A BMW a végsőkig kitart a sorhatos és a V8 mellett

Az AMG-vel ellentétben nem ül fel a downsizing vonatra a bajor prémiumgyártó M divíziója

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A BMW-nél a sportautó nem játékmotorral készül: amíg nem muszáj átállni a villanyra, addig kitartanak a hatalmas V8-ak és a márka történelmi hagyatékát hordozó sorhatosok mellett.

Frank van Meel, a BMW M divíziójának vezetője egy friss interjúban elárulta: nem kívánják követni a Mercedes-AMG által kitaposott utat és eszük ágában sincs négyhengeres motorokkal és elektromos rásegítéssel kiváltani a jó öreg benzinzabálókat a sportmodellek orrában. A CarExpert magazinnak adott válaszaiban nem tagadta, hogy a jövő elektromos, éppen ezért a villany-sportautók is érkeznek majd, amint készen áll rá a technika, de a márka állásfoglalása egyértelmű. Nem szeretnék tönkretenni az utolsó, még benzinnel üzemelő M modelleket, "ez egyszerűen nem a helyes út" a cég számára.
Hirdetés
Van Meel a BMW XM modellt hozta fel példának, amely ugyan konnektoros hibrid, ám még véletlenül sem azért, hogy egy kisebb, kompromisszumos motort húzzon fel a korábbi sportmodellek szintjére az elektromos rásegítés. Az XM esetében a divízió vezetője szerint a 489 lóerős V8 már magában is egy kiváló erőforrás, a 197 lóerős villanyhajtás pedig csak még jobbá teszi az összélményt. Az ügyvezető leszögezte: ők a kiváló benzines sportmodellekről szeretnének majd váltani a kiváló elektromos sportmodellekre, és nem kérnek a középszerű, átmeneti megoldásokból.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?