2020-ban nagy autóbevásárlást tartottak a francia hatóságok
Már régóta beszállítója a Peugeot a Francia Belügyminisztériumnak. Így nem csoda, hogy 2020-ban a rendőrség és a csendőrség összesen 1263 darab Peugeot 5008-as szabadidő-járművet vásárolt. A szerződés szerint 48 hónapon keresztül (2022 novemberéig) folyamatosan adják át az autókat, 130 lóerős benzinmotorral, két üléssoros kialakítással. Persze a megkülönböztető jelzésekkel ellátott gépkocsikon kívül számos civil autóval is bővítették a hatóságok járműparkját, most pedig egy új közbeszerzés keretében Peugeot 3008-asok csatlakoznak a meglévő crossoverek mellé.
Még át sem adták az összes megrendelt autót, máris újabb rendelést adtak le, ezúttal konnektoros hibridekre
Ám a mostani vásárlást az is különlegessé teszi, hogy a plug-in hybrid változatokat fogják felmatricázni és fényhidakkal felszerelni. A PHEV modellekkel természetesen spórolni is tudnak a hatóságok az üzemanyagköltségeken, de a francia belügyi tárca amúgy is egyre nagyobb hangsúlyt fektet járműparkjának károsanyag-kibocsátásának csökkentésére. A hatóságok a Peugeot 3008 Hybrid elsőkerék-hajtású, 225 lóerős, nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt kivitelét rendelték meg. A modell 13,2 kWh kapacitású akkumulátorával a hivatalos mérések szerint képes akár 56 kilométert is megtenni tisztán elektromos üzemben, norma szerinti átlagfogyasztása 1,4 liter/100km. A nagy teljesítmény alkalmassá teszi a Peugeot-kat arra is, hogy beavatkozó járműként teljesítsenek szolgálatot. Az elsőként rendelt 395 autó egyelőre a csendőrséghez került, ám várhatóan a francia rendőrség számára is rendelnek a konnektoros hibridekből.
395 darab 3008 PHEV modellt rendeltek idén
A francia rendőrségen és csendőrségen kívül egyébként más nemzetek rendfenntartó szervei is előszeretettel vásárolnak Peugeot-kat. A római körgyűrűn például 2014-ben tűntek fel az első hibrid rendőrautók: a speciális kivitelű Peugeot 508 RXH Stradale sok szempontból a 3008 Hybrid elődjének volt tekinthető. Emelt hasmagassága és nagyteljesítményű hajtáslánca révén tetszőleges környezetben bevethető volt, az autópályától a földutakig, akár minimális üzemanyag-fogyasztás mellett.
Rómában korábban 508 RXH modelleket rendeltek hibrid hajtáslánccal
Angliában 2015 és 2020 között több mint 5000 Peugeot állt szolgálatba a rendőrségnél, illetve a tűzoltóságnál. A brit hatóságok a márka teljes palettáját igénybe veszik, a furgonoktól (Partner, Expert és Boxer) a személyautókon (208, 308 és 308 SW) át a szabadidő-járművekig (3008 és 5008). A flotta legizgalmasabb példányai azonban az elektromos e-208-asok, amelyekből már 2020 őszén több mint 80 darab szolgált Nagy-Britanniában. A Peugeot és a brit rendőrség jó kapcsolatára jellemző, hogy a Covid-időszakban ingyenesen extra kölcsönautókat bocsátottak a szervezet rendelkezésére, hogy a rendőrök el tudják látni megnövekedett feladataikat.
Nagy-Britanniában mindenféle Peugeot modellt használ a rendőrség
Akkor nem vehetnek valami jól ezek az 50.000 €-s Peugeotk. Általában azokból a típusokból szokott bevásárolni a francia állam, amik piaci kereslet hiányában már nagyon felhalmozódtak a gyárudvaron.
És?!
Drágább és sz.rabb mint pl. a német?
De sajátot vesz!
Ez az amit a magyar sose fog megérteni!
Sikerült is nullázni az országot.
Mármint Franciaországot? Hát igen, azt sikerült, lassan tényleg a béka feneke alatt vannak, s a PSA ezen belül még egy “sikeres” vállalatnak mondható.
Ja ja.
Szar is lenne annyit keresnem mint egy átlag franciának!
Inkább hagyjuk!
Hát persze, Macron alatt megelőzték a hülye brexit-briteket, és szépen haladnak, úgy 3szor annyi a GDP náluk, amiből még mindig sok mindenre futja.
Az elmúlt években a PSA bevásárolt rendesen új márkákból, és Európa egyik legnagyobb gyártókonszernjévé lépett elő.
De biztos mindjárt végük…. 🙂