Amikor az Egyesült Államok útjain ilyen autók szaladgáltak, akkor Kína még egy szegény és elmaradott ország volt, autógyártás nélkül
Egyelőre csak tanulmányként hivatkoznak a Wey márka legújabb autójára, amiről ugyan csak egyetlen képet közöltek, de az is bőven elég. Az ázsai országban egyre gyakrabban lapoznak vissza évtizedeket az autókatalógusban, ha egy új elektromos autót készülnek piacra dobni. Nemrég egy
giccses Bogár utánzattal rukkoltak elő, most pedig a '30-as, '40-es évek formavilágához nyúltak. Az már csak hab a tortán, hogy egy olyan korszakot jelenítenek meg, amikor még nem is létezett kínai autógyártás.
Amerika az ezredforduló körül szállt fel a retró vonatra, néhány modell után kifújt ez az irányzat
Az amerikai autóipar két évtizeddel ezelőtt ült fel erre a hullámra, akkor született a Chrysler PT Cruiser, a Chevrolet HHR és a Plymouth Prowler, ehhez a vonalhoz csatlakozott a Wey is. Az orr a második világháború körüli stílusban gömbölyített és krómozott, a sárvédők az akkori kor divatja szerint külön egységet képeznek. A tervezők az autós történelemkönyvben valószínűleg többet lapoztak a kelleténél, így kerülhetett rá egy stílusidegen lökhárító, ami inkább az ötvenes évek végére jellemző, lásd Chevrolet Bel Air. Hogy teljes legyen a képzavar, a régies külső egy SUV modellre került.
A Chevrolet HHR-rel kacsintott vissza a világháború körüli formavilágra
Frissítés!
Az autó nem igazán tanulmányautós, inkább széria közeli állapotnak mondható
Még a cikk megjelenése előtt be is mutatták teljes valójában az elektromos tanulmányautót. A karosszéria formájába nem nehéz belelátni a Bogarat, csak az orr képvisel egészen más stílust. Az ázsiai ízlés jegyében a külső annyi krómot kapott, amennyit csak elbír, de a belső sem maradt csillogó elemek nélkül. Az utastér eklektikus, egyszerre van jelen a digitális világ és régmúlt stílusa, mindez némi luxussal fűszerezve. A külső és a belső csak a mi szemünknek furcsa, a gyártó piackutatása vélhetően ezt az irányt hozta ki győztesnek. A modell megvalósulása még kérdéses, de egyáltalán nem lenne meglepő, ha ilyen formába kerülne gyártásba.
A Bogár forma mostanában egyre menőbb Kínában, a belső sok mindent szeretne egyszerre prezentálni