A bűnbánó Rosberg mintha elengedte volna Hamiltont
F1 Monza: Hamilton győzött, a Ferrari leszerepelt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sok-sok előzést, megérdemelt Hamilton-sikert és hazai pályán jókora Ferrari-blamát hozott az F1-es Olasz Nagydíj. Rosberg tényleg hibázott?
Az F1-szezon 13. versenyét, a 65. Olasz Nagydíjat Monzában rendezték, az év leggyorsabb futamát nem zavarta eső. Edzésen 350 km/óra fölötti tempóval is repesztettek, Luca di Montezemolo bejelentette, hogy szemben a pletykákkal marad a Ferrari elnöke, a Williamsnél meg azt a hírt osztották meg, hogy jövőre is Bottas, Massa felállásban folytatják.
Az időmérőn az őt rég, május óta sújtó kvalifikációs átkot megtörve Hamilton alaposan elverte a csapattársát és persze mindenki mást is, idén ez az ötödik, karrierje során a 36. pole-ja volt. A két gyári Mercedes mögött a szintén Mercedes-motoros Williams és a McLaren autói sorakoztak Bottas, Massa, Magnussen, Button sorrendben, csak eztán következett Alonso a Ferrarival, illetve Vettel és a legutóbbi két meccs nyertese, Ricciardo a másik Red Bullal. Az olaszok, az ágaskodó paripa szimpatizánsainak mély sajnálatára Räikkönen mindössze a 11. kockára lehetett jó, s az is kellett ehhez, hogy Kvjat Toro Rossójában motort cseréljenek - cserébe 10 rajthelyért.
A rajtnál Hamilton és Bottas beragadt, a verseny kis túlzással arról szólt, hogy az ő kettősük milyen ütemben és meddig tud visszatérni. Nos, a negyediknek hátracsúszó Hamilton picit túl a féltávon már ismét az élen volt, Bottas pedig a középmezőnyből zárt negyedikként. Rosberg a nyomás alatt az élről kétszer is féktávot rontott, de a spái botrány okán mintha direkt csinálta volna… Mintha el akarta volna engedni Hamiltont. Mintha így szeretett volna törleszteni. Természetesen ez csupán spekuláció, nem más, azonban a kamerák előtti viselkedése, minden nyilatkozata ezt sugallta, hogy bocs srácok, bocs Lewis, bocs nézők, Belgiumban elszúrtam a dolgot, hadd vezekeljek…
A joggal duzzogó Hamilton mindenesetre hibátlanul vezetett (a rajtbaki elektronikus volt), magabiztosan és megérdemelten diadalmaskodott, idei hatodik, Monzában második, pályafutása 28. győzelmével összetettbeli hátrányát 22 pontra csökkentette Rosberg mögött. A harmadik Massa lett, aki ebben az évadban – és a Williamsszel - először pezsgőzhetett a pódiumon, s ferraris múltja révén lubickolt a tifosi szeretetében. Szegény ferraristáknak más okuk nem nagyon volt az örömre, hiszen Alonso alatt az F14T egyszerűen kimúlt (a spanyol idén először nullázott), Räikkönen meg ismét segítséggel végzett előkelőbb helyen, mint amit az autó teljesítményével kiérdemelt volna. Történt, hogy (már megint) Magnussen kakaskodott kicsit Bottasszal, amiért kapott egy 5 mp-es büntetést, viszont nem a bokszban töltötte le, hanem hozzáadták az idejéhez, ergo Pérez, Button és ugye a Jégember is följebb lépett.
A 65. Olasz Nagydíj végeredménye (Monza, 5793 m, 53 kör)
- Hamilton (brit, Mercedes) 1:19:10.236 ó (232,449 km/ó)
- Rosberg (német, Mercedes) + 3.1.75 mp
- Massa (brazil, Williams-Mercedes) + 25.026
- Bottas (finn, Williams-Mercedes) + 40.786
- Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) + 50.309
- Vettel (német, Red Bull-Renault) + 59.965
- Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) + 1.02.518 p
- Button (brit, McLaren-Mercedes) + 1.03.063
- Räikkönen (finn, Ferrari) + 1.03.535
- Magnussen (dán, McLaren-Mercedes) + 1:06.171
- Kvjat (orosz, Toro Rosso-Renault) + 1:11.184
- Hülkenberg (német, Force India-Mercedes) + 1:12.606
- Vergne (francia, Toro Rosso-Renault) + 1:13.093
- Maldonado (venezuelai, Lotus-Renault) + 1 kör
- Sutil (német, Sauber-Ferrari) + 1 kör
- Grosjean (francia, Lotus-Renault) + 1 kör
- Kobajasi (japán, Caterham-Renault) + 1 kör
- Bianchi (francia, Marussia-Ferrari) + 1 kör
- Gutiérrez (mexikói, Sauber-Ferrari) + 2 kör
- Ericsson (svéd, Caterham-Renault) + 2 kör
Kiesett
- Alonso (spanyol, Ferrari) 29. kör
- Chilton (brit, Marussia-Ferrari) 5. kör
Leggyorsabb kör
- Hamilton, 1:28.004, 29. kör
Bottas, Ricciardo is szépeket előzött (Ricciardo a hajrában a frissebb abroncsokon jelzésértékkel a négyszeres címvédő világbajnok, kopott gumikon csúszkáló Vettelt is verte…), Pérez és Button csatája is élvezetes volt. A pontversenyben Bottas Alonso, a Williams meg a Ferrari elé keveredett. Rosberget újfent kifütyülték, folytatás két hét múlva Szingapúrban.
A pontverseny állása
Egyéni | Pont | Csapat | Pont | |
1. | Rosberg | 238 | Mercedes | 454 |
2. | Hamilton | 216 | Red Bull-Renault | 272 |
3. | Ricciardo | 166 | Williams-Mercedes | 177 |
4. | Bottas | 122 | Ferrari | 162 |
5. | Alonso | 121 | McLaren-Mercedes | 110 |
6. | Vettel | 106 | Force India-Mercedes | 109 |
7. | Button | 72 | Toro Rosso-Renault | 19 |
8. | Hülkenberg | 70 | Lotus-Renault | 8 |
9. | Massa | 55 | Marussia-Ferrari | 2 |
10. | Räikkönen | 41 | ||
11. | Pérez | 39 | ||
12. | Magnussen | 38 | ||
13. | Vergne | 11 | ||
14. | Grosjean | 8 | ||
15. | Kvjat | 8 | ||
16. | Bianchi | 2 |
Itt bizony kilóg a póni lába.
Szerintem igaz lehet, mert nehezen elképzelhető számomra, hogy a világbajnokságot vezető pilóta kétszer is ilyet hibázzon. És csak ő… ÁÁÁÁÁ dehogy. 🙂
Azért azt az elképzelést, hogy Rosberg vezeklésül elengedte Hamiltont kicsit eröltetettnek tartom. Ez megint egy újságírói balhé kavarása. Nem hiszem, hogy ebben a helyzetben akár egyetlen pontot is elajándékozna egy ilyen kaliberű versenyző mint Rosberg. A kifütyülés szerintem most nem volt jogos, ez inkább az előző versenynek szólt.