A Cupra Formentor végleges formájában sem kevésbé izgalmas
Beindul a Cupra valódi pályafutása, az Ateca és a Leon mellé most megérkezett az első, teljesen önálló modell, a Formentor. A tanulmányautó nevét és lényegében a formáját is örökölte, nevét egyébként Mallorca egyik híres hegyéről kapta. Karosszériája kupétetős, elnyújtott fenekű crossover, hasmagassága emelt, formavilága az új Leont idézi, hátul a fényszóróit összekötötték egy LED csíkkal, elöl csinosan formázták. Közel 4,5 méter hosszú és majdnem 1,9 méter széles. Magasan fut és a színvilágát is egyedileg válogatták össze, a Cupra selyemfényű bronzos kiegészítőit láthatjuk rajta, semmi fényes elem, mivel még a fényezése is matt, ami kimondottan szépen emeli ki a vonalait. Négyféle metál, háromféle különleges árnyalat és kétféle matt fényezéssel lesz elérhető, felnijei alapáron 19 colosak.
Sportos, sötét a beltér, a multimédia 12 colos, a sportkormányra is került üzemmódválasztó kapcsoló
Az utastér színvilága szintén sötét, a sportos hatás kedvéért alumíniumot is bőséggel használtak, de szintén sötétítve. A kagylósított sportülések lehetnek feketék, de akár a fotókon szereplő modell Petrol Blue kék árnyalata is, valamint ledes hangulatvilágítást is kaphat körben, mely egyben a holttérfigyelő és a lehajtás-asszisztens visszajelző fényeiként is működnek. Alul lapított sportkormánya mögött digitális műszeregységet figyelhet a sofőr, a multimédia kijelzője pedig 12 colos. A Cupra kiegészítő színe, a bronz bent is több helyen megjelenik, a kormányon is, amin két új kapcsolót is találunk, egyiken a márka emblémájával, ezzel vélhetően a legsportosabb beállítást fogjuk megkapni egy gombnyomásra.
Hátul összeérnek a lámpái, a matt kék fényezésre rímelhetnek a kagylóülések huzatai is
Hajtásláncát tekintve a Cupra Formentor igencsak érdekes, ugyanis két kivitelben is kínálják majd. Mindkettő igencsak sportos, nyomatékból 400 Nm áll rendelkezésre, ám az egyik egy konnektoros hibrid hajtáslánc. Ez ugyanaz, mint a
Skoda Octavia RS-ben, vagyis 1,4-es turbómotor egy 115 lóerős villanymotorral kiegészítve 245 lóerős rendszerteljesítménnyel. Tisztességesebb sportmodellnek ígérkezik a 2,0 literes turbómotorral szerelt változat, mely 310 lóerőt sorakoztat fel a hétfokozatú duplakuplungos automata váltó előtt, és összkerékhajtáson keresztül juttatja el az aszfaltig. Aktív menetstabilizátort és választható menetmódokat kap, valamint egy sor vezetéstámogató rendszert a Volkswagen konszern kínálatából sávtartótól kezdve holttérfigyelőn át az adaptív tempomatig, valamint online kapcsolattal is felszerelik.
310 lóerős turbós benzines, vagy 245 lóerős rendszerteljesítményű hibrid lehet, mindkettő 400 Nm nyomatékú