Ameddig csak lehet, megmaradnak a V8-as erőforrások a BMW sportmodellekben
Frank van Meel, a BMW M divíziójának vezetője egy friss interjúban elárulta: nem kívánják követni a Mercedes-AMG által kitaposott utat és eszük ágában sincs négyhengeres motorokkal és elektromos rásegítéssel kiváltani a jó öreg benzinzabálókat a sportmodellek orrában. A CarExpert magazinnak adott válaszaiban nem tagadta, hogy a jövő elektromos, éppen ezért a villany-sportautók is érkeznek majd, amint készen áll rá a technika, de a márka állásfoglalása egyértelmű. Nem szeretnék tönkretenni az utolsó, még benzinnel üzemelő M modelleket,
"ez egyszerűen nem a helyes út" a cég számára.
Az XM nem azért konnektoros hibrid, mert a benzinmotorja ne lenne elég jó magában is
Van Meel
a BMW XM modellt hozta fel példának, amely ugyan konnektoros hibrid, ám még véletlenül sem azért, hogy egy kisebb, kompromisszumos motort húzzon fel a korábbi sportmodellek szintjére az elektromos rásegítés. Az XM esetében a divízió vezetője szerint a 489 lóerős V8 már magában is egy kiváló erőforrás, a 197 lóerős villanyhajtás pedig csak még jobbá teszi az összélményt. Az ügyvezető leszögezte: ők a kiváló benzines sportmodellekről szeretnének majd váltani a kiváló elektromos sportmodellekre, és nem kérnek a középszerű, átmeneti megoldásokból.
A BMW nem kér az átmeneti megoldásokból, ám a gyártó szerint a villanyautók technológiája még nem ért el arra a szintre, hogy a benzinesek helyét a tisztán elektromos sportmodellek vehessék át