Nem a méret a lényeg: lehet szeretni vagy utálni őket, de a különböző nyomtatott áramkörök, chipek és processzorok az új autók központi elemeivé váltak
Egész gyárak állhatnak le[/url] a chiphiány miatt, ezért kimondottan fontos az autógyártók számára az olyan megoldások keresése, amelyekkel elhárítható a probléma, vagy amelyekkel könnyebben átvészelhető. A hiányt egyébként - nem meglepő módon - a koronavírus okozta, a modern technikai berendezésekre ugyanis ugrásszerűen megnőtt a kereslet, épp amikor a távolságtartás miatt rengeteg gyár zárt be. A fennmaradó kapacitás sem a számítástechnikában utazó cégeket, sem az autógyárakat nem tudta kiszolgálni. Meglepő tehát, hogy épp ebben a helyzetben készül rekordot dönteni a Toyota, bár a cég állítása szerint őket egyáltalán nem viselte meg a krízis.
A cég szerint a szerencse és az alkalmazkodóképesség egyaránt fontos szerepet játszik abban, hogy eddig még sikerrel oldották meg a chiphiány kihívásait. Régen épp azzal tűntek ki a tömegből, hogy a raktározás helyett az úgynevezett "just-in-time" gyártási filozófiát követték, megkövetelve a beszállítóktól, hogy minden alkatrész pontosan abban a mennyiségben és időpontban érkezzen, amikor az adott darabszámra szükség van. Szerencséjükre a fukusimai atomkatasztrófa utáni problémákhoz jól alkalmazkodott a cég, azóta bizonyos kulcsfontosságú alkatrészekből akár négy-hat hónapnyi biztonsági tartalékkal rendelkeznek. Mindezek ellenére lehetséges, hogy hiába lesz elég a chiptartalék, a kitűzött célhoz ugyanis rengeteg más tényezőre is szükség lesz: 9,2 millió autó ugyanis egyáltalán nem kevés.