Közvetlenül a központi érintőképernyőn érhető el az alkalmazás
Leáldozóban van a hagyományos, újságból kivágós kuponok korszaka, legalábbis a Škoda szerint. Ahogy az egyszerű autózástól haladunk a fenntartható és intelligens mobilitás felé, úgy jelennek meg újabb és újabb funkciók a járművekben, amik ezáltal szépen lassan másodlagos élettérré alakulnak át. A koncepcióautókkal egy ilyen világot festenek le, ami persze csak részben valósul meg a sorozatgyártású autókban, de időről időre felbukkan egy-egy funkció, ami valóban hasznosnak és már most is működőképesnek tűnik. Ilyen a Škoda új alkalmazása, a Marketplace, amit egyelőre Csehországban tölthetnek le a Scala, Superb, Kamiq, Karoq és Kodiaq modellek tulajdonosai, de később a többi Škodában is elérhető lesz, illetve további országokban, remélhetőleg itthon is. Talán nem véletlen a Facebook piacterére utalás, hiszen ugyanúgy az egyéni szokások alapján adja az ajánlatokat.
Könnyen olvasható a személyre szabott ajánlat
A Marketplace-t az említett modellekben akkor lehet letölteni, ha a legfrissebb fedélzeti operációs rendszerrel rendelkeznek. Az alkalmazás két hétig elemzi a sofőr szokásait, gyakran megtett útvonalait, ezt követően pedig személyre szabott ajánlatokat jelez a központi képernyőn, amikor az adott üzlet közelében jár az autó. A tanulási időszak alatt sem hagy minket akciók nélkül, de addig csak általános ajánlatokat kínál fel - később viszont az alapján tanul tovább, hogy a felugró kuponok közül melyiket fogadjuk el éppen. A leokézást követően a navigáció egyből az új célhoz vezet, ahol a sofőrnek csak annyit kell tennie, hogy a kasszánál fizetéskor bemutatja az időközben emailben megkapott egyedi kupont vonalkód vagy QR-kód formájában.
Még jobb a Kofola, ha akciós!
Az akciók persze nem csak maguktól bukkannak fel a rendszerben, nem arról van szó, hogy az alkalmazás vadássza az interneten elérhető ajánlatokat. A Škoda köt megállapodásokat az üzletekkel, ez alapján építik fel saját adatbázisukat, de az akciók is kizárólag a Škoda ügyfeleinek járnak, nem általános kedvezmények ezek. Ennek a hátulütője a kisebb lefedettség az általános internetes kuponkeresőkhöz képest, előnye viszont, hogy egyszerűen, közvetlenül az autó érintőképernyőjébe integrálva, a navigációval együttműködve jelennek meg a spórolási lehetőségek, amik ráadásul exkluzívak a Škoda tulajok számára. Ha elegendő partnert sikerül bevonni a rendszerbe, akkor működik igazán jól az alkalmazás, és az OMV-t például már meg is nyerték a kampányhoz, ahol kedvezményesen lehet tankolni vagy ételt, italt fogyasztani. A beépített rendszer másik előnye, hogy a jármű adatait is fel tudja használni az ajánlásokhoz, például alacsony üzemanyagszintnél már keresi is a közelben lévő akciós tankolási lehetőségeket. De nem kell kizárólag az algoritmusra hagyatkozni, hogy az hozza fel az aktuális kuponokat, a Marketplace-ben magunk is láthatjuk listázva az összes elérhető akciót. Az OMV mellett az Automyčka Express autómosó-hálózat és a Fruitisimo italbár-hálózat is csatlakozott már a Škoda újdonságához.