A Cadillac a kínai piacra koncentrál
Kínában épül majd a 2017-es Cadillac CT6 plug-in hibrid
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Csak Kínában épül majd a Cadillac 2017-es CT6 plug-in hibrid változata, később onnan exportálják az USA-ba.
Kínában most úgy látszik, többen is a vagyonos rétegért versengenek, hiszen a Lincoln Continental bejelentése után a Cadillac is bemutatta legújabb CT6 modelljét, aminek legfontosabb piaca szintén a népes ázsiai ország lesz. A 2017-es modell hálózatról tölthető hibridjét, kizárólag Kínában fogják gyártani, és innen fogják később az USA-ba exportálni. A bejelentést Uwe Ellinghaus marketingért felelős vezérigazgató-helyettese tette, aki elmondta: "Az alap CT6 modelleket az Egyesült Államokban és Kínában is összeszerelik majd, míg a plug-in hibrid verziók csak "Made in China" felirattal érkeznek majd az év végén."
Nem egyedi eset az, amit a Cadillac kitalált, az akkumulátora miatt is Kínához kötődő hibridhez, hiszen így el tudják kerülni a hatalmas importadókat, amiket Kína vet ki a cégekre, ráadásul a plug-in hibrid CT6-nál fontos szerepe lesz a kínai piacnak. Számításaik szerint az eladások többsége onnan fog érkezni. Nem ez az egyetlen modell, amit a General Motors Kínából importál, hiszen a nemrég bemutatott Buick Envision szintén ott épül majd, azt is később hajóztatják át az Államokba. Úgy látszik, a GM elég magabiztos a kínai minőséggel kapcsolatban. Az más kérdés, hogy az amerikai vásárlóknak is megfelel-e majd a "külföldi minőség".
Igen, még kapható az ELR, de ha minden igaz, utód nélkül tűnik el a kínálatból:
[url]http://totalcar.hu/magazin/hirek/2015/12/20/nagyot_bukott_a_cadillac_hibridje/[/url]
Az SRX-et nem mondtam mellékvágánynak. Persze, nyilván ha a BLS nagyot szakít Európában, akkor indokolt lett volna bővíteni a családot – mondjuk egy kompakttal, ami lehetett volna BLR, és lehetett volna egy BLS-nél nagyobb modell a Saab 9-5 alapjaira, mondjuk BLZ néven. De ez csak elmélet…és ekkor a családfa is bonyolódott volna természetesen. Azért tartottam zsákutcának a BLS-t, mert a Cadillactől szokatlan módon csak Európában árusították, és dízel is volt belőle.
Én a V8-as Audit nem tartottam az A8 közvetlen elődjének, de igazad volt: a Wikipedia írja, hogy az volt.
Viszont ha az R8-ast írom, arra már igaz, hogy közvetlen elődje nem volt. Prorotípusokról tudok, mint az Avus és a Rosemeyer, amikkel kísérletezgetett az Audi szupersportautó-kategóriában:
[url]https://www.google.hu/search?q=audi+avus&client=opera&hs=iWJ&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiU4fDPnrvKAhUDVywKHQs-CmsQ_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]
[url]https://www.google.hu/search?q=audi+rosemeyer&client=opera&hs=Auy&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj6s8-jn7vKAhWDliwKHZgpC0YQ_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]
A TT-nek sem volt tudomásom szerint közvetlen elődje.
A „mellékvágányokról” csak annyit, hogy az ELR még kapható, ahgy az SRX is. Egy időben BLS is benne volt a sorban, a kereslet gyomlálta ki, nem a „nevezéktanhoz” való ragaszkodás…
És innen kezdve nem helytálló a lenti megállapításod.
Az Audi V8-ának (hű de jó volt, mikor sofőr vitt benne!) „egyszerű” a története: az egy fullra felextrázott 200-as volt, ezzel tudták a legjobban megkülönböztetni a többitől (a 200-as is a 100-as jobb változata volt). Utódja az A8. Ami inkább kirívó volt, ogy az USA-ban ezeket Audi 5000-ként árulták.
Amiket említesz, azok mellékvágányok. Egyszeri próbálkozások, utód nélkül. A BLS egy csak Európában forgalmazott Caddy-típus volt, a Saab 9-3 alapjain(ezzel akarták itt megvetni a lábukat, kevés sikerrel). Az ELR pedig a luxus változata volt a Chevrolet Voltnak. Úgy tudom, ennek sem lesz utódja, mert nem fogyott.
Elképzelhető, hogy nem lesz gond az új névadási rendszerrel(mármint a logikájával), mert ez még csak a kezdet. Lehet, hogy lesz CT5, CT4, CT3, stb. Az Escalade-et nem hinném, hogy átnevezik, mert egy fogalom, a crossovereknél pedig a névben benne van/lesz az X, innen meg lehet jegyezni.
A Mercinél is vannak ilyen kakukktojások, pl. haszonjármű-fronton – a Vaneo vagy a Citan(alias Renault Kangoo). A BMW-nél volt régebben a 3-asból a Compact – utód nélkül. Az Audinál a V8, amit ’90 körül gyártottak. Lehetne még sorolni ilyeneket.
Én azért szurkolok nagyon, hogy – kiindulva abból, hogy régen a Caddy a Rolls-Royce ligájában játszott – legyen valami ehhez hasonló autójuk, ami sorozatgyártásba kerül:
[url]https://www.google.hu/search?q=cadillac+sixteen&client=opera&hs=UXF&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjA2M3C5brKAhXIXCwKHdBOAgcQ_AUIBygB&biw=1152&bih=767[/url]
Szerintem nem voltak olyan könnyedén áttekinthetőek a típusjelzéseik.
Pl. kimardt a listádból a BLS (max. annyi, hogy ennek is „S” a vége…), vagy az ELR (anak meg má az sem).
Feljebb van még az SRX meg az Escalade, utóbbinak szerencsére megmaradt a normális neve a betűkód helyett.
Lenyűgöző autó, amit leginkább sajnos csak fotókon fogunk látni. A Cadillac is egy hosszabb kitérőn van túl – akárcsak a Mercedes és a Lincoln – és úgy tűnik, visszataláltak magukhoz. Érdekes látni, hogy az első fényszóróknál hasonló megoldást alkalmaztak, mint a Renault a Talismannál és az új Mégane-nál. A „V” jellel ellátott sportváltozatoknál pedig fityiszt mutatnak a német triónak azzal, hogy nem limitálják a végsebességet 250 km/h-nál.
A Cadillacnél is szokni kell a típusnév-váltásokat – az itt látható autó elődje XTS néven futott, és CT6-ra változott. Ezzel a korábban könnyedén áttekinthető ATS, CTS, STS és XTS típusjelzések a múlt homályába vesznek lassacskán.
Van egy olyan sejtésem, hogy visszatér még Magyarországra a Caddy…
A Buick márka pedig lehet, hogy már rég beszántásra került volna, ha Kínában nem lenne feltűnően népszerű. Ez az oka annak, hogy az Opel viszont szenved arrafelé.