A dízelek okozzák a tüdőrák-megbetegedések hat százalékát

Évente 11 000 ember halálát okozza a kipufogógáz

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újabb adatok bizonyítják a gázolajmotorok káros hatásait. Ugyanakkor természetesen a benzinesek sem tisztítják a levegőt. Vigyázat, az élet káros az egészségre!

Az utrechti egyetem kutatói újabb bizonyítékot találtak arra, hogy a régivágású dízelmotorok felelőssé tehetőek a tüdőrák-megbetegedések kialakulásáért. Mindez nem meglepő azok után, hogy tavaly a WHO is tényként közölte, hogy a gázolajos motorok kipufogógázai közvetlenül okolhatók a daganatos megbetegedések kialakulásáért. A mostani adatok szerint a bányászok és kamionosok körében - akik jobban ki voltak téve a hetvenes és a kilencvenes évek között gyártott dízelmotoros haszonjárművek kipufogógázainak - majdnem 7 százalékkal több a tüdőrákos beteg. Ez ahhoz viszonyítva nagyon rossz adat, hogy a szövetségi munkavédelmi előírások egyetlen tizedszázaléknyi kockázatot már jelentős egészségkárosító tényezőként tartanak számon. Pláne, ha azt nézzük, hogy az egyéb ipari felhasználású dízeleket ebben nem vették bele.
Hirdetés

Mivel a tanulmány az Egyesült Királyság és az Amerikai Egyesült Államok adataira támaszkodik, az ottan javuló tendenciákkal tudott a kormányzat reagálni a rossz hírekre. Eszerint az elmúlt pár évben, 2008 és 2010 között ötvenezer erősen szennyező dízel jármű lett kivonva az USA útjairól. Ezzel 230 ezer tonnányi szmogot képző szennyező anyag kibocsátását sikerült kiküszöbölni - jelentette a környezetvédelmi hivatal.
A dízelmotorok általános emissziós javulása miatt a fókusz ma a közvetlen befecskendezéses benzinmotorokra helyeződik át. Független kutatók szerint ezek a dízeleknél több rákkeltő mikrorészecskét bocsáthatnak ki. A kutatás annyiból nem hoz újat, hogy az autógyártóknak továbbra is a működőképes és gazdaságos nullemissziós járművek megalkotása a hosszútávú célja.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

49 thoughts on “A dízelek okozzák a tüdőrák-megbetegedések hat százalékát

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Hali! Lezárult a per a kocsival. A márkakereskedést kötelezte a bíróság a gépkocsi visszavásárlására a vételkori áron (amortizációt nem érvényesíthettek), és azon felül késedelmi kamat kifizetésére részemre ( mivel semmis a köztünk létrejött szerződés). Továbbá a szakértői díjak , bírósági perköltség megfizetése is rájuk hárult.

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Szia! Első fokon pert nyertem a márkakereskedés ellen, a bíróság nekem adott igazat. Az ítélet szerint is teljesen mindegy , hogy konstrukciós hiba vagy a szerviz kontárkodása miatt van kipufogógáz az utastérben, a gépkocsi rendeltetésszerű használatra alkalmatlan. Ha több mint 5 év alatt nem tudták megoldani a hiba megszüntetését, ezért jogos volt az elállásom a bíróság szerint is a szerződéstől.Jelentős érdeksérelmem , és érdekmúlásom van a gépkocsival. Mivel több éve már használni sem tudom , egészségügyi problémákat okoz a szennyezett levegő belélegzése. A cikk szerintem nagyon soká lesz megírva , ha egyáltalán megíródik. Most megint nem akar a magyarországi Ford nyilatkozni az ügyben az Autónavigátornak , csak majd ha a másodfoknak is vége lesz. Most már készítem össze az anyagot, (szakvéleményeket, fényképfelvételeket, bírósági ítéletet, amik az igazam bizonyítják és kiküldöm a Ford németországi központjának is. Had lássák Magyarországon mennyire rombolják a Ford márka népszerűségét, a Ford márkába vetett bizalmat. A márkaszerviznek nem volt elég több év , hogy a hibát kijavítsa, vagy feltárja. Az importőrnek nem volt elég 5 hónap , hogy a gépkocsit tüzetesen átnézze, az általam jelzett hiányosságokat megállapítsa. Ezek után már teljes bizalomvesztésem van a Ford iránt. Nagyon sokan az én esetemből okulva nem választották már a Fordot. Inkább más autómárkát választottak a környezetemben is. Miért éri ez meg a magyarországi értékesítésnek?

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Azért az érdekes, hogy az ellen oldal a márkaszerviz, vagy az importőr nem cáfolja az állításaim. Pedig biztos olvassák Ők is az itt leírt hozzászólásokat, eljutott hozzájuk, vagy felhívták rá a figyelmüket.

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Ok! Amiket én állítok , azokat bíróság által kijelölt igazságügyi szakértők alátámasztották ( szakvéleményekkel igazolom). Valamint gyári vonóhorog felszerelési utasítás ( Ford által kiadott felszerelési utasítás). Sajnos nem ennek megfelelően vannak a vonóhorgok felrakva, így másnál is kipufogógáz jut az utastérbe. Ezért is írtam , hogy nagyon sok autós társamat érinti. De majd látjuk.

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Nagyon kíváncsi vagyok én is , hogy le fogják e adni a cikket. Már csak jövő évre van rá esély, hogy megjelenjen az írás. Ha itt nem tudom elmondani a nyilvánosság felé , akkor másutt próbálkozom majd , még nagyobb fórumnál. Ha akarod privátban neked is elküldöm, hogy lásd. Eléggé szövevényes az ügy , nagyon sokakat érinthet.

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Tisztelt Szász István úr!

    Elnézését kérem, kissé sűrű az évvége, ma tudtam Önnek válaszolni. További anyagokra egyelőre nincsen szükségem, én is megkérdezem a Fordot állásfoglalásáról, utána fogok tudni vele cikkben foglalkozni.

    Üdvözlettel,
    Katona Mátyás

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Tisztelt Katona Úr! A leírtak szerint elküldtem az autóm történtét privátban az Ön e-amail címére. Vártam valami vissza igazolást , hogy rendben megérkezett. Nem akarok türelmetlenkedni, csak szeretném kérdezni, hogy volt e már ideje belenézni? Mennyire megalapozottnak találja a panaszomat?, Van e értelme, hogy további peranyagokat átadni . Azért kérdezem mindezeket, hogy érdemes e várnom a fejleményekre. Privátban is jó lenne a válasza .
    Tisztelettel Szász István

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Tisztelt Katona Úr! A leírtak szerint elküldtem az autóm történtét privátban az Ön e-amail címére. Vártam valami vissza igazolást , hogy rendben megérkezett. Nem akarok türelmetlenkedni, csak szeretném kérdezni, hogy volt e már ideje belenézni? Mennyire megalapozottnak találja a panaszomat?, Van e értelme, hogy további peranyagokat átadni . Azért kérdezem mindezeket, hogy érdemes e várnom a fejleményekre. Privátban is jó lenne a válasza .
    Tisztelettel Szász István

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Ezzel az a legfőbb baj, hogy csak kifogás. Nem az a 2 választási lehetőség van hogy visszamegyünk a múltba meg az hogy nem csinálunk semmit sem mert nem tudunk visszamenni a múltba.
    A szarvasmarhák – meg a többi állat – metántermelése az üvegház hatást erősíti ugyan, de töredék akkora hatású, mint az emberiség tevékenysége álétal okozott pusztítás, úgyhogy nincs értelme a tehenekre mutogatni saját magunk helyett.

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Kicsit félreértettelek! Azt hittem arra írod, hogy tudom másnál is jelentkezik ez a hibajelenség , és nem tettem bejelentést ez ügyben is, és csak a magam ügyét akarom képviselni. A másik kocsi amit vettem , az már benzines, kis fogyasztású autó. Ez volt az első diesel autóm , és belátom , hogy ezek mennyivel károsabbak. A múltba viszont nem mehetünk vissza amikor még lovaskocsin jártak, vagy lóháton , ezt Te is beláthatod. Valamint , hogy a szarvasmarhák mennyi bélgázt engednek ki , azokat sem ölik le , hogy ne legyenek. Pedig azok is a légkörre mennyire veszélyes gázok.

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Ez egy nagyon érdekes gondolat, felvetés, ráadásul logikailag és erkölcsileg is rendben van, mégis mindenki azt fogja mondani: Nem vagy normális! 🙂

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Szia! Emlékszem bizony. Az sem lenne jó megoldás ha az ilyen kocsikat mások is tovább adnák , mert aki el ad valamit és az új tulajdonos észreveszi, hogy hibás ( használt árúnál is van rejtett, eltitkolt hibára garancia vállalás), akkor meg őt perelik be. Hiába állítanám én , hogy a kocsi hibátlan , az új tulaj lekéri a gépkocsi előéletét, és máris kidobja , hogy 10-szer volt a gépkocsi kipufogógáz beáramlással szervizben. Szerintem a forgalmazó kötelessége lesz ezen hibás autók kijavítására valamit kitalálni a gyártóval közösen. Továbbá már többször leírtam, hogy rosszul szerelik fel a vonóhorgokat, nem a gépkocsi gyártó által felszerelési utasításnak megfelelően. Az még rásegít a kipufogógáz beáramlásban az utastérbe. Csak ajánlani tudom minden Ford fusion tulajdonosnak, hogy nézesse meg valaki független személlyel nála szabályosan van e felszerelve. A hátfalaknál kihagynak tömítő elemeket, a lökhárítókat nem rögzítik a megfelelő rögzítő elemekkel. Sok kocsit megnéztem és egyiknél sem találtam jónak, amiről a tulajdonosoknak sejtelmük se volt. Én már többet nem tudok ebben az ügyben tenni, jobban felhívni a figyelmüket. Ezért is lenne fontos egy korrektül megírt cikk ebben az ügyben.

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Szia! Nagyon tévedsz! Én már vásároltam másik autót . Azért akarom végig vinni az ügyet, mert jeleztem az importörnek, hogy más autóknál is ( ford fusionoknál) jelentkezik ez a probléma, és kértem vizsgálják ki. Az importőr a füle botját sem mozdítja ez irányba. A hatóságnál is jeleztem , nem csak az én érdekemben, és ott sem történt érdemi lépés. Most már nagy nyilvánosságot akarok az ügynek , a mielőbbi probléma megoldása végett.

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Azért érdekesnek tartom, hogy a másoknak okozott egészségkárosodással nincs problémátok, amiatt nem vinnétek vissza a járművet a szervízbe, az teljesen rendben levő dolog, de az esetlegesen saját magatoknak okozott az viszont már gond.

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Szia!
    Előzőekben már megírtam tapasztalataimat a „Kell-e félni a Ford Focus II. generációjától?” című cikkben.
    A márkaszervizeknél én sem jutottam előbbre. Az autót (autókat) többszöri vizsgálás (hibakeresés) után is változatlanul kaptam vissza, mondván nem éreznek semmilyen szagot. Reménytelen az eset. Az autótól szabadulni kell! (Egyébként ismerőseimet, kollégáimat is vittem több km-en keresztül, de ők sem éreztek semmi különös szagot.) Másik (nem Ford) gépkocsiban nem jelentkeztek a tünetek ezért a forrás egyértelmű volt. A gáz kis mennyiségben, de folyamatosan (volt adagolva) jutott a szervezetembe (ezért veszélyes, mert mire az ember észreveszi már komoly baj is lehet belőle). Autószerviz hiba? Túlzott érzékenység? Lehetne vitatkozni, hogy kinek van igaza, de az egészségem érdekében autót váltottam. Sajnos csak egészségkárosodásommal tudtam volna bizonyítani az igazamat, ezért ez esetben lemondtam róla! A továbbiakhoz jó egészséget és sok sikert kívánok!

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    No látod ez az amit hiába fogsz elmondani neki akárhányszor, sosem fogja megérteni. Az igen-nem embereknek teljesen mindegy a mérték, ha valami káros akkor káros, totál mindegy mennyire, és mivel minden káros valamennyire, ezért minden pont ugyanolyan számukra, azaz soha nem kell semmin sem változtatni, hiszen neki úgyis ugyanolyan marad. 🙂

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Te nagyon okos ember lehetsz. Azt mondod, hogy csak egyszerűen álljunk át hidrogénre és kész? Az egy cseppet sem zavar, hogy se hidrogén nincs, se töltő és elosztó infrastruktúra hozzá, sőt soha nem is lesz? Ilyen alapon tündérfingra is átállhatnánk, hiszen csak ki kell jelenteni, hogy álljunk át rá és kész. 🙂

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Szia! Biztos az izzító relé volt a hibás , mert itthon aztán kódolvasás, csere , és utána nem jött elő, igaz utána már csak fél évet bírtam használni a kocsit. Már több kocsinál előjött ez a hibajelenség. Már lassan 2 éve nem tudom használni, egészségügyi problémák léptek fel a beáramló szaghatástól. Akkor úgy látszik , hogy én nagyon rossz típust választottam ,vagy ezek nagyon problémásak. Amit művelnek velem az a legjobban felháborító. Amikor egy ( importőr) háttértámogatott szerviznek 4 hónap kell, hogy kiderüljön mi a baja a kocsinak ( ez csak feltételezve , mert ennél is több lehet, csak ennyi ideig nem történik semmi). Nekik ott vannak a részletes technológia utasítások, részletes robbantott rajzok, állítólagos felkészült szakemberek. Ezen az oldalon volt éppen , hogy micsoda képzést kapnak a Ford szerelői, ” forró drót” a márkaszervizek felé ha nem tudnak valami hibát elhárítani. Nekem a márkaszerviz éppen 4 évig ígérgette, hogy majd az oktatási központtal megnézetik( mert persze a hibát nem ismerték el).

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Szia!

    Olvasgatom a történeted,és sajnálom. De ezért ne szidd következetesen az összes Fordot. Nekünk 2 MK3-as Mondeonk is van,mindegyikben bőven van km,és egyiknek sincsen semmi komolyabb baja,se turbó,se porlasztók,a kettőstömegű lendkereket mindegyikben kb. 270ezernél kellett cserélni.
    Biztosan az izzítórelé hibásodott meg? Ha egy „malacfarok” világított(és dízel az autód),akkor nem feltétlenül az izzítással van/volt a gond. Lehetett az turbó elektronika,porlasztócsúcs baj,magasnyomású hiba.
    Szóval azért szerintem erős kijelenti azt,hogy jobban jár az,aki nem vesz Fordot. Szerintem a Mondeok és az első szériás Focusok pl nagyon eltalált konstrukciók (azért csak ezekről írok,mert ezekkel van több éves tapasztalatom).
    Üdv.

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Köszi a támogatást! Egyre többen jelzik , hogy velem vannak. A márkaszervizek kihasználják erőfölényüket. Az importőr hozzáállása az ügyhöz teljesen elfogadhatatlan, mikor évekig elhajtottak a bíróságra. Holott csak egy szemrevételezés, egy próbaút kellett volna a részükről és láthatták volna , hogy igazam van, nem került volna nekik pénzbe. A Ford márka hírnevébe vetet bizodalmam nem veszett volna el. . Nem kellet volna senkinek több százezer forintokat befektetni. De hát ez jó az ügyvédeknek van munkájuk. A bíróságok meg amúgy is leterheltek. 5 éve bizonygatom az igazam . Nem kellett volna végigjárni ezt az utat. Most már remélem bízhatom Katona Úrban !

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Jobban jártál, hogy nem vettél Fordot! Nálam is voltak még a kipufogógáz beáramláson kívüli hibák is. Pár hónaposan a díszlécek ragasztása elvált, ajtóbehúzó fogantyúja ( gumi felülete) tönkre ment, pedig annyira vigyáztam rá. Nyári melegben a motorháztető nem akart kinyílni, hátsó kerékcsapágy. Nyáron mikor nem is kell izzítania, normál üzemi körülmények között menet közben beadta az izzító relé meghibásodását , persze távol hazánktól vagy 900 km-re. Még szerencse , hogy csak időszakosan ( motor teljesítményt visszafogja , sárga fogaskerék a műszerfalon), és haza tudtam jönni vele . Az első szélvédőnél az esővíz elvezető műanyag eldeformálódik, ez is konstrukció hiba ( ford fusionnál) , van amelyiknél már centi méterben mérhető ez a deformálódás. Az enyém mindig garázsban állt. Alig érte napfény, vagy téli hideget a műanyag elemet mégis hibás, cserélve is volt már, az új megint el van válva.

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Én nem az Euro 5, 6 dízel szgk-kat hibáztatnám ezért, hanem a tgk-kat.
    Egy budapesti 35 éves BKV busz kb. százszor annyi kormot bocsát ki (és 10x annyit is megy), mit egy átlagos használatú, Euro 5-ös személy gk.

    Szaszi, Én is majdnem Focus-t vettem a nyáron (több mint 900 ezret engedtek volna az árból), de egy ismerősöm lebeszélt róla. 5x volt egy új C-max-al szerízben 1 év alatt kisebb bosszantó hibák miatt.

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Inkább nem kell már Ford. A kérésem a bíróság felé, hogy kötelezze az alperest a vételár visszafizetésére, perrel kapcsolatos költségeim megtérítésével. Ford fusion nincs már új, leálltak a gyártásával. Más típust meg úgysem adnának újat. Használtra akarták kicserélni, az enyém nevetséges áron való beszámításával. ha drágábbat választottam volna mint amennyit Ők gondoltak akkor fizessek rá. Ennyit ér a garancia a Fordnál.

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Szaszi, ezt az ügyet nem szabad hagyni, simán kártérítési perre kell vinni.
    Ha nem tudják kijavítani, akkor cseréljék ki az autót!

    A márkaszervizek csak az olajat tudják kicserélni.
    Nekem is 1 hónapig volt bent az autóm márkaszervizben, mert az indításgátló visszajelző hirtelen villogni kezdett menet közben és leállítás után már nem indult be.
    Nem találták a hibát 1 hónapig. Motor vezérlést akartak cserélni 250 ezerért, pedig csak egy kábel volt eldörzsölődve, ami blokkolta az indításgátlót.

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Kihagytam a kézifékbowden és a váltókarvagy bowden bemenetet., talán még más is van de nem jut több eszembe, talán még az ülések alatt a tank elektromos kábelkimenete. Bárhol lehet akár egy gyártósori hanyag összeszerelés, vagy akár a mérnök elméretezett eltervezett valamit ami nem passzentos.
    Sok típussal volt már dolgom, párszor legszívesebben eltörtem volna a tervezőmérnök kezét vagy összerakattam volna vele. Vannak olyan megoldások gyárilag is amik nem csak túl vannak feleslegesen bonyolítva, de megkeserítik a szerelő életét is, főleg ha már nem 1-2 éves autót kell javítani, a szerelő nem is nagyon létezik káromkodás nélkül. Tényleg érdekel a téma örülök hogy megosztod nyilvánosan is.

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Köszönöm a hozzászólásod! Itt most már nem akarom részletezni a dolgokat, majd elküldöm Katona Úrnak, és Ők remélem megírnak majd mindent ami evvel kapcsolatos. Annyit azért leírnék, hogy én is a vonóhorog szakszerűtlen felszerelésével találtam magyarázatot a hibajelenségre, de a márkaszerviz nem ismerte el. Viszont van olyan autó is amelyiken nincs vonóhorog és annál is jelentkezik ez a hibajelenség. Tehát a vonóhorog szabálytalan felszerelése fokozza a hibajelenséget. Gyári 0km-es kora óta megvan ez a hibajelenség.

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Folytatás: ha a tűzfalnál (motor mögött) jön be a gáz. egy kis szellő is visszavezetheti előre, hát még a szél.
    Kormányszárnál a kimenet a kormányműre. A vezetékkötegeknél bár azt komolyan tömítik gyárilag de érdemes ránézni. a motorháztető felnyitó bowdennél, gyakorlatilag a műszerfal alatt bárhol, főleg ha utólagos fúrás van a tűzfalon akár egy riasztó vezeték miatt.
    Nem zárnám ki a típustól függően az ajtó kárpitok alatt van-e pára/esőfogó nejlon. Ezt autómárkánként, autótípusonként változik.
    A teljesség igénye nélkül mondhatom hogy nincs megoldhatatlan feladat, csak időigényes, mire átnéz az ember minden lehetőséget.
    Több szerencsét kívánok ezentúl igényesebb szerviznél, jobb esetben szerelőnél.

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Ha ezeknél nincs hiba akkor jön a többi.
    Kezdjük hátulról:
    -Hátsó ajtó tömítés, -hatsó lámpák tömítése, -Több autónál a hátsó lökhárítón belül van párakivezető mondjuk a ha belülre rakható a pótkerék vagy a pótkerék felett a kárpit alatt is lehet. Rendszámvilágítás tömítések.
    A belső pótkerék alatt is lehet vízkifolyó csatorna.
    A hátsó szélvédő és oldalüvegeket azért megnézném hogy tömítenek-e bár azok beáznának, könnyeben észrevehető hiba. Hátsólámpa tömítéseknél be szokott párásodni pár autónál a tömítés akkor nem ok.
    Hátsó ülések alatt azt hiszem nincs szerelőjárat a tankhoz, bár az ülések alá néznék. Ajtótömítések végignézése is fontos lehet. Vezetékkivezetések a belsó térből akár a hátső lámpáé akár egy utólagosan felraakott vonóhorogé ami rosszul vagy sehogy nincs letömítve. Hátsó tetőantenna tömítést nem tartom valószínűnek.

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Mellékesen még megjegyzem hogy milyen helyeken áramolhat be a kipufogógáz.
    Én először megnézném akár egy kipufogószervíz is megteszi hogy beindítva felemeli az autót egyvalaki befogja a kipufogó végét „részlegesen”(de csak addig hogy nehogy megfolytsa a motort!!!!!!!), közben a másik szerelő nézi hogy kifúj-e valahol!
    A motor és a kipufogórendszer hideg legyen hogy meg lehessen szabadkézzel fogni.
    Fontos a rezonátor csőnél alapos szabadtenyeres (nem kesztyübe mert abba nem érzi a kifújást) vizsgálat
    A hajlékony rezonátornál a rezgéstől is elrepedhet de a külső hálótól nem látni a repedést.
    Az 1.6TDCi-knél a kipufogó könyök után a motor alatt fixen rá van fogatva a kipufogócső a motorblokkra,(ez még a rezonátor előtt van) itt szokott elrepedni a cső.
    Ha a kipufogónál nem szivárog, és a rezonátor tetején sem, és a leömlőnél sem, akkor csak hátul van kipufogás. Figyelem ha a kifufogónál szivárog a kipufogógáz az nem feltétlen jár erősebb, legalábbis észrevehetőbb hanghatással.

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Volt „szerencsém” több ilyen cégnél dolgozni, autószerelőként is. Nem foglalkoznak eléggé az ügyféllel mert az nem a profitot hajtja ha órákig esetleg napokig a hiba keresése folyik, az nem bevétel.
    Nem az autószerelő a hibás, mert ha sokáig keresné, nem fizetné meg neki senki, a vállalat meg teljesítménybérre hajtja, sok munkát vállal be ami fizetős.
    A vezetőség az aki leállítja az ügyről a szerelőt, ad neki más munkát amin van bevétel.
    Ha a szerelő elkezdi keresni ezt a hibát, nagyon sokáig is eltarthat.
    Én ismerem a mentalitást, a szerelő amúgy sincs megfizetve, mi lesz ha még súlyos tízezrekkel kevesebbet keres a hónapban. A családot miből tartja el? Behívják az irodába és megkérdezik miért csak ennyit teljesítettél? Rosszabb esetben ha sok ilyen van hogy nincs meg a profitelvárás emiatt még el is küldik.
    Én sajnálom hogy így járt a tulaj. Én csak ajánlani tudom ha ő maga nem ért hozzá keressen egy olyat aki hajlandó komolyan foglalkozni a problémával.

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Tisztelt olvasónk!

    Lehet, hogy korábban elkerülte figyelmünket az írása. Természetesen szívesen megismerjük autójának történetét, majd pedig megkérdezzük a Fordot is. Kérem, hogy küldje el az infókat, a [email protected] címre!

    Köszönettel,
    Katona Mátyás

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    En hiszek neked,mivel miota nem hasznalom a Focusomat kevesebbet faj a fejem.
    De mondjuk nekem serult 1picit a hatso ajto.
    Es minap a benzinesekrol olvastam mindezt marmint a modern torpe turbosokrol.

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Tisztelt Hollósy Balázs Úr!
    Fel tudnám ajánlani, hogy a teljes anyagot Ön elé tudnám tárni, nehogy az legyen , hogy igazságtalanul vádolok valakit. Kántor Úrnak is felajánlottam már itt a hozzászólásoknál amikor a Fordot dicsérte, de válaszra sem méltatott. Elhiszem , hogy Önök a tesztautókat tőlük kapják , és nem akarnak bajt maguknak. De hát a rossz oldalát is lehetne vázolni a dolgoknak. Más autós társaim egészsége is megérne ennyit.
    Tisztelettel Szász István

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    Már itt ezen az oldalon is írtam többször, hogy az én kocsim utasterében kipufogógázszag érezhető (Diesel az autó). Egy Ford márkaszerviz a hibát kijavítani nem tudta, és nem ismerte el a hibát ( garanciális autóról van szó). 4 igazságügyi szakértő leírta már szakvéleményében , hogy kipufogógáz szaghatás érezhető. Ebből az egyik vegyész volt aki kimérte a magas szénmonoxid szintet is. Ennek ellenére nekem kell még mindig bizonygatnom az igazam. 5 éve tart már a kálváriám. Már másfél éve jeleztem a Ford magyarországi importőrének ezt a hiba jelenséget, de addig nem léptek ebben az ügyben , míg polgári perbe nem hívta a márkaszerviz a hibajelenséggel. A Ford importőr kérte most már hogy megvizsgálhassa az autót. 3 hónap alatt nem tudta rendesen megvizsgálni az autót. Légtérelemzés nélkül nem tudják a hibát megállapítani, majd ennek eredménye alapján akarnak valami véleményt mondani. Kérdem én , egy olyan cég akinek oktatási központja van , akinek a feladata a Ford márkaszervizek képzése, nem tud egy hibát feltárni? Mit várhatunk el a márkaszervizektől akkor. A gépkocsit 2 éve használni nem tudom , egészségügyi problémákat okozott nálam a kipufogógáz belélegzése. Továbbá más gépkocsikban is jelen van ez a hibajelenség ( Ford fusion). Sokan nem is gondolják, hogy mitől fáj a fejük, miért kell a gyereket orvoshoz hordani esetleg, gyerekekre különösen veszélyes mivel az immunrendszerük nincs kialakulva.

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    És egy új autó gyártásának az energia felhasználása és káros anyag kibocsátása mekkora? Átkellene állni a hidrogén tankolására és kész…. Nem szórakozni kellene a kőolajjal…

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    És szerintük a bányászok csak azért kaptak tüdőrákot,mert dízel gépek mellett dolgoztak? Biztosan a felmérés készítői nem hallottak még a szilikózisról 🙂 Annak szép kis melegágya egy esetleges tüdőrák.
    Amúgy is bármi ami CHO-t(szénhidrogént) éget,az rákkeltő lesz,amíg világ a világ. Ez ellen nem tudnak tenni. Kész,ez van.

  • 2017.10.29. at 16:07
    Permalink

    ” autógyártóknak továbbra is a működőképes és gazdaságos nullemissziós járművek megalkotása a hosszútávú célja.” – szerintem meg a profitszerzés….

Vélemény, hozzászólás?