Több búcsúszériát is készített a Lotus, ez itt az Exige Sport 420 Final Edition. A géptető alatt a Toyota 3,5 literes kompresszoros V6-osa lapul 427 lóerővel, ami 1,1 tonnát mozgat
A mai napig több neves angol gyártó is manufakturális módszerrel építi autóit, ami viszonylag kis darabszámot eredményez, éppen ezért nem mérik olcsón a nagyrészt kézzel készült négykerekűeket. A Lotus hosszú évtizedekig ezt az utat járta, de 2022 komoly változásokat hoz a sportkocsigyártó életében.
Lehet, hogy ez a búcsú még nem a végső, az Elise gyártási jogát és az előállításhoz szükséges gépeket megvenné a Caterham
A britek kiszórják az Elise, az Exige és az Evora modelleket, helyettük egy teljesen új alapra épülő modellcsalád érkezik. Az új típusoknál fontos szempont, hogy automatizálva, az eddiginél nagyobb szériában lehessen gyártani, ezzel felszámolva a manufakturális módszereket. Ez pont kapóra jön a Caterhamnek, ahol évtizedek óta lényegében egy típust gyártanak. A Caterham és a Lotus közötti kapcsolat gyökerei régre nyúlnak vissza, előbbi gyártó a Lotus Seven licencét vásárolta meg, és a mai napig ezt a modellt gyártják folyamatos fejlesztés mellett. A Caterham ahogy eddig is, úgy a jövőben is kézzel készíti az autóit, így az Elise összeszerelése nem mozdítaná ki a komfortzónájából az új tulajdonost. További előny, hogy az egysíkú kínálatba kerülne némi változatosság, sőt, az Elise akár villamosítható is, ezt már a Tesla Roadster bebizonyította.
Az első széria a kilencvenes évek derekán lépett piacra, a 725 kilós tömegű modellt egy Rover motor repítette
Az Elise 1996-ban jelent meg a Lotus kínálatában, Colin Chapman, a Lotus alapítójának filozófiáját követve parányi súllyal, mindössze 725 kilót nyomott az apró sportkocsi. Huszonöt év alatt három generáció született, az utolsó éppen idén 10 éves. A kétüléses sportautó pályafutása során Rover és Toyota motorokkal büszkélkedhetett, utóbbi kompresszoros kivitelben is bekerült az Elise-be. Kevés olyan sportautó van, ahol a lóerő csak sokadlagos kérdés, de a Elise pont ilyen. A pillekönnyű karosszéria és a kiváló vezetési élmény miatt vált népszerűvé a Lotus egyik leghíresebb modellje, ami ha minden jól megy, tovább öregbíti a brit autógyártás hírnevét.
A második széria az akkor még csak a szárnyait próbálgató Tesla érdeklődését is felkeltette, ebből született az elektromos Roadster, amiből egy példány az űrbe is eljutott