A büntető szabálytalankodhat?
Szabálytalan sofőrök osztják a kerékbilincset
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ervin kerékbilincset kapott, majd megdöbbenve tapasztalta, hogy a bilincselők még nála is szabálytalanabbak.
A IX. kerület Mátyás utca, Lónyai utca felé eső részén raktak kerékbilincset az autómra. Sajnos, amikor befordultam az utcába, nem vettem észre a megállni tilos táblát, megörültem a parkolóhelynek és megálltam. Amíg a bilincset levevő autót vártam, próbáltam kitalálni, hogy miért nem lehet az utca azon részén 10 m hosszan megállni. Nem találtam rá más megoldást, mint hogy a Lónyai utcából a bekanyarodást ezzel segítsék. A bírságolás jogosságát nem vitatom, sajnos én hibáztam
Viszont nagyon meglepődtem, amikor a kerékbilincset levételét intéző hivatalnokok autója megérkezett, behajtott a Lónyai utcába annak ellenére, hogy abból az irányból behajtani tilos (a fényképen látszik is a behajtani tilos tábla), és félig megállt a zebrán.
Joggal merül fel a kérdés, szabad-e a forgalmat nem zavaró autót bírságolásakor a kerékbilincselő autónak minden józan ész szerinti közlekedési szabályt áthágni, a forgalmat zavarni, sőt adott esetben a zebrán áthaladó gyalogosok biztonságát veszélyeztetni?
Én a részemről felháborítónak tartom, hogy megbírságolnak, de aki megbírságol, az fütyülhet a szabályokra.
Utánanéztünk olvasónk felvetésének:
A KRESZ 50.§-a szerint a „a járművek hatósági elszállításához, illetve a kerékbilincs alkalmazásához rendszeresen használt járművön e tevékenységek végzése közben” használnia kell a sárga megkülönböztető jelzést, amely lehetővé teszi a számára:
b) 22 és 6 óra között - a megfelelő biztonsági intézkedések (pl. jelzőőr állítása) megtétele mellett és legfeljebb 10 km/óra sebességgel - egyirányú forgalmú úton és osztottpályás út bal oldali úttestjén a menetiránnyal szemben is közlekedhet; c) legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is közlekedhet; d) olyan helyen is megállhat, ahol az egyébként tilos; e) behajthat olyan útra, vagy övezetbe ahová egyébként behajtania tilos.
Az 50.§ 3-as pontja értelmében a kerékbilincselő autóra a fenti d és e pontot „megfelelően alkalmazni kell, ha ez a tevékenység végzése érdekében elkerülhetetlen, a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti és a forgalmat lényegesen nem akadályozza”.
b) 22 és 6 óra között - a megfelelő biztonsági intézkedések (pl. jelzőőr állítása) megtétele mellett és legfeljebb 10 km/óra sebességgel - egyirányú forgalmú úton és osztottpályás út bal oldali úttestjén a menetiránnyal szemben is közlekedhet; c) legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is közlekedhet; d) olyan helyen is megállhat, ahol az egyébként tilos; e) behajthat olyan útra, vagy övezetbe ahová egyébként behajtania tilos.
Az 50.§ 3-as pontja értelmében a kerékbilincselő autóra a fenti d és e pontot „megfelelően alkalmazni kell, ha ez a tevékenység végzése érdekében elkerülhetetlen, a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti és a forgalmat lényegesen nem akadályozza”.
Ezen esetben azonban véleményünk szerint a gyalogosok biztonságát veszélyezteti a zebrán parkoló kerékbilincselő autó, tehát az valóban szabálytalanul állt meg!
Tisztelt cikk iró! A sárga lámpa figyelmeztető jelzés, és nem megkülönböztető jelzés, durva lenne ha holmi közteresek ilyen engedélyek birtokában szaladgálnának az országban. Az ide vonatkozó rendelkezéseket megtatlálja a KRESZ, ben valamint a 35/2000. kormány rendeletben, illetve a 6/1990. köhém rendeletben.
Tisztelt cik iró, a sárga lámpa nem megkülünböztető jelzés hanem figyelmeztető jelzés. Nagy külömbség van a kettő között, KRESZ. illetve 35/2000. kormányrendelelet, illetve 6/90 KÖHÉM rendelet, ajánlom át olvasásra.
Ilyen is csak Pesten van… Biztos jó nektek ott élni?
Tisztelt Benjamin!
Én mint földi halandó is nagyon sokszor hibázom, mint ahogy szerintem TE is és mindenki más is, de ha azt mondom, hogy ha az elkövetett hibák talán egy ezredében fognak meg a rendőrök és akkor büntetnek meg akkor az nem rossz százalék!
Nekem van némi rálátásom a rendőrök munkájára és elmondhatom, hogy lassan többen lesznek akik őket ellenőrzik és elszámoltatják, mint ahányan maguk az utcán dolgozó rendőrök.
Abban maximálisan igazad van, hogy aki ilyen munkakörben dolgozik az IGEN IS JÁRJON ELŐL JÓ PÉLDÁVAL , hogy legyen joga és alapja annak amit követel.
Nekem csak annyi kérdésem és hozzá szólásom lenne, hogyha én földi halandó hibázom akkor fizetnem kell aminek nem vitatom jogosságát ha viszont egy rendőr vagy egy kerék bilincselő cég hibázik akkor nem bántsuk szegényeket hisz ők is emberek, de valójában nekik kéne jó példával elől járniuk mondjuk jelen esetben a parkolás terén.
Tisztelt cikk író!
Én elhiszem, hogy az olvasók a legfontosabbak és komoly erőfeszítéseket tesznek azért, hogy legyen mit leírni, de TISZTELETTEL MEGKÉREM TUDJON MÁR KÜLÖNBSÉGET TENNI A VESZÉLYEZTETÉS ÉS AZ AKADÁLYOZÁS KÖZÖTT!
A Behajtani Tilos jelzőtábla jól látszik a képen és az is látszik, hogy az a gyalogátkelőhely útburkolati jelzése mögött kb. 1-1.5 méterre lehet. Szerintem a tehergépkocsi sem lóg sokkal többet át a gyalogátkelőhely felfestett részén így az a kijelentés, hogy ” hivatalnokok autója megérkezett, behajtott a Lónyai utcába annak ellenére, hogy abból az irányból behajtani tilos” kicsit erős inkább úgy kellett volna fogalmazni, hogy a tábla hatálya mögé is bért a gépkocsi eleje.
Tisztelettel megkérek mindenkit, hogy aki olvassa a SZIVATÓ cikkeket legyen annyira korrekt mindenkivel szemben, hogy megtartja az objektivitását és a tárgyilagosságát!
Nem kell mindig pálcát törni mások feje felett amennyiben hibáznak, ha mi is hibázunk!
Természetesen igen is hívjuk fel a figyelmét mindenkinek, ha a hatóság visszaél a bizalmunkkal vagy hatalmukkal, de nem kell őket lejáratni, mivel ők is emberek és ugyan úgy hibázhatnak ahogy mi is.
Vajon van e jogunk a hatóság részéről azt elvárni, hogy objektív, pártatlan legyen a helyszínen egy balesetnél, ha mi nem vagyunk velük ugyan olyanok?