A Cybertruck és egy befőttes üveg keveréke ez a kínai egyterű

A Li Auto első tisztán elektromos modellje a Mega nevű egyterű lesz

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ránézésre is megállapítható, hogy a Li Mega aerodinamikai képességei kiemelkedőek lesznek az egyterűek mezőnyében.

Itthon bizonyára kevesen hallottak a Li Autóról, pedig Kínában komoly piaci szereplő a vállalat. Éves eladásaik 300.000 darab fölött vannak és egyre nőnek, mindezt úgy, hogy csupán három modellje van jelenleg a márkának. Mindhárom egy SUV (Li L7, L8 és L9), amik hatótávnövelős hibridek, azaz a fedélzeti akkumulátort szükség esetén egy kis belsőégésű motor is tudja tölteni. A CarNewsChina szerint azonban nemsokára a Li Auto is belép a tisztán elektromos meghajtású autó szegmensébe a hamarosan bemutatásra kerülő Li Megával.
Hirdetés
Bár jelenlegi három modelljük SUV, az emissziómentes bemutatkozásuk mégis az egyterűek kategóriájában valósul meg, ami már csak azért is érdekes, mert egyterűekből is alig van már a piacon, villanyhajtásúból meg aztán pláne nincs sok. Talán éppen ezért kívánják ezt a piaci rést betölteni ezzel a hatalmas befőttes üvegre hasonlító Megával, melynek formáját egyértelműen az aerodinamikának rendelték alá. A cég vezérigazgatója a fotók közzétételekor arra kérte az érdeklődőket, találják ki a Mega légellenállási együtthatóját. A végleges bemutató decemberben lesz, valószínűleg akkor árulják majd el a pontos értéket is, de a kérdésből kiindulva várható, hogy egy rendkívül alacsony, az egyterűeknél eddig ritkán vagy talán soha nem látott szám lesz - van, aki szerint 0,21.
A Li többi modelljéhez hasonlóan a Mega is csíklámpákat kap. Kívülről nagyon tágasnak tűnik a Mega, bizonyára hátul sem lesz panasz a helykínálatra. A hátsó ablak önmagában is nyitható, a bepakolás így praktikusabb lehet. Elöl a tetőn látható, hogy komoly Lidar szenzorok is helyet kaptak az autón, így fejlett önvezetési képességekre számíthatunk. Az áramot a CATL akkumulátora tárolja majd a Megában, 600 km-nyi hatótávra elegendő energiát akár 22 perc alatt is képes lehet felvenni. 25 millió forint körüli összegű indulóárra lehet számítani a Li Megánál, bár ebből nemhogy Magyarország, a világ többi része sem fog kapni valószínűleg, egyelőre ugyanis csak Kínában kaphatók a Li modelljei.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?