A dízelbotrány legújabb áldozata a Fiat-Chrysler
Akár be is tilthatják Németországban a Fiatok értékesítését
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Volkswagen által kirobbantott dízelbotrány több márkát is magával ránthat. Most a Fiat 500X stiklijére derülhetett fény.
A legújabb hírek szerint a Fiat is csalt egyes modelljeinek emissziómérése kapcsán. A márka ráadásul első körben nemigen akart együttműködni a dízelbotrány kapcsán vizsgálódni kezdett német hatóságokkal, büntetésként akár értékesítési tilalmat is kaphat. A német közlekedési hatóság a Bild am Sontag szerint arra figyelt fel, hogy az FCA (Fiat Chrysler Automobiles) autóinak kipufogógáz-tisztítórendszere az indítás után 22 perccel leáll. Ha ez bebizonyosodik, az bizony csalás, hiszen egyértelműen arra hajthattak ezzel (ha igaz a megoldás), hogy a hivatalos teszt mindössze 20 percnyi üzemet tartalmaz. A hírek szerint ezt egyelőre az 500X-nél találták így.
Korábban az Opel Zafira esetében is ugyanilyen megoldásra derült fény, az Opel azzal védekezett, hogy a kipufogógáz-tisztító berendezés a motor védelme érdekében deaktiválja magát. Jelenleg ezt kell bizonyítsa a gyártó, ezt a megoldást ugyanis engedélyezi a szabályzás, amiről persze egyre inkább egyértelmű, hogy nincs rendben.
Olaszország autóipara mindig is domináns volt dízelfronton, várható volt, hogy őket is fülön csípik majd. Olyan ez az egész, mint egy hurrikán – végigsöpör, egyeseket elkerül és ők megússzák(valószínűleg azért, mert korrekt tájékozatást adtak), másokat meg jó alaposan megtépáz.
Indul közben a másik hurrikán is, aminek első szenvedő fele a Mitsubishi volt, aztán megtalálta a Suzukit is. Az új Autó-Motorban van egy cikk, hogy a Peugeot önként jelentkezett egy fogyasztásmérési tesztre, és a végeredmény az lett, hogy kb. 1,5 literrel mértek többet a gyár által megadottnál. Akkor a PSA is csalt, nem? Nyissuk már ki a szemünket.
Ez legalább egy olyan terület, ahol ha kevesebbet adsz meg, mint a valós, akkor csaltál, nincs mese. Nincs csalószoftver meg hasonló aljas trükközések, mint a dízelbotránynál. Szimplán csak füllentesz egy gyári adatról és borul a bili:)
Most őszintén. Normál forgalmi üzemben melyik autó közelíti egyáltalán meg a laborteszteken hozott értékeket? Ennyi erővel tiltsuk be az összeset! Valós körülmények között mérve a dízelek rosszabbul, a benzinesek kevésbé rosszabbul szennyeznek. Ezt konstrukciója válogatja de a lényeg, hogy a papíron ígért értékeket egyik sem hozza! A koromrészecskékkel nem igazán tudnak mit kezdeni a dízeleknél (maximum a szemmel látható tartományon kívülre helyezik) a nitrogént sem tudják kellően hatástalanítani külön adalék nélkül. Nekem az előző Toyotám részecskeszűrős volt, ott egy 5. injektor hevítette a szűrőt és a katalizátort gázolaj segítségével. Tökéletlenül égett gázolajat égetünk gázolajjal 🙂 ? A valós értékei biztosan köszönőviszonyban sem voltak a laboratóriumival, mégsem akarta senki betiltani. Jó mondjuk ez nem állt le 22 perc után 🙂 . A benzineseknél sem sokkal jobb a helyzet! Ez nekem már csak a gyártók kakaskodásának tűnik!