A függőleges osztású hűtőrács AMG-specifikus
A nemrég bemutatott Mercedes-AMG SL-ben láthattuk először a német márka sportrészlegének vadonatúj kétliteres négyhengeresét, ami állításuk szerint a világ első elektromos rásegítésű turbójával felszerelt erőforrása. Ennek a Forma-1-ből származó technológiának a lényege, hogy egy aprócska, 4 cm vastag villanymotort ékelnek a turbóba, amely a lágy hibrid rendszer akkumulátorát és generátorát megcsapolva alacsony fordulatszámnál meghajtja a turbót, mielőtt a kellő mennyiségű kipufogógáz megérkezne. Ennek köszönhetően a turbólyuk, mint jelenség, megszűnik, ráadásul a Mercedes szerint még hatékonyabb is így az autó, ami remélhetőleg a fogyasztáson és/vagy a károsanyag-kibocsátáson is meglátszik.
Alapáras a négykerék-kormányzás
Az elektromos turbó mellett a megszokott módon működik a lágy hibrid rendszer, ezzel megfelelve az egyre szigorúbb környezetvédelmi elvárásoknak. A rendszerteljesítmény 408 lóerő és 500 Nm, de további 14 lóerő is lehívható néhány másodperc erejéig, szükség szerint. Szedánkánt 4,6 másodpercbe telik álló helyzetből 100 km/h-ra gyorsulnia, a kombinak ehhez egy tizedmásodperccel többre van szüksége. A végsebesség alapáron 250 km/órára, felárért 265 km/órára korlátozott. Széria felszereltség még a kilencsebességes automata váltó, a négykerék-hajtás (bár hangsúlyosabban hajt a kocsi hátul, és vezetési üzemmódtól függően driftelésre is rábírható), az AMG-specifikus adaptív lengéscsillapítás, és ebben a kategóriában eddig szokatlan módon a négykerék-kormányzás is.
A teljesítményre nem lehet panasz, hiába a kevés henger
Bent a szokásos mercedeses luxus vár bőrrel, hangulatvilágítással és felárért olyan AMG-s extrákkal, mint a sportkormány, de alapáron is vannak AMG pedálok, küszöbök és ülések. A modern infotainment rendszer egyik érdekessége a pályahasználatkor előnyös rögzítő program, amivel kielemezhetők a köridők, a jármű viselkedése, és a számítógép még "edzi" is a pilótát igény szerint. Kívül szolidan tuningolták az autót a nem AMG kivitelekhez képest, elvégre nem törhettek a 63 babérjaira. A fő hűtőrács elöl azért agresszív, hátul négy kipufogóvég van, illetve egy diffúzort imitáló hátsó lökhárítót is kapott. A motor ugyan kétliteres és négyhengeres, de attól még lehet jó hangja, amit az aktív kipufogócsappantyúk, illetve a motortérbe épített mikrofonok biztosítanak, utóbbiak az eredeti motorhangot továbbítják a beltérbe a hangszórókon keresztül.
A kényelem és a sportautós vezetési élmény is garantált