A BMW szemet vetett az angol Honda gyárra

A Brexit ellenére a szigetországban bővítené kapacitását a BMW.

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A vártnál nagyobb népszerűségnek örvendő BMW X1 gurulhat le a swindoni üzem szalagjairól 2021 után.

Ahogy arról korábban már beszámoltunk, 2021-ben a Honda bezárja angliai üzemét, autóipari források szerint a BMW már tárgyal a Hondával a gyár jövőjéről, ám amíg nem tisztázódik a Brexit kérdése, nem valószínű, hogy a bajor márka elkötelezné magát a bővítés mellett. Kapóra jöhet az ex-Honda gyár a BMW-nek, ugyanis az oxfordi gyárban folyik a Mini összeszerelése, Birmingham-közeli üzemben motorok készülnek és Swindontól nem messze pedig a karosszériagyártás folyik, így kisebb területen összpontosulna az egész gyártási folyamat.
Hirdetés
A BMW-nek nincs elég saját kapacitás, ezért a holland VDL Nedcar üzemében is szerelnek össze X1-et. A holland partner a tavalyi évben 169 ezer autót szerelt össze a BMW számára, a swindoni üzem jelenlegi teljes kapacitása pedig évi 150 ezer autó, így könnyen lehet, hogy az új gyárral elegendő mennyiséget tudna előállítani a BMW külső partner bevonása nélkül. A téma kapcsán további hírek is napvilágot láttak, miszerint a VDL számos dolgozójától megválik, illetve a BMW már rendelkezik tervekkel a swindoni gyár bővítéséhez. A BMW eladásainak igen jelentős részét teszik ki az UKL platformra épülő típusok (BMW 2 Active/Gran Tourer, X1, X2, Mini), 2018-ban 687 ezer ilyen autót értékesítettek, így a gyártónak kulcskérdés lehet az ezeken a típusokon elérhető haszon növelése.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?