A BMW is felemelte a hangját az EU villanyautó-stratégiája ellen
Nem elég engedélyezni a szintetikus üzemanyagokat, elő is kell segíteni az elterjedésüket
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A BMW ügyvezető igazgatója látszatintézkedésnek tartja a szintetikus üzemanyagok bevonását az EU 2035-ös terveibe. Jelen állás szerint ugyanis hiába engedélyezik a szintetikus üzemanyagok használatát, ha addig nem kerülnek piacra.
Ha ez így marad, akkor valóban hiába módosítottak a tilalom részletein, a belső égésű motorok továbbra is halálra vannak ítélve.
Ezen a téren azonban mindaddig nem is várható változás, amíg a jogalkotók nem lépnek fel azért a bizonyos változásért. Pedig az igazán környezettudatos megoldás éppen a szintetikus üzemanyag lenne: a karbonsemleges üzemanyag-opciók egy része ugyanis a használt autókban is alkalmazható, valamint a hosszú távú teherfuvarozásban is kompromisszummentesen használható, ami elősegítené a közúti közlekedés gyorsabb "zöldítését". Hiába kísérletezik ugyanis a Porsche a technológiával és hiába vált át a zöldebb naftára a Formula-1, ha a töltőállomásokra csak évtizedekkel a belsőégésű motorok tiltása után jut majd el az üzemanyag, amikor már senkinek sem lesz szüksége rá.