A „Ciao” szériával köszön el a világ másik végén is a Fiat Uno

Utód nélkül szűnik meg a jelenlegi Fiat Uno, különkiadással búcsúzik

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

1983-ban jelent meg először a Fiat Uno, 12 év és egy facelift után adta át a stafétát a Puntónak Európában. 2010-ben a Pandával közös platformon kaptak új Unót a brazilok, ám most ennek is vége, sorszámozott szériával zárja 39 éves pályafutását a modell.

Sokaknak élhet az emlékezetében a Fiat Uno, de ezek valószínűleg már nem a legfrissebb élmények, Európában ugyanis 1995-ig forgalmaztak egy városi kisautót ezen a néven az olaszok. A most búcsúzó Unonak ehhez a modellhez gyakorlatilag semmi köze: a '90-es évek közepén ugyanis a Punto váltotta a kontinensünkön, az eredeti Unót pedig Brazíliában gyártották tovább apró módosításokkal, egészen 2013-ig. Ennek utódja volt a Fiat Novo Uno, avagy az új Uno, ami 2010-től készült a braziloknál a Fiat Panda alapjaira.
Hirdetés
Már ez a modell is 11 éves, így búcsúzik, de utódot nem kap, ami rengeteg brazil vásárlónak szomorú hír, hiszen csak ott 4 379 356 darabot gyártottak belőle mostanáig. Éppen ezért sorszámozott, fullextrás búcsúszériával köszön el, ami stílusosan a "Ciao" nevet kapta. A kényelemről klíma, szervokormány, LCD-képernyős műszerfal, Bluetooth rádió, centrálzár és első elektromos ablakok gondoskodnak, az összes ilyen Uno Silverstone metálszürkében virít majd a 14 colos alufelnijeivel, és természetesen a különleges Ciao logók sem maradhatnak le róla. A brazilok kedvencének utolsó példányai az 1,0 literes, etanollal is üzemeltethető, 75 lóerős erőforrással gördülnek le a szalagról.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?