2025-től csak elektromos járművekkel bővíti járműflottáját, 2030-tól pedig kizárólag elektromos gépkocsikat fog használni a Royal Mail, az Egyesült Királyság több mint 500 éves múltra visszatekintő postaszolgálata
Több lépcsőben vásárol háromezer, tisztán elektromos haszonjárművet a Royal Mail, idén októberben érkezik az első adag. A pontos összetétel még nem ismert, csak annyit erősítettek meg, hogy a korábbi gyakorlatnak megfelelően jelentős részben Peugeot termékeket vesznek, mert jó tapasztalataik vannak a jelenleg használt Partner L2 Electric modellekkel. Simon Thompson, a Royal Mail vezérigazgatója elmondta, hogy szerinte az anyagi előnyök mellett környezetvédelmi szempontból is vezető helyzetbe emelik a szolgálatot az elektromos furgonok. Az egy küldeményre eső CO2-kibocsátás terén már ma is jobban teljesít a Royal Mail, mint bármely más brit csomagküldő vagy szállító szolgáltató. Ez most még főként a 85 ezer gyalogos kézbesítőnek köszönhető.
Akár ilyen kényelemben is utazhatnak majd az autós kiszállítók, így néz ki ugyanis az elektromos Partner belseje
A növekvő elektromos flottát elsőként a behajtási korlátozással védett, alacsony károsanyag-kibocsátású zónákban, valamint a ’zöld városokban’, azaz azokon a településeken fogják szolgálatba állítani, ahol a lakosság a leginkább fogékony a fenntartható életvitel iránt, és ahol a vállalkozások és állami szervek nagy arányban, aktívan tevékenykednek a környezet védelmének érdekében. Természetesen ehhez töltő-infrastruktúra bővítés is kelleni fog, ennek előkészületei is megkezdődtek. Az eddigi tesztüzem alapján jelentős megtakarítást hoznak majd az elektromos postakocsik, hosszútávon jóval kedvezőbb fenntartási költségekkel számolhat a posta, mint az eddig használt dízelüzemű járművekkel.
A 2018 óta tartó tesztüzem véget ért, most már jöhetnek tömegével is az elektromos postakocsik: a képen a Bristoli központ elektromos Parterei sorakoznak