Mate Rimac saját és "örökbefogadott" modellje mellett
Érdekes részleteket tudhattunk meg a Bugatti jövőjéről közvetlenül az új tulajdonos Rimactól és alapítójától, Mate Rimactól. A Bugattit még tavaly adta el a Volkswagen-csoport, és már akkor sem volt egyértelmű, miért is volt erre szükség. A Volkswagen-csoportnak jól megy, a Bugattik eladásai is szárnyaltak, főleg ameddig a Lamborghinit is felfuttató, különkiadás-specialista Stephan Winkelmann irányította. A
Carscoops által idézett, az Automotive Newsnak adott interjújában Mate Rimac most elárulta, nem is a francia márka nyereségessége volt a probléma. Ehelyett a gondot az a kérdés okozta, hogy mi jön ezután a Bugatti számára a villanyautók korszakában. Elvégre a Bugatti lelke a W16-os benzinégető szörnyeteg, ami nehezen egyeztethető össze a Volkswagen-csoport környezetbarát villanyautóival (utóbbi modellekre és az imázsukra különösképpen szüksége van a vállalatnak a dízelbotrány után).
Valamilyen szintű villanyosításra tehát szükség van a Bugattinál is, az elektromos hiperautók vitathatatlan királya pedig a Rimac, tehát ha presztízsvesztés nélkül akar átlépni a Bugatti az aksis autók korszakába, akkor talán nem arra a cégre kell bízni, ami ID.3-akkal van elfoglalva. Jó hír viszont, hogy a Rimac ennek ellenére is tiszteletben tartja a Bugatti szellemiségét, és a márka következő modellje nem csak egy egyszerűen átcímkézett Nevera lesz. Mate
"egy villanyautós figura, de a Bugattiknak egy darabig még belsőégésű motorosnak kell lenniük."
Harmadikként a Porsche is jelen van, rendesen bevásárolta magát a Rimacba
De az amperek akkor sem maradhatnak ki a Bugattikból, Rimac szerint "erősen villanyosított" lesz a következő modell. Ez talán még nem is baj, a Lamborghini is megmutatta, fennmaradhat például a legendás szívómotorja egy kis elektromos rásegítéssel a Siánban. Az erőforráson kívül viszont azt is fontos jellemzőnek tartja Rimac a Bugattiban, hogy - a Neverához hasonlóan - teljesen önálló modell saját, egyedi alkatrészekkel, nem a cégcsoportos raktárból legózták össze. A jövő Bugattijai is ebben a szellemiségben készülnek majd. Mate Rimac mesélt még a Zágráb mellett épülő új fejlesztőközpontjukról is, ami különös módon nem lesz elkerítve. Elmondása szerint örömmel látja a környéken kerékpározó gyerekeket, fiatalokat, és szörnyen érezné magát, ha ők nem kukkanthatnának be a Rimac gyárába. Elvégre sosem lehet tudni, melyikőjüket ihletik majd meg annyira a látottak, hogy a mérnöki pályát választva továbbviszik a sportautó-gyártás örökségét.