A boxban Schumacher volt a leggyorsabb

A Mercedes GP cserélt legjobban kereket

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha a pályán nem is, a boxban Schumacher, pontosabban a csapata volt a leggyorsabb: nyolcszor ők cseréltek kereket a legrövidebb idő alatt.

Tavaly, az új pontozás bevezetésekor még az is felmerült, hogy a verseny leggyorsabb kerékcseréjéért is járjon egy konstruktőri vb-pont, amely jelentősen nem befolyásolta volna a bajnokság végkimenetelét, mégis elismerés lett volna a csapat szerelői számára.
[kepallobal=456463]A kerékcserénél minden egyes mozdulatot megterveznek[/kepallobal] Az idén betiltott verseny közbeni tankolás után még nagyobb szerepe volt a kerékcsere begyakorolásának. A szezon kezdete előtt még olyan hírek is érkeztek, hogy a szerelők akár két másodpercen belül is képesek lesznek lecserélni a négy kereket. Ezt több csapat, a tavaszi gyakorlás során meg is tette, amikor több százszor próbálják el a kerékcseréket. Versenykörülmények között azonban ezt nem tudták megismételni, bár a Red Bull 2,9 másodperces idei abszolút rekordja mindenképpen figyelemre méltó teljesítmény.
Érdekes, hogy ennek ellenére nem az osztrák-angol csapat volt a legösszeszokottabb, hanem a Mercedes GP, amely a Brawn GP átvétele után az idén egy kicsit megbotlott a fejlesztés és a szervezés terén is. De nem a boxban. A 19 versenyből nyolcszor ők hajtották végre a leggyorsabb kerékcserét, háromszor Rosbergnek, ötször pedig Schumachernek.
A második helyen öt leggyorsabb kerékcserével a Red Bull végzett, míg a kerékcserék korábbi bajnoka, a Ferrari csak a harmadik lett, három legrövidebb boxkiállással.
A nagy csapatok közé egyedül a Saubernek sikerült beférkőznie, amely két alkalommal is a leggyorsabb kerékcserét hajtotta végre, megelőzve a McLarent, amely csak egy ilyet tudott az idén felmutatni.
A három leggyorsabb csapat közül kettő, a Mercedes és a Ferrari nem a híres nyalókás embert használta a versenyző elindítására, hanem fényjelzéses rendszert, amely akár fél másodperccel is gyorsabb lehet a hagyományos táblabelógatásnál. Ha jól megy minden és működik a rendszer. Ha probléma van, a nyalókás ember még vissza tudja dugni a táblát a versenyző elé, de a fényjelzéssel már nem lehet megállítani az autót. Ezért ennél a megoldásnál még inkább ki kell küszöbölni a hibázási lehetőséget.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?