A bajorok is beállnak a sorba, a Tesla NACS töltőcsatlakozóját választják az észak-amerikai piacokon
Amíg Magyarországon és összességében Európában a Type 2 és CCS csatlakozók előnye a tagadhatatlan, addig a tengeren túl a Tesla töltőcsatlakozója a legnépszerűbb, már ami a töltőpontokat illeti. Ez érthető is, hiszen az Egyesült Államokban és Kanadában a texasi székhelyű Tesla hozta el a fordulatot, nagyjából 10 év előnyük volt a többi gyártóhoz képest. A Superchargereken kívül ráadásul az elmúlt egy évben további 8 töltőhálózat vette át a Tesla szabványát, így még nehezebb a helyzete azoknak a gyártóknak, akik nem ezt a megoldást választják.
Ami az autógyártókat illeti, elsőként a Ford állt át még májusban, ezt a General Motors, a Rivian és a Volvo követte júniusban, azóta pedig már több mint 10 villanyautót is forgalmazó autógyártó jelentette be a váltást. A bajorok is viszik mindhárom hozzájuk tartozó márkát, így a BMW mellett a Mini és a Rolls-Royce is csatlakozik a körhöz. Egyre valószínűbb, hogy amíg az öreg kontinensen a CCS vált villámtöltő-szabvánnyá, addig Amerikában a Tesla NACS csatlakozója nyeri majd meg ezt a csatát. Lehetséges, hogy a jövőben innen ismerjük majd meg az Egyesült Államokból importált modelleket?