A Daihatsut bekebelezi, a Sciont kivégzi a Toyota
Csengettek a Toyota fiatalos márkájának, a Scionnak. Élt 13 évet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Fiatalos, vagány márkának szánta a Sciont a Toyota. Legalábbis eddig, most viszont úgy néz ki, hogy elbúcsúzik tőle.
Szűk 14 évvel ezelőtt a fiatalabb vevőkör eléréséhez indította el a kezdetben egészen különc modelleket kínáló Scion almárkát az Egyesült Államokban a Toyota. Az xA és xB modellek nem is fogytak rosszul, a 2002-ben indított márka legjobb éve a 2006-os volt, akkor 175 ezer példányt értékesítettek. Az amerikai vevőket - kezdetben - megnyerték az ott megszokottaknál kisebb és olcsóbb, de kellően izgalmas modellekkel. Ma azonban átcímkézett Toyoták adják a kínálat gerincét, tavaly pedig mindössze 56 167 példányt tudtak értékesíteni, amivel nem rentábilis a márka fenntartása.
A dolgozókat már állítólag értesítették a cég idén augusztusban várható megszűnéséről - zömüknek állást kínál majd a Toyota, a hivatalos bejelentés pedig hamarosan várható. Nem csak az eladási számok nem hozták a vártakat, a fiatal vevőkör megnyerése sem jött össze, a vásárlók átlagéletkora 49 év lett. A raktáron lévő autókat az elkövetkezendő hónapokban értékesíti a Toyota. A világ legnagyobb autógyártója most inkább egy másik almárkára, a Daihatsura kíván koncentrálni.