A Daimler szeretne megválni a smartokat gyártó üzemétől

A Mercedes-Benz anyacége eladná a hambachi gyárat, ahol a smart modellek készülnek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az autóipart sújtó válság egyik újabb jeleként a Daimler nagy volumenű átalakításokra szorul, hogy a jövő mobilitási igényeit ki tudja elégíteni.

A koronavírus a ludas ismét: az autóipar fölött gyülekező sötét felhőkről már hónapok óta érkeznek hírek, most pedig csatlakozik a sorhoz a Daimler új lépése, amit bár optimista jövőbetekintéssel indokolnak, kétségkívül nem szánták volna magukat ilyen drasztikus lépésre, ha az autók iránti kereslet nem esett volna vissza nagy mértékben. A Mercedes-Benz márka mellett a smartot is birtokló Daimler nemrég még nagy befektetést tervezett a franciaországi Hambachban lévő gyárának fejlesztésére, hogy egy kompakt EQ modellt is készíthessenek itt a smartok mellett, most azonban az Automotive News Europe szerint el szeretné adni az üzemet.
Hirdetés
Hambachban 1997 óta készülnek járművek, eddig már több mint 2,2 millió smart fortwo modell gördült le a gyártósorokról. A telephelyen 1600 alkalmazott dolgozik, ahol a fejlesztéseknek köszönhetően nem csak a belsőégésű motorokkal szerelt változatok, de 2019 óta az EQ elektromos kivitelű fortwo és fortwo Cabrio modellek is készülnek. A jelenlegei generációt továbbra is Hambachban szeretné gyártani a Daimler, a következő modellek viszont már Kínában, a Geelyvel közös vállalkozás keretein belül készülnek.
Hirdetés
A döntés talán nem meglepő a koronavírus miatti negatív gazdasági hatásokat tekintve. A Daimler elmondása szerint a globális termelési hálózatukat szeretnék átalakítani, hogy hatékonyabban működjön. Az elektromos mobilitásra való átállás részeként minden bizonnyal szükség lett volna ilyen lépésre, ám a meglévő gyáraktól való megválás valószínűleg nem szerepelt volna a vállalat elsődleges tervei között, ha nem tört volna ki a világjárvány. Ezen kívül pedig további reformokat is tervez a Daimler, jelentős fizetéscsökkentés érkezik a nagyjából 10.000 pozíciót megszüntető leépítésen kívül. Konkrétumok még nem érkeztek a hambachi gyár eladásának részleteiről, csupán ennek lehetőségét mérik föl, ugyanakkor a Daimler biztosítani kívánja a gyár jövőjét, éppen ezért is fognak még itt készülni a jelenlegi smart modellek - legalábbis egyelőre.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?