A Cactus után jöhet a Citroën új viccautója, a Méhari
A Citroën főnöke szerint van esély legendás strandautójuk feltámasztására
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Lütyő felügyelő vicces szolgálati autója újra valóság lehet. A Citroën valaha gyártott legbulisabb autójával adna némi plusz színt.
Linda Jackson, a Citroën ügyvezetője jelentette be, hogy a cég egy korábbi típusának modern változatával akar nagyot durrantani a közeljövőben. Az extravagáns megoldásairól elhíresült Citroën az elmúlt évtizedekben kicsit megszürkült, folyamatosan küzd saját és a piac démonaival. Emiatt jött létre a DS almárka és emiatt találták ki a tavalyi év egyértelmű csodabogár különdíjasát, a C4 Cactus-t. A Cactus bár bohókás, de azért vezettünk már nála jobb kocsit. Ha a Citroën tényleg megcsinálná a Méhari szellemi utódját, azzal kicsit nehéz fába vágná a fejszéjét.
A strandautó hivatalosan teherjárműnek volt kategorizálva Amerikában, hogy a biztonsági övek nélkül egyáltalán legálisan közlekedhessen. Egy korszak ikonja, aminek ha elbaltázzák az újraalkotását, akkor mindenkinek csalódást okoznak, aki megjegyezte az A csendőr és a földönkívüliek című Louis de Funès film bugyi zöld Méhariját. 1968 és 1988 között 145 ezer Méhari épült, és létezett összkerékhajtású változata is. A még nagyobb legenda, a 2CV műszaki alapjait használó olcsó és igénytelen vászonetetőst persze nemcsak strandon használták, hanem gyakorlatilag mindenhol Franciaországban és a mediterráneumban. Ha imidzsmodellként tényleg gyártásba kerülne egy ilyen kocsi, az eredeti jó 600 kilós műanyag kasztninál persze komolyabb kéne legyen.
Évi 40-50.000 példány alatt ma már alig éri meg kisautót gyártani, szóval egyenlőre legfeljebb egy C3 Pluriel szerű modellváltozatként tudom elképzelni, mert egy modern-Mehariból aligha tudnának eladni ennyit. Viszont ha már van új 3 hengeres motorcsaládjuk, ideje lenne virítani valamit ezen a piacon is.
“igénytelen vászon[u]etetőst[/u]”
A filmekben valahogy mégsem így nézett ki ez az autó, mindig égben volt a feneke… Amúgy végtelenül egyszerű volt, slaggal is lehetett belülről takarítani – egy maiban ez bizonyára elképzelhetetlen lenne.