A Dacia Joggernél is olcsóbb hétüléses a Toyotától?

A Toyota Sienta harmadik generációja hibrid hajtáslánccal is kérhető, igaz egyelőre csak Japánban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Yaris alapokon nyugvó hétüléses harmadik generációja az első, mely már hibrid hajtáslánccal is kérhető; kérdés, hogy mely piacokra vezeti be a modellt a japán márka.

Bemutatkozott a Toyota Sienta harmadik generációja, a japánok hétüléses egyterű járműve. A modell első generációja még 2003-ban debütált, a következő generáció 2015-ben érkezett, a friss harmadik generáció pedig már hibrid hajtáslánccal is kérhető. Az új Sienta azt a TNGA-B platformot kapta, melyre a Yaris, a Yaris Cross és az Aqua is épül, igaz jóval nagyobb, mint az említettek. A Sienta 4300 milliméter hosszú, 1695 milliméter széles és 1670 milliméter magas, a tengelytáv pedig pontosan megegyezik az elődmodellel, azaz 2750 milliméter.
Hirdetés
A dizájnerek alaposan átdolgozták a Sienta küllemét, így első ránézésre is sokkal letisztultabb a Toyota hétüléses egyterűje. Előre ledes fényszórók kerültek, a hűtőrácsot alumínium díszítés öleli körbe, de azért maradt bőven műanyag is a kasztnin, például a kerékjáratoknál, amelyek a mindössze 15 colos kerekeket ölelik körbe. Az elődhöz képest az ablakok is nagyobbak lettek, a belépőélek pedig alacsonyabbra kerültek, vélhetően a funkcionalitás miatt.
Hirdetés
A beltér bár egyszerű, de ízléses kialakítású. A leglátványosabb elem a műszerfalból kiemelkedő érintőkijelző, ami felszereltségtől függően akár 10,2 colos is lehet. Szintén a felszereltségtől függ az óracsoport kialakítása is, mely a drágább csomagokban akár teljesen digitálisan is lehet. Ahogy az autó külleme, úgy a beltér is inkább a mindennapokra lett kialakítva, erről árulkodik a számtalan USB-port és rengeteg pohártartó is, meg persze a bőséges helykínálat, melyet alapvetően a síkpadlós kialakítás tesz lehetővé. Az új Sienta tervezésénél a helykínálatra annyira odafigyeltek a mérnökök, hogy a belmagasságot 20 milliméterrel megemelték, így a japánok állítása szerint a második sorban utazóknak több hely jut a lábaknak és a magasabb emberek is kényelmesebben utazhatnak. Az autó belseje fekete vagy szürke lehet, de már az alapfelszereltséghez is jár a speciális ülésbevonat, ami víz- és folyadék lepergető képességekkel rendelkezik. Motorfronton a legolcsóbb alternatíva a 1,5 literes Dynamic Force motorral szerelt Sienta, de kérhető hibrid rásegítéssel is, egy vagy két elektromotorral, elsőkerék- és összkerékhajtás egyaránt elérhető a Toyota új modelljéhez. A japánok állítása szerint a felfüggesztésen is fejlesztettek, komfortosabb lett az autózás a Sientával, valamint új biztonsági rendszert is integrálták a hétüléses járműbe, de még a félautonóm parkolás is a csomag részét képezi, a rendszer két kamerája (egy elöl és egy hátul) pedig a belső memóriába rögzíti a felvételeket, hasonlóan a Tesla rendszeréhez.
Hirdetés

Az Sienta egyelőre csak japánban rendelhető, nem tudni, más országok kapnak-e belőle. A legolcsóbb kivitel a hibrid rendszer nélkül, elsőkerék-hajtással 5,8 millió forintról indul, a felextrázott változat viszont 9 millió forintnál is többe kerül. Ha hazánkba érkezne, idén év végéig hétülésesként a nagycsaládosok 2,5 millió forintos szerzési támogatást is kaphatnának rá.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.08.30. at 04:18
    Permalink

    Nahát, ezt az autót mintha már láttam volna 😀 Viszonylag gátlástalanul összelopkodták a Fiat Panda külső és az aktuális Citroën belső stílusjegyeit. Persze ezeknek az egyterűeknek nem feltétlen az eredetiség kell szólnia, de azt hiszem ebből lehet következtetni arra, hogy milyen képek lóghatnak a Toyota formatervezők irodáiban. Csak itt annyira sokáig nézték az inspirációnak használt képeket, hogy végül megrajzolták ugyanazt.

Vélemény, hozzászólás?