Megérkezett a Sienta harmadik generációja, praktikus tolóajtós, hétüléses modell
Bemutatkozott a Toyota Sienta harmadik generációja, a japánok hétüléses egyterű járműve. A modell első generációja még 2003-ban debütált, a következő generáció 2015-ben érkezett, a friss harmadik generáció pedig már hibrid hajtáslánccal is kérhető. Az új Sienta azt a TNGA-B platformot kapta, melyre a Yaris, a Yaris Cross és az Aqua is épül, igaz jóval nagyobb, mint az említettek. A Sienta 4300 milliméter hosszú, 1695 milliméter széles és 1670 milliméter magas, a tengelytáv pedig pontosan megegyezik az elődmodellel, azaz 2750 milliméter.
Nagyobb ablakok és letisztultabb dizájn jellemzi a Toyota új üdvöskéjét
A Sienta akár kifejezetten a kerekesszékes utasok számára kifejlesztett verzióval is kérhető
A dizájnerek alaposan átdolgozták a Sienta küllemét, így első ránézésre is sokkal letisztultabb a Toyota hétüléses egyterűje. Előre ledes fényszórók kerültek, a hűtőrácsot alumínium díszítés öleli körbe, de azért maradt bőven műanyag is a kasztnin, például a kerékjáratoknál, amelyek a mindössze 15 colos kerekeket ölelik körbe. Az elődhöz képest az ablakok is nagyobbak lettek, a belépőélek pedig alacsonyabbra kerültek, vélhetően a funkcionalitás miatt.
A belteret annak megfelelően alakították át, hogy a hátsó sorokban utazók is kényelmesen elférjenek
A műszerfalból kiemelkedik a 10,2 colos kijelző
A beltér bár egyszerű, de ízléses kialakítású. A leglátványosabb elem a műszerfalból kiemelkedő érintőkijelző, ami felszereltségtől függően akár 10,2 colos is lehet. Szintén a felszereltségtől függ az óracsoport kialakítása is, mely a drágább csomagokban akár teljesen digitálisan is lehet. Ahogy az autó külleme, úgy a beltér is inkább a mindennapokra lett kialakítva, erről árulkodik a számtalan USB-port és rengeteg pohártartó is, meg persze a bőséges helykínálat, melyet alapvetően a síkpadlós kialakítás tesz lehetővé. Az új Sienta tervezésénél a helykínálatra annyira odafigyeltek a mérnökök, hogy a belmagasságot 20 milliméterrel megemelték, így a japánok állítása szerint a második sorban utazóknak több hely jut a lábaknak és a magasabb emberek is kényelmesebben utazhatnak. Az autó belseje fekete vagy szürke lehet, de már az alapfelszereltséghez is jár a speciális ülésbevonat, ami víz- és folyadék lepergető képességekkel rendelkezik.
Szó szerint a mindennapokra tervezték
Motorfronton a legolcsóbb alternatíva a 1,5 literes Dynamic Force motorral szerelt Sienta, de kérhető hibrid rásegítéssel is, egy vagy két elektromotorral, elsőkerék- és összkerékhajtás egyaránt elérhető a Toyota új modelljéhez. A japánok állítása szerint a felfüggesztésen is fejlesztettek, komfortosabb lett az autózás a Sientával, valamint új biztonsági rendszert is integrálták a hétüléses járműbe, de még a félautonóm parkolás is a csomag részét képezi, a rendszer két kamerája (egy elöl és egy hátul) pedig a belső memóriába rögzíti a felvételeket, hasonlóan a Tesla rendszeréhez.
Az Sienta egyelőre csak japánban rendelhető, nem tudni, más országok kapnak-e belőle. A legolcsóbb kivitel a hibrid rendszer nélkül, elsőkerék-hajtással 5,8 millió forintról indul, a felextrázott változat viszont 9 millió forintnál is többe kerül. Ha hazánkba érkezne, idén év végéig hétülésesként a nagycsaládosok 2,5 millió forintos szerzési támogatást is kaphatnának rá.
Ha egy új Yaris Versoként nézünk rá, nem is rossz. De valószínűleg nem jön ide. Meg inkább Siennát hozzanak Sienta helyett…
Nahát, ezt az autót mintha már láttam volna 😀 Viszonylag gátlástalanul összelopkodták a Fiat Panda külső és az aktuális Citroën belső stílusjegyeit. Persze ezeknek az egyterűeknek nem feltétlen az eredetiség kell szólnia, de azt hiszem ebből lehet következtetni arra, hogy milyen képek lóghatnak a Toyota formatervezők irodáiban. Csak itt annyira sokáig nézték az inspirációnak használt képeket, hogy végül megrajzolták ugyanazt.