A BMW-k is megirigyelhetik, akkora maszkot kapott a Lexus LX
A Lexus orsó alakú maszkja akkorára nőtt, hogy a lámpáknak is alig maradt hely
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szokás szerint a Toyota Land Cruiser adja a fényűző Lexus SUV alapját, így egy generációváltással rögtön két új modellt is megjelenhet. Szerencsére ettől még az LX vásárlóinak nem kell attól tartaniuk, hogy bárki is Toyotának nézi majd új szerzeményüket.
Negyedik generációjához érkezett a Lexus LX, ami 1995 óta tagja a japán luxusmárka kínálatának. Az LX modellek két fontos közös jellemzője, hogy mindig az éppen aktuális Toyota Land Cruiserre építik és hazánkban nem forgalmazzák. Az új Lexus SUV a J300-as kódnévre hallgató Land Cruiser testvére, amit elölről nehéz lenne megmondani. A Lexusokra jellemző orsó alakú maszkot akkorára hizlalták, hogy falként tornyosul az autó orrán. Aki szereti a csillogást, az krómozva kérheti a hűtőrácsot, de aki visszafogottabb megjelenésre vágyik, az feketében is megrendelheti. Az oldalnézethez alig nyúltak, hátul viszont a márkára jellemző világítótesteket jelentek meg, amiket össze is kötöttek.
A TNGA-F platform jót tett a modell súlyának, rögtön 200 kilótól szabadult meg a méretes terepjáró. Egyelőre csak egyféle verzióról hallani, ami LX 600 néven kerül a kereskedésekbe. A V8-as motortól elbúcsúzott a negyedik nemzedék, helyét egy 3,5 literes turbós V6-os vette át. A 415 lóerő és a 650 Nm nyomaték nem kevés még így sem, nem fognak szégyenben maradni a leendő tulajdonosok. Az autót nem csak aszfaltra szánják, így az arab, vagy éppen a Nevadai vásárlóknak lesz mivel rodeózniuk a sivatagban, hála az acél- és légrugózást kombináló adaptív futóműnek. A kerekek a legolcsóbb változatban is 18 colosak, a legnagyobb méret 22 col.
A típus negyedik generációja egy negatív rekordot is felállított. Az LX most először kérhető négyszemélyes kivitelben, soha ilyen kevesen nem utazhattak a luxusterepjáróban ezelőtt. A hátra szorult két személy viszont komoly luxus “áldozata” lesz: a középső ülés elhagyásával hatalmas, képernyővel kombinált könyöklőt építenek be, de a két ülés is inkább már egy fotelre hajaz. Az anyósülés előre mozgatásával 1,1 méterre növelhető a lábtér, a hátsó ülés pedig dönthető, így minden adott a pihenéshez. Az LX 600 elsősorban a gazdag amerikai és arab vásárlók pénztárcájából szeretne kivenni egy keveset, az európai megjelenés ismét erősen kérdéses. Ha el is jön az öreg kontinensre, akkor várhatóan hibrid hajtást kapnak a fogyasztása érzékenyebb európai vásárlók.
Én már látom lelki szemeim előtt mikor a paraszt német autós aki villog a belső sávban, megérkezik mögötte egy ilyen és levillogja az über álleszt. 🙂
Én azt sem bánnám ha ott figyelne az elején valami vadrács vagy inkább valami olyan lökhárító pluszban mint valamelyik amerikai rendőrautókon, és ilyeneket kapna a leendő normális!!! magyar rendőrség paraszt németautósokat oszlatni 🙂
Maximálisan támogatom az ötletet az oszlatással kapcsolatban!
Nekem az a tapasztalatom, hogy a művelt, kulturált magyar az Lexust, esetleg Toyotát vesz.
A műveletlen proli, a lumpen f0s, aki mindig többnek akar látszani, mint ami, na ez a kaszt vesz német prémiumot. Na meg persze az indiai kisebbség.
Na meg az aki nem olyan csöves mint te.
Ahogy szokták mondani szép nem lett, de legalább jó ronda. Ez nyilván az én véleményem, de biztosan van akinek ez tetszik.
Nincs olyan szerencsém, hogy a német prémiumok vagy a japánok, vagy bármilyenek közül válogassak. Igazából örülök, hogy céges kocsit hajthatok, és a legfontosabb “alkatrész” a tankolókártya 🙂
Ha olyan gondom lenne, hogy prémiumot kellene választanom, eszembe sem jutna egy Lexust választani, egyszerűen azért mert nem tetszik külsőre. Olyan ez, mint a lányoknál, aki nem tetszik, ahhoz nem nagyon mész közelebb bármilyen szép lelke is van. Én németben gondolkoznék, de valószínűleg Volvót is előbb választanék, mint Lexust.