Csak a napot takarja ki, semmi mást
Talán észre sem vettük, annyira természetes, hogy az autókban van elöl napellenző. Egy műanyagdarab, jó tapintású textilbe burkolva, beépített világítással és tükörrel. Ez az, ahogy mi ismerjük. A Bosch viszont készített egy felmérést és kiderült, hogy a legtöbb környezeti tényező által kiváltott baleset a sofőr pillanatnyi látászavarára vezethető vissza, amit az erős napfény okozott.
Gondoltak hát egy nagyot és Jason Zink, a Bosch technológiai szakértőjének vezetésével megalkották a virtuális napellenzőt (Virtual Visor), ami igazából egy átlátszó LCD panel. Ha nem világít szembe a nap, akkor átereszti a fényt és nem takar ki semmit a látótérből. Ha viszont a szemünkbe sütne a nap, akkor a rendszer arcfelismeréssel azonosítja, hogy hol van a szemünk és a napellenzőn csak annyi területet takar ki, amennyi éppen kell, hogy ne vakítson a fény.
A hagyományos napellenző és a Bosch új fejlesztésének összehasonlítása
Az újdonságot a Las Vegasban megrendezett CES-en (Consumer Electronics Show) mutatták be, és rögtön el is nyerte az autós szórakoztatási és biztonsági innovációs fődíjat. Lehet, hogy amúgy nem éreztük problémának, hogy a napellenzők sok területet kitakarnak vagy hogy nem mindig hatékonyak, de hála az adatok elemzésének és a technológiai lehetőségeknek, új megoldásokat találhatunk, amivel javítani lehet a közlekedésbiztonságot.
Na, ha ezt komolyan gondolták akkor ez a cég is megérett a pusztulásra.