Az X1 az egyik legnépszerűbb BMW
Ahogy arról korábban már beszámoltunk, 2021-ben a
Honda bezárja angliai üzemét, autóipari források szerint a BMW már tárgyal a Hondával a gyár jövőjéről, ám amíg nem tisztázódik a Brexit kérdése, nem valószínű, hogy a bajor márka elkötelezné magát a bővítés mellett. Kapóra jöhet az ex-Honda gyár a BMW-nek, ugyanis az oxfordi gyárban folyik a Mini összeszerelése, Birmingham-közeli üzemben motorok készülnek és Swindontól nem messze pedig a karosszériagyártás folyik, így kisebb területen összpontosulna az egész gyártási folyamat.
A Mini is a BMW X1 rokona, ugyan arra a platformra épülnek
A BMW-nek nincs elég saját kapacitás, ezért a holland VDL Nedcar üzemében is szerelnek össze X1-et. A holland partner a tavalyi évben 169 ezer autót szerelt össze a BMW számára, a swindoni üzem jelenlegi teljes kapacitása pedig évi 150 ezer autó, így könnyen lehet, hogy az új gyárral elegendő mennyiséget tudna előállítani a BMW külső partner bevonása nélkül.
Az BMW X2 is elsőkerék-hajtású platformra épül
A téma kapcsán további hírek is napvilágot láttak, miszerint a VDL számos dolgozójától megválik, illetve a BMW már rendelkezik tervekkel a swindoni gyár bővítéséhez. A BMW eladásainak igen jelentős részét teszik ki az UKL platformra épülő típusok (BMW 2 Active/Gran Tourer, X1, X2, Mini), 2018-ban 687 ezer ilyen autót értékesítettek, így a gyártónak kulcskérdés lehet az ezeken a típusokon elérhető haszon növelése.