A Citroën visszahozza a C6-ost, de csak Kínában
Kína újabb nagy Citroënt kap
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Európában biztos nem lesz középkategóriásnál nagyobb Citroën, de Kínában újra használják majd a C6 nevet. Az újnak nincs köze a régihez.
2012-ben utód nélkül szűnt meg a Citroën C6 gyártása, ezzel a francia cég több évtized után felhagyott a nagyautók gyártásával. Hiába volt a C6 extravagáns formájú a homorú hátsó ablakával és utánozhatatlanul komfortos a hidropneumatikus rugózásával, ha presztízsben nem tudta felvenni a versenyt német ellenfeleivel. Épp ezért késői utódját már a DS márkanév alatt fogják gyártani. A C6 típusnév viszont a legfrissebb hírek szerint visszatér a piacra, csak nem a hazaira, hanem a gyártó PSA konszern egyik legfontosabb nagy külhoni felvevőhelyére, Kína autópiacára.
A helyi autózási szokások miatt az európai gyártók már a középkategóriás modelljeiket is hosszított tengelytávval kínálják. Ezen igényre lesz válasz a C6 is, de a megoldás eltérő. A Citroën X81 kódnév alatt már tavaly elkészített egy teljesen önálló modellt, ami a Peugeot 308-assal debütált EMP2-es platformra épül. Motorjai négyhengeres turbós benzinesek 1,8 és 2,0 literrel. A gyártó a Dongfeng és PSA kínai vegyesvállalata, a bemutatóját meg a harmadik negyedévre tervezik.
Nem igazán a megbízhatóságával volt a gond, hanem az árával. Annyiba került, mint egy 5-s BMW, akkor már az emberek a beidegződések miatt BMW-t vesznek. Én is inkább németet vettem volna ilyen áron és kategóriában, pedig most is franciám van és “sajnos” nagyon is megbízható.
[i]“Nagyon köszönöm az írást a szerzőnek, szinte már-már meg is könnyeztem.” [/i]
(csalfaromeo, 2016. január)
😀
Fikuszka kilóg az orrodból, töröld meg kicsi sírós babám.
Meséljen neked anyu, miután kisírtad magad egy megható autós cikken.
:-DDD
Inkább mesélj nekem a kamionmotorokat alázó kis turbóbenyákról, és arról, milyen stádiumban van éppen a Skoda és az Opel világverő hadjárata!:)
Hallgatlak! Kényelmesen ülök, tonic és sós perec bekészítve:) Gyerünk!
Ez kérem szépen a “jó és a rossz harca” (“csalfabestof”) az autógyártásban.
Nem, nem üzlet, kizárólag harc a tündér és a gonosz sárkány között.
:-DDDDD
“…alulértékeltsége miatt borzasztó értékvesztésű C6”
Persze, hogy alulértékelt volt, mivel ennél kisebb kategóriájú autókat sem tudtak a franciák sok esetben jó minőségben legyártani – nyilván ezek után ki venne meg egy francia prémiumhodályt? Sokan nem is álltak sorba érte. De gyönyörű autó, azt meg kell hagyni. A legtöbb riválisát látvány terén magasan veri. Jó döntés volt, hogy ide nem hozzák el az utódját – Kínában viszont más szelek fújnak.