Kendőzetlenül őszinte a Citroën vezérigazgatója
Autóipari trendek jönnek-mennek, nehéz megjósolni, hogy épp mi lesz évek múlva a befutó. Egy időben az egyterűek szaporodtak gombamód, majd jöttek a terepjárónak látszó járművek, most a hajtás terén kezdődött el az átállás. Az elektromosítás eddig nem hozta el az SUV modellek halálát, sőt, manapság a villany-SUV tűnik a legjobb megoldásnak, ha a profit oldaláról szemlélődünk.
Az AMI esetében teljesen lényegtelen a légellenállás, a 8 lóerős kisautó végsebessége 45 km/h
Persze a Citroën sem akar elbújni az igények elől, jelenleg is több tisztán elektromos autót kínálnak, az egyik közülük a Citroën C4 X, melynek brit premierjén készült egy interjú Vincent Cobee-val, a francia cég vezérigazgatójával. Az új modell bemutatása kapcsán meglepő kifejezések is elhangzottak, a 2020 óta regnáló vezető szerint az SUV modellek térhódítását az elektromosítás törheti derékba. Azzal Cobee is tisztában van, hogy jelenleg szárnyalnak a városi terepjárók eladásai, de szerinte a nagyobb hatótávért folyó verseny az áramvonalasabb autók felé tereli a fejlesztést. Egyazon kategóriában induló kedvező és kedvezőtlen aerodinamikával rendelkező modellek között akár 50 kilométeres hatótáv különbség is akad, de egy SUV és egy szedán közötti differencia 60-80 kilométer is lehet, ami túl nagy áldozat a forma oltárán.
Az egyterűek légellenállása sem a legjobb, de a forma itt inkább kényszer, csak így maximalizálható a helykínálat, ami a családosoknál aranyat ér