Furcsa és hatalmas a Li Mega (kép: Li Auto)
Itthon bizonyára kevesen hallottak a Li Autóról, pedig Kínában komoly piaci szereplő a vállalat. Éves eladásaik 300.000 darab fölött vannak és egyre nőnek, mindezt úgy, hogy csupán három modellje van jelenleg a márkának. Mindhárom egy SUV (Li L7, L8 és L9), amik hatótávnövelős hibridek, azaz a fedélzeti akkumulátort szükség esetén egy kis belsőégésű motor is tudja tölteni. A
CarNewsChina szerint azonban nemsokára a Li Auto is belép a tisztán elektromos meghajtású autó szegmensébe a hamarosan bemutatásra kerülő Li Megával.
A lejtő tetővonal is az aerodinamikus kialakítást segíti elő (kép:Li Auto)
Bár jelenlegi három modelljük SUV, az emissziómentes bemutatkozásuk mégis az egyterűek kategóriájában valósul meg, ami már csak azért is érdekes, mert egyterűekből is alig van már a piacon, villanyhajtásúból meg aztán pláne nincs sok. Talán éppen ezért kívánják ezt a piaci rést betölteni ezzel a hatalmas befőttes üvegre hasonlító Megával, melynek formáját egyértelműen az aerodinamikának rendelték alá. A cég vezérigazgatója a fotók közzétételekor arra kérte az érdeklődőket, találják ki a Mega légellenállási együtthatóját. A végleges bemutató decemberben lesz, valószínűleg akkor árulják majd el a pontos értéket is, de a kérdésből kiindulva várható, hogy egy rendkívül alacsony, az egyterűeknél eddig ritkán vagy talán soha nem látott szám lesz - van, aki szerint 0,21.
A csíklámpák szinte már kötelezőek a mai villanyautókon (kép:Li Auto)
A Li többi modelljéhez hasonlóan a Mega is csíklámpákat kap. Kívülről nagyon tágasnak tűnik a Mega, bizonyára hátul sem lesz panasz a helykínálatra. A hátsó ablak önmagában is nyitható, a bepakolás így praktikusabb lehet. Elöl a tetőn látható, hogy komoly Lidar szenzorok is helyet kaptak az autón, így fejlett önvezetési képességekre számíthatunk. Az áramot a CATL akkumulátora tárolja majd a Megában, 600 km-nyi hatótávra elegendő energiát akár 22 perc alatt is képes lehet felvenni. 25 millió forint körüli összegű indulóárra lehet számítani a Li Megánál, bár ebből nemhogy Magyarország, a világ többi része sem fog kapni valószínűleg, egyelőre ugyanis csak Kínában kaphatók a Li modelljei.
Jelenleg hatótávnövelős hibrideket árul a Li Auto (kép:Li Auto)