A dakar első 10 befutójának fele Toyotával indult

Három Toyota dobogós helyen a Dakaron, 5 autójuk az első 10-ben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár az idei Dakart Carlos Sainz nyerte Peugeot-val, a Toyotánál is van mire büszkének lenni, egyebek mellett a szériaautók között első helyen befutó Land Cruiserre.


Miként arról már beszámoltunk, a Peugeot-val mérkőző Carlos Sainz idén második Dakar-győzelmét szerezte meg. Ünnepelhet a PSA, de azért a Toyotánál sem szomorkodnak.
Hirdetés

Annak ellenére ünnepelhették az utolsó (14.) nap befutóját, hogy ott Giniel de Villiers és navigátora, Dirk von Zitzewitz magabiztosan nyerte az idei, 40. Dakar utolsó gyorsaságiját. Utánuk azonban három autó három másodpercen belül érkezett, a második, harmadik és negyedik helyezettet – köztük a Toyota Gazoo Racing South Africa és az Overdrive Toyota egy-egy versenyzőjét, Nászer el-Attiját és Lucio Alvarezt – csupán egy hajszál választotta el egymástól.
A végső győztes Carlos Sainz Öt perccel utánuk érkezett. Ő a hatalmas előnyét - érthetően - biztonsági autózással védte. Nem is hibázott: bekormányozta autóját a célba, és ezzel megnyerte élete második Dakar raliját. Ezzel a rangsorban utolérte a szintén kétszeres Dakar-bajnok Nászer el-Attiját, akinek így legalább egy évet kell várnia a harmadik címre. Most sincs azonban oka az elkeseredésre, hiszen magabiztosan őrizte második helyét, és 2010, majd 2016 után immár harmadszor állhatott a dobogó második fokára - Toyotájával. Az utolsó napon elért szakaszgyőzelmével Giniel de Villiers (pályafutása során szintén harmadik alkalommal) a harmadik helyen zárta az embert és gépet próbára tevő, kegyetlen terepralit. Ha valahol, itt valóban érvényes, hogy a célba érkezés maga is győzelem, így a versenyt az összesített nyolcadik helyen záró Peter van Merksteijn, a tízedik helyre felzárkózó Lucio Alvarez és a tőle csak egy hellyel lemaradó Alejandro Miguel Yacopini is büszke lehet teljesítményére, ahogy csapattársuk, a 41. helyen célba érő Nicolas Falloux is. Ha mindez nem volna elég dicsőség a Toyotának, a verseny tartogatott még egy örömünnepet a márka rajongói számára: a szériaautók versenyében Akira Miura és dízelüzemű Land Cruisere legyőzhetetlennek bizonyult, és kategóriaelsőként (az összesítésben a huszonötödikként) búcsúznak Argentínától és a Dakar ralitól - jegyezzük meg persze, hogy a szériaautók között nem is indult más, csak Toyota, ebben a szegmensben csupán két dízel (VDJ200-as modellkódú) Land Cruiser versengett.
A Toyota szempontjából további figyelemre méltó tény, hogy az autóknál az első tízben öt Toyota – Toyota Gazoo Racing, Overdrive Toyota és a South Racing autói – végzett, ami az elmúlt évek legjobb eredménye a márka számára.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?