy Peugeot 106-os, ami szintén bizonyítja, hogy mennyi mindent képes elnyelni egy kisautó. Ugyanerre képes a Peugeot 205 is, amelytől viszont nem áll olyan távol az afrikai kalandozás. Persze nem a képen látható példányról van szó, de anno a Dakaron indultak a komoly 205 T16-os versenyautók. Az alább látható 205-ös festése a versenyautók színét idézi.
Vajon, hogy bírja majd a terhelést a Peugeot 106-os
Dakar utánérzést árasztó Peugeot 205
„Hova lesz a fuvar?” Hát Afrikába! Vajon milyen tarifával szállítana utasokat Budapestről Freetownba a londoni taxi? Elsőre mókásnak tűnik a Fake Taxi csapat ötlete, ám a Nissan dízelmotorjával felszerelt LTI TX1 valószínűleg bírja a gyűrődést.
Az arisztokraták Afrikába is taxival mennek
Tehát a péntek délután elrajtolt mezőny, ha minden jól megy, február 16-án ér célba Freetownban, a fapados Dakarnak is becézett versenyen.
Többnyire persze kőkemény, japán és egyéb terepjárók neveztek be, a mezőny ötöde Toyota