A cég új kedvence – Renault Trafic teszt
Renault Trafic dCi 115 L1H1 furgon teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Áruszállítás, költözés, rendezvény? Mindhárom előfordult abban az egy hétben, melyet a Trafic nálunk töltött, ezzel elnyerte az év legnépszerűbb autója címet.
Ikrek. A Renault tavaly dobta piacra a Trafic harmadik generációját, amely a szintén tavaly debütáló második generációs Opel Vivaróval azonos gyártósoron készül, s természetesen vele lényegében egyező. Külső megjelenés szempontjából valóban csak a márkajelzésben van differencia, ezen kívül még a motorok megnevezése tér el, a teljesítmény és a nyomaték viszont mindkét márkánál ugyanaz. Tavaly már teszteltük az Opel Vivaro csúcs, 140 lóerős duplaturbós dízelét. Ezúttal a két lépcsővel alatta elhelyezkedő 115 lóerős dCi-t vettük közelebbről szemügyre.
Igásló. A szerkesztőségben töltött egy hetes tesztidőszak alatt minden eddigi tesztautónál nagyobb népszerűségnek örvendett a Trafic. Kézről-kézre járt az autó, rendezvényre vittek vele kellékeket, mások ágymatracot, kanapét és egyéb, építkezéshez szükséges kellékeket szállítottak vele. Szinte az egész országot keresztbe szeltük vele, egy hét alatt közel 1000 km-t futott, ami kellően mutatja azt, hogy jó egy Trafic a háznál.
Praktikus. Alapvetően a személyautókat részesítem előnyben, azonban a haszonjárművek mindig lenyűgöznek a variálhatóságukkal. A Traficból számtalan változat érhető el. Furgon, félig üvegezett furgon, duplakabinos furgon, mindegyik többféle hosszal és magassággal, tolóajtó nélkül, 1 vagy 2 oldalsó tolóajtóval, üvegezett, nem üvegezett, oldalra vagy felfelé nyíló hátsó ajtóval. Rengeteg kombinációt össze lehet állítani, lényegében nincs az az igény, amit ne tudna kielégíteni az autó. Nálunk az L1H1, azaz a rövidebb, legalacsonyabb furgon járt, teljesen zárt, ablak nélküli raktérrel és dupla oldalsó tolóajtóval. Utóbbi a pakolhatóság szempontjából jól jött, hosszú tárgyak mozgatásánál nem kellett bemászni, elég volt kinyitni az oldalajtókat és onnan segíteni a pakolást. A teljesen zárt hátsó doboz viszont parkolásnál, manőverezésnél és egyes kereszteződésekben erősen korlátozta a kilátást.
Személyautós. Manapság már egyre több gyártó hozza közelebb a haszonjárművek belső világát a hétköznapi személyautókéhoz. A Trafic sem kivétel ez alól. A középkonzol jól áttekinthető, amely akár színes kijelzővel is kiegészülhet. A kormány multifunkciós gombokkal van ellátva, ezen felül pedig tempomat, Bluetooth-os telefonkihangosító és USB csatlakozási lehetőség is megtalálható benne. Parkolóradar is rendelkezésre áll, ami már az L1 hosszúságnál is jól jön, az L2-nél pedig szinte kötelező. A legjobb választást mégis a tolatókamera jelenti. Főként a furgon kivitelben van nagy jelentősége, hiszen ott kizárólag a két külső tükörben látunk hátra. Ez pedig nem mindig ad kellő biztonságot hátramenetben.
Összegzés. A Trafic, ahogy a címben is utaltam rá, hamar a cég kedvencévé vált. Minden igényt kielégít, 5,2 köbméter áru pedig bármikor elfér benne. Főként autópályás és városi használat mellett 7,3 l/100 km átlagfogyasztás adódott, amely méretéhez és tömegéhez képest korrekt értéknek mondható - főszerkesztőnk a nála töltött napon a gyári 6,5 literes átlag alatt járkált városban. A Trafic 80 literes tankjával mindenképp több mint 1100 km-es hatótávolságot kapunk. Alapára 5,4 millió forint, a nálunk járt példányért 5,7 milliót kell leszurkolni. A Trafic az esetek döntő többségében céges használatra lesz véve és használva, ebben az esetben biztos vagyok benne, hogy minden vállalkozásnak és sofőrnek teljes mértékben meg fog felelni, és ki fogja elégíteni az igényeit.
Árak
Tesztmodell alapára
5 400 000 Ft (2015.10.14.)
Tesztautó ára
5 700 000 Ft (2015.10.14.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
84 kW (114 LE) 3500 1/min-nél
Nyomaték:
300 Nm 1500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12.40 s
Végsebesség:
168 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4999 mm
Szélesség:
1956 mm
Magasság:
1971 mm
Saját tömeg:
1901 kg
Össztömeg:
2800 kg
Terhelhetőség:
939 kg
Tengelytáv:
3098 mm
Karosszéria-kivitel:
furgon
Csomagtér:
5200 l
Belső szélesség elöl:
1510 mm
Belmagasság elöl:
940-1020 mm
Ülőlap hossza elöl:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1662 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1268 mm
Csomagtér magassága:
1387 mm
Csomagtér hossza:
2537-3750 mm
Raktérnyílás szélessége:
1390 mm
Raktérnyílás magassága:
1320 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 5b+
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
300 Nm 1500 1/min-nél
Teljesítmény:
84 kW (114 LE) 3500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
168 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12.40 s
CO2-kibocsátás:
174 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,3 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
72 dB(A)
A Nissan Primastar miért szűnt meg? Az volt a trió harmadik tagja. Az NV200 kisebb, az NV300-at Európában nem forgalmazzák, az NV400 meg az új Master/Movano.
A Nissannál dönthettek úgy, hogy már nincs rá szükség.
Kis kiegészítés!
„Ismerős? Nem csoda, hiszen az Opel Vivaro mindössze a márkajelzésben tér el. A két autó teljesen azonos gyártósoron készül”
A Vivaro Angliában készül a GM Lutoni üzemében, azon felül van némi különbség: lökhárítók, fényszórók, kérpitok, stb…