A csapat szelleme? Renault Trafic SpaceClass teszt
Renault Trafic SpaceClass dCi 170 S&S EDC teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Idén nem csak ráncfelvarrást, 2,0 literes turbódízel motort is kapott a Renault Trafic. Leginkább fényűző kivitele csupán 7, ám nem akármilyen ülőhelyet ad. Ilyet próbáltunk.
Az új, LED fényszórók által közrefogott, szintén új hűtőmaszk mögött a lényeg: ismét van 2,0 literes motor a Trafic kínálatában, akár 170 lóerővel
Hétüléses autóval rendelkezni móka és kacagás, kényelem; és valljuk be, tehetősség. Van benne lehetőség, mód arra, hogy magunkkal vigyük a nagyszülőket, a gyerekek cimboráit is akár. Hatalmas (tagadhatatlanul a fizetőképes, tehát nem épp segítségre szoruló vevőknek szóló) lehetőség, hogy jelenleg a nagycsaládosok 2,5 millió forintos támogatással vásárolhatják a legalább 7 üléses személyautókat. Amelyek akár 9 ülésesek is lehetnek, s egy valóban nagy család számára bizony elgondolkodtató lehet, hogy hétüléses egyterű helyett kisbuszt vásároljanak. A Renault Trafic is lehet 8-9 üléses is, ám leginkább fényűző SpaceClass verziója csupán 7 üléses, ebben ugyanis a második sorban még az elsőknél is kényelmesebb, forgatható (a harmadik sorral szembefordítható) üléseket találunk.
Csöppnyi változások fedezhetők fel a műszerfalon, felső része például igényesebb műanyagból épül. A 6 fokozatú EDC váltó egészen szépen dolgozik
1,2 millió forint a tárgyalótér belső a bőrkárpitozással és nyitható asztallal
A hétüléses Traficra ugyanúgy elegendő a normál személyautó autópályamatrica, mint a Grand Scenicre vagy egy Dacia Lodgy-ra, ami ugyebár a piac legolcsóbb hétülésese. Itt azonban a hétülésesség másként értendő: hét megtermett felnőtt is kényelmesen fér el a Traficben, a gyereküléseket pedig szinte úgy rakosgatjuk hátul, ahogyan csak akarjuk, hiszen egy (a leghátsó bal szélső) kivételével mindegyik ülőhely Isofix-csatlakozós. Ennél is nagyobb szó, hogy középen asztalka emelhető fel, az oldalfalban nem csak USB-csatlakozó, hanem konnektor is található.
A Trafic megtestesíti a tárgyalóbuszt, de a guruló nappalit is.
A méretek egészen elképesztőek. A hét utas egymástól is jó távolságban van, a második sorban ülők is távol vannak a sofőrtől, a harmadik sorban helyet foglalók pláne, s mögöttük még igencsak használható méretű csomagtér is van, a harmadik üléssor mögött is megtölthető (tetőszintig) 2 köbméter, két üléssorral 4 köbméternyi tér simán rendelkezésre áll. Ennek persze megvan az ára, az 5,4 méteres busznak óriási parkolóhely kell, s a 3,5 méteres tengelytávval a fordulókört is szokni kell, persze meg lehet azért vele barátkozni.Ha a tetőig nézzük, a harmadik üléssor mögött is 2 köbméteres rakteret kínál a hosszú Trafic
Kívülről leginkább a friss fényszórókról és a módosított hűtőmaszkról ismerhető fel a 2019-es Trafic, ennél fontosabb, hogy a korábbi, dupla turbóval a mostani 170 lóerőhöz hasonló teljesítményre képes 1,6 literes dízel helyére megérkezett a 2,0 literes, ami egyetlen turbóval képes 170 lóerőt és 380 Nm nyomatékot adni, Euro6d-TEMP normával, de van belőle 120 és 145 lóerő is. A 170 lóerős csakis a 6 fokozatú EDC, azaz duplakuplungos automata váltóval társítható. Én elsőre azt mondtam, hogy nem is érezhető, hogy nem egy hagyományos automata, hanem kétkuplungos szerkezet dolgozik az autóban, de ehhez hozzá kell tenni, nem akartam gyorsulási versenyeket nyerni.Forszírozottabb hajtással érezhetők a váltási pontok, viszont a fogyasztásnak itt is kedvez a szerkezet. Városban persze ne számítsunk 10 liter alatti értékre, ahogyan az autópályás 130-as tempó is hasonlót ad. Országúton és autópályán némi józansággal azonban simán képes 8 liter körüli étvágyat produkálni a Trafic, ami a méretéhez képest bravúrosan jó.
A furgonok/kisbuszok körében nem bevett dolog még a LED fényszóró. Nem humbug a technika, valóban elképesztően jó fényerőt ad
A feketénél sokkalta izgalmasabb színekben is elérhető a Trafic, ám a szolgáltatói vevőkör kedveli az elegáns, ám kényes dukkót
A csúcsdízel, automata váltós Trafic SpaceClass alapára bruttó 11 479 000 forint, a hosszított verzió felára mindössze 100 ezer Ft. Ebben a verzióban sok más mellett az elöl-hátul külön vezérelhető, elöl automata légkondi, a tolatóradar, a tempomat és a második sorban forgatható ülések mind-mind benne vannak. A tesztautó persze bőségesen rendelkezett még feláras extrákkal. A leginkább vaskos tétel a tárgyalótér (forgatható második sori üléses, bőr kárpitozású) beltér - 1,2 millió forintért, ám kártyás, kulcs nélküli nyitás-indítás például 60 ezer forintért, sötétített hátsó ablak 30 ezer forintért kérhető, azaz a többi tétel már teljesen reális. A Renault többi személyautójával szemben a Trafic garanciája alapból csak 2 év (km korlátozás nélkül), ám szerény felárért 5 év/150-200 ezer kilométeres is elérhető, s ugyanilyen távra a karbantartások is előre megvásárolhatók.
Az asztal elővarázslása egyszerű
A Trafic hét üléssel, SpaceClass kivitelben remek személyszállító, legyen szó céges, szállodai vagy akár családi feladatkörről, legalább 3 gyerekkel most 2,5 milliós kedvezményével akár 9 millió forintért is hazagurítható, ami exkluzivitása mellett elég jó ajánlat, persze egy szerényebb kivitelű Trafic 7 millió forint alatt szintén megfontolandó, ha többre vágyunk, mint amit egy egyterű kínál.
A 2,0 literes dízel is AdBlue adalékkal hozza az Euro6d-TEMP normát
Hátulról aligha fogjuk felismerni a frissített Traficet, ami egyre érdekesebb ajánlata a piacnak, nem csak a nagycsaládosok támogatása kapcsán, hanem azért is, mert az Opel Vivaro már nem az ő testvérmodellje
Az alap 8 személyes, szövet kárpittal. A bőr felára 150e, a 7 személyes tárgyaló utastér kerül 1,2 millióba, amiben szintén benne van a bőr. A sötétítés az árlista szerint 30e, de ha megrendeled az autót és kéred hozzá, akkor a Renault 60ezret számol fel. Az 1.6-ból nem volt 170 lóerős.
Az asztalt ahogy elnézem elég szemérmetlenül lenyúták a Mercedes Vianoból.