A BMW lett a Karma új partnere
A Karma modelljeiben megjelennek a BMW elektromos és hibrid hajtásláncai
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Fisker már Karma, azaz a gyártó felvette első modellje nevét. Ennél nagyobb újdonság, hogy a BMW-vel kooperálnak majd.
A BMW és a Karma stratégiai megállapodást kötött, aminek értelmében a német gyártó beszállítója lesz a kínai tulajdonú amerikai márkának. A BMW i modelljeihez kifejlesztett hajtásláncai nagyon is beleillenek a Karma profiljába. A Karma soros plug-in hibrid modelljeihez így a jövőben a BMW nagyfeszültségű rendszereit, akkumulátorait, töltő egységeit és elektromos hajtómotorjait használhatná. A Karmánál ezen felül mást nem árultak el, de új szedánjukat jövőre tervezik bemutatni, és az már a BMW technikájára épül. Belső információk szerint ez igazából nem lesz még egy teljesen új autó, hanem a 2012-es Fisker Karma erősen átdolgozott változataként lehet rá tekinteni.
Az eredeti Fisker Karma rendszerteljesítménye 408 lóerő, maximális nyomatéka 1300 Nm, ezzel 5,9 másodperc alatt ugrott százra és 200 km/óra a végsebessége. Erőből nem volt hiány, de az új változat végsebességét megemelhetnék 250 km/órára, hogy ezzel is versenyben legyen az európai, robbanómotoros konkurensekkel szemben. Tom Corcoran, a Karma Automotive vezetője úgy fogalmazott, hogy a pénzügyi hátteret biztosító Wanxiang-csoport lehetőséget ad a Karmának, hogy folytassák a Fiskerrel megkezdett munkát és a korában tervezett többi modellsorozatot is szériakészre fejlesszék.
Folyamatosan elkövetem azt a hibát, hogy nem tőmondatokban beszélek veled:D
Következtetés… irónia volt. Nem, nem szeretem a mai bmw-ket, vagyis nem tartom többre sok más márkánál.
Bár tetszik vagy sem, az i szériával és a hozzá kapcsolódó újrahasznosítási eljárás, saját akksi gyár, karbon technológia, kilométerekkel előrébb van az összes többi európainál. A különbség köztünk inkább az, hogy ugyanezt elismerem a tesláról vagy a toyotáról is, bármiről ami tényleg jó. Te meg két fikázás között látod a hangot oszt’ kész… 🙂
Hát(tudom, így nem kezdünk mondatot)…eléggé másképp látjuk a világot. Következtetés és fikázás = egy kutya. Szívből örülök, hogy nem ismerlek. Mondom, a nagyfokú elfogultság beszél belőled, szereted te, sőt imádod a mai Bömösöket is, valld be nyugodtan. Becézni azokat szoktam, akik megragadtak az óvodás szinten – a te neved Gé-zuka lesz. A lényeg, hogy akárhogy csűrjük-csavarjuk a dolgokat, a BMW csak jó lehet. Semmilyen körülmények között nem érheti kritika. A dízeljeik hangja is finom és bársonyos.:)
Ha a sors kegyes hozzám, az ilyen alakokat nem sodorja az utamba:)
Következtetés vagy kényszeres fikázás, majdnem ugyanaz… ha legalább az egyikben ültél volna:D Amúgy sejtettem, hogy túl hosszú mondat az neked, amiben a műszaki megoldások iránti elismerésemről írok. Pont az volt benne a lényeg, hogy ez nem márkafüggő, még akkor sem ha szeretem a régi BMW-ket. Mindegy nah, a Géza sem nyert, de nem akarlak tovább rombolni. Szar lehet ha már ismeretleneket is becézel, mert annyira nincsenek barátaid 🙂
Én ezt következtetésnek hívom, te hívd, ahogy akarod. Még az is lehet, hogy nem lesz igazam. Na, puff neki…de erre semmiféle jel nem utal.
Mivel a magas zajszint és a fülnek kellemetlen orgánum a BMW-dízeleinél nem múló probléma, a Toyota pedig sosem küzdött ezzel, ezért erre a következtetésre jutottam. Nem tudom, mi a bajod ezzel, Gé-zuka:)
Szép terelés 😀
Te alapból vagy nekifutásból vagy bolond?:)
Olyan műszaki megoldásokra, amik még csiszolásra várnak, miért vagy elfogult? Olvass több dízel BMW-tesztet, és szinte mindben ott lesz a kellemetlen orgánumú, bárdolatlan hangú dízel erőforrás, mint hátrány. Ez olyan a BMW-nél, mint a franciáknál a lötyögős kézi váltó(lásd Kadjar). A hangos fénykép rejtélyét meghagyom neked – biztos meg tudod fejteni, miközben éppen nekifutásból próbálsz hülye lenni:)
A legjobban meg a szociautókat meg az amerikaiakat szeretem. Ahogy Kempelen mondaná:”Hazudsz!”:):):)
Ezt a hangszigetelés én is mondtam neked, de ezek után is állítottad a fényképről, hogy hangosabb:D Amúgy nem szeretem az új BMW-ket kb az e46 óta, vagyis nem jobban mint bármi más márkát, ennek ellenére mondhatjuk, hogy elfogult vagyok, de nem földrészekre vagy márkákra, hanem műszaki megoldásokra. Te viszont sokkal jobban, mindennel szemben ami nem japán vagy kóreai. Akkor melyik fénykép hangosabb? 😀
Megmondjam, mi a félő? Hogy a BMW iránti elvakult rajongásod sütne az irományodból(amit te „normálisan” próbálnál az arcomba tolni), ill. az a szemlélet, hogy aki a BMW-t nem szereti, az nem normális. Nem vagyok rá kíváncsi. Sorry.:)
A BMW DÍZELEI hangosak, teccikérteni? Nyilván nem olvasol elég BMW tesztet, mert félő lenne, hogy esetleg negatívumokat is felróna neki a szerző, és ezt nem tudnád lenyelni, igaz? Mert a Bömbi tökélyéhez nem férhet kétség. Ahhoz se, hogy legalább akkora bolondgomba vagy, mint a germánok védőügyvédje. Töltsétek majd együtt az ünnepeket, meghitten, ahogy azt illik:)
A kis agyaddal még most sem tudtad felfogni, hogy bár a motor ugyanaz, a hangszigetelés még lehet más. Nem kép kell hozzá, hanem ész. Ezt itt hülyeség volt felhozni, mert nincs dízelről szó. Reménytelen eset vagy. Autós hasonlattal élve, tényleg kár a benzinért:)
:-DD OK.
Igen, nagyon idegesít, amikor valaki csípőből hozza a Kempelen-jelenséget. Hogy úgy mondjam, idegörlő:)
Tőled ez már megszokott, de te már elbuktál – Gé-Zuka is el fog, csak még nem tud róla:)
Én próbáltam normálisan de az oldal szerkesztői felől nincs erre igény, másrészt pedig félő, hogy nem értenéd mit akarok mondani, ha kulturáltan megfogalmaznám. Minden estre meglep a rangsorolásod Kínáról, elvégre keleten minden csak jobb lehet. Na mindegy…
Ja még egy kérdés, mert legutóbb ezt nem fejtetted ki! Tudod, mikor bajor motor japán kaszniban (amit még nem is láttál) minden fordulaton alacsonyabb motorhangot generál mint ugyanez a motor a BMW-ben amit meg csak képeken láttál. És te ezt így tudod!:D Megcsillantanád ismét ezt a csodálatos képességet és elmondanád nekem, hogy a BMW vagy a Karma lesz hangosabb azonos hajtáslánccal? Elég ez a kép hozzá, nem?:D
Elhiszem, hogy bosszant, amikor másnak csípőből megy, neked meg sehogy.
Természetesen ismét marhaságokat beszélsz, nem először és biztos, hogy nem utoljára.
:-DDD
Kevesen hozzák ennyire a Kempelen-szintet, mint te. Neked csípőből tüzelve megy:)
Az „error” felirat majd Check Engine formátumban lesz látható a műszerfalon, amikor a méltán nagyszerű és elismert BMW-technika gondol egyet, és megmakacsolja magát:) De a kínaiaknak jó lesz. Azoknak bármi jó, minden jobb, mint az övék. Kedvükre válogathatnak.
Kevesen tudnak annyira elsiklani a tények felett mint te. Nem olyan hosszú cikk, fuss neki megint 😀
Ilyet – ha óriási mázlid van – láthatsz itt az országban is, forgalomban. A hahu-n is van 1 eladó:)
Na, ennek az autónak van karaktere. Az a bajuszszerkezet Rózsa Sándort juttatta eszembe:)
Örülök, hogy visszatért ez a márka. Remélem, hosszú távon is fenn tud maradni. A kínaiaknak jó lesz a BMW is, mint partner – azoknak mindegy, csak a komolyan vehetőség látszatát szeretnék elérni a nagynevű autógyárakkal való kooperálással. De ez a tortának csak egy kis szeletkéje…
Nagyon szokni kell, hogy már nem Fiskernek hívják. Karma, Karma, Karma…
Egy éve még kiállítottak szalonokon. A legimpozánsabb szériaautó volt. Párat láttam közúton is. Remélem visszatérnek…
Hajjaj… szinte látom, ahogy a helyi fikagépek fejében villog az ERROR felirat.
„a német gyártó beszállítója lesz a kínai tulajdonú amerikai márkának”
És nem „kávét főzni” fognak a bajorok, ahogy a Toyota projektnél sem, bár egyesek szentül ezt hiszik 😀