Jelenleg kétféle stílusban kapható a Daihatsu Taft
Japánban érdekes híresztelések láttak napvilágot, a
BestCarWeb szerint a Daihatsunak új tervei vannak a Tafttal. A Taft jelenleg egy apró városi crossover, ami a gyártó DNGA platformjára épül. Koncepcióformában 2019-ben mutatták be, és már akkor is terepjárós stílus felé hajlott az autó megjelenése a krómozott hűtőráccsal, az orrvédő lemezt idéző, matt világosszürke első lökhárítóbetéttel és a műanyag sárvédőkkel. Egy picit aztán lejjebb csavarták az off-roaderes megjelenést a sorozatgyártású változat esetében, de így is elég hasonló maradt a tanulmányhoz. Kétféle stílusban rendelhető jelenleg a Taft, a modell egyik fő ismertetőjegye pedig a panoráma napfénytető, ami ilyen kicsi autóknál ritkaság.
Koncepcióautóként így nézett ki a jelenlegi Taft
De nem mindig volt a Taft egy városi crossover, a '70-es és '80-as években ugyanezzel a névvel egy, az akkori Suzuki Jimnyhez hasonló terepjárót kínált a Daihatsu. A Jimny jelenlegi verziója elég sikeres, akkora a kereslet rá Európában, hogy a megváltozott jogszabályi környezet miatt a kontinensről ideiglenesen eltűnő modellt inkább haszonjárműként hozta vissza a Suzuki, csak hogy itt is lehessen kapni. Az olcsó, egyszerű és megbízható terepjárókat tehát szereti a piac, ezért fontolgatja a Daihatsu, hogy a Taftból is valami hasonlót csinál.
Be kell keményítenie a Taftnak, ha a Jimny babérjaira akar törni
A Jimny off-roader képességeit persze nem biztos, hogy el tudja érni egy megújult Taft, előbbi ugyanis létraalvázas kialakítású, míg utóbbi a már említett, alapvetően nem terepjárásra készített platformot használja. Mindenesetre a készítők szándéka 50 éve is világos volt már az autó elnevezésével: a Taft a "Tough and Almighty Four-wheel Touring vehicle" kezdőbetűiből áll ("kemény és mindenható négykerekű túraautó"), bár azóta a Daihatsu szerint inkább már a "Fun Tool" ("szórakoztató eszköz") kifejezést takarja a két utolsó betű.