Csak egyetlen példányt gyártanak a nyitott Century modellből
Akihito japán császár idén április 30-án mondott le a trónjáról, így május elseje óta fia, Naruhito áll az ország élén, ám hivatalosan csak október második felében foglalja el helyét a trónon. A ceremóniára pedig egy különleges autót rendelt a császári család a Toyotától. Ugyanakkor nem vádolható a császári udvar a fényűzés túlzott hajszolásával, hiszen 1990 óta egy Rolls-Royce Corniche III volt a felvonulási autó, ezt váltja idén a Toyota Century kabrió.
A Century elődjeként szolgáló Rolls-Royce Corniche III csupán két alkalommal parádézott. Remélhetőleg a Centruy kabrió többször mozog majd
A Toyota maximális diszkrécióval végezte a munkát, eddig semmiféle részlet nem szivárgott ki az autóról. Az első képek és adatok csak most láttak napvilágot. A japán sajtó is csak annyit tud az autóról, hogy a hátsó üléseket 40 milliméterrel megemelték, háttámlájukat pedig meredeken, 25 fokos szögben rögzítették. Ebből sejthető, hogy valóban csak a parádékra szolgál az autó, amelynek lényege, hogy a közönség a lehető legjobban szemügyre vehesse benne az új uralkodót és feleségét, Maszako császárnét, amikor hazatérnek a trónfoglaló ceremónia után.
A Toyota Century varázsához tartozik, hogy öt évtized alatt mindössze kétszer újult meg a modell
A Century kabrió a tervek szerint harminc perc alatt teszi meg a 4,6 kilométeres utat, elegendő alkalmat teremtve a fényképezésre és integetésre. Pedig az autó száguldani is képes, ha kell, bár tény, hogy a V12-es motor helyére a Lexustól kölcsönvett 5,0 literes, V8-as hibrid került. A környezetkímélőbb motor azonban így is 431 lóerős rendszerteljesítményre képes. Viszont a tetejét állítólag nem lehet becsukni, de hát nem is erre készült. Az ünnepséget követően sem rejtik el egy garázs mélyére, a tervek szerint különböző paloták kertjében lesz megcsodálható. Emellett szinte biztos, hogy szerephez jut a 2020-as tokiói nyári olimpiai játékok során, melynek nem mellesleg a Toyota a mobilitási partnere is.
V12-es benzinmotor helyett V8-as hibrid hajtáslánc dolgozik a legújabb Century modellben