A hármas sorozat megjelenése óta az egyik legnépszerűbb modell, hajszál híján lett csak második
Büszke lehet első féléves teljesítményére a BMW, a gazdasági nehézségek és az infláció ellenére szemmel láthatóan több autót sikerült értékesíteni, a Mini iránti keresletnövekedés ráadásul többszöröse a BMW-jénél.
Hat hónap alatt 15%-kal több BMW fogyott, ezzel itthon maga mögé utasította az Audit és a Mercedest
A bajor márka naponta átlagosan kicsit több mint 14 autó kulcsait adta át, összesen 2690 BMW kelt el az év első felében. Az élmezőnyben majdhogynem holtverseny alakult ki, a legnépszerűbb modell az X5 lett (330 db), ennél néggyel kevesebb 3-as BMW fogyott, a dobogó harmadik helyére a 4-es fért fel 320 eladott példánnyal. Az éremről lecsúszott az 5-ös (235 db), őt az X3 követi (222 db), érdekes, hogy az olcsóbb SUV messze lemaradt a drágább X5 mögött.
Miniből 351 darabra mutatkozott igény, ez a tavalyi egész éves mennyiség közel háromnegyede
Óriásit lépett előre a Mini, 43%-kal több autót adtak el 2022 azonos időszakához képest. A vásárlók itt kevésbé orientálódtak a crossover irányába, magasan a Cooper vezeti a listát, a három- és ötajtós, illetve kabrió modellekből 198-at adtak le, a Countrymanre 122 megrendelés futott be. A kombiszerű Clubman nem igazán népszerű, fél év alatt 29 darab talált gazdára itthon. A Mini ezzel mennyiséggel a tavalyi eladásainak 73%-át hat hónap alatt teljesítette.
A vásárlók 13%-a döntött elektromos modell mellett, az i5 bevezetésével további növekedésre számítanak
Ahogy érkeznek az európai országos adatok érdekes dolgokra bukkan az ember. Például a belgáknál a BMW „nem úgy” piacvezető, hanem abszolút értelemben (minden márka között) 27000 eladott autóval. Persze a képhez tartozik hogy a BMW picit rontott a piaci pozícióján, az amúgy 35%-os növekedést produkáló piacon.
Persze ők a „haldokló nyugat”, ahol a tőkések mindenféle Audiba meg Volvóba kényszerítik a szegény munkavállaókat (az autók döntő többsége céges juttatás). Ja igen, a Volvo is belefért a top 10-be 12.000-es féléves eladással, szóval 4 prémiummárka a top 10-ben. De hát egy évi 500.000-es újautópiacon ez belefér…
Hűha, komám, ez már döfi 😀 Lassan már Kína és az USA is csókolomot köszönhet nekik 😀 Hiányoltam, hogy nem térsz ki a kedvenc buszmárkádra(Van Hool), a kedvenc színészedre(Jean-Claude van Damme), és a kedvenc együttesedre(Vaya Con Dios). Ej, ej, de pongyola vagy 😀
Belgium azért jó referencia pont mert lakosságra kb akkora mint Magyarország (legalábbis pár éve, azóta ők picit gyarapodtak mi meg kb ugyanannyit fogytunk), bár területre kisebb. Ráadásul nincs nemzeti színű autóipara, így nem kötelesek „hazait” vásárolni.
Persze írhattam volna a picit visszafogottabb Svédeket vagy a nem túl acélos portugálokat, de mivel itthon sokan gondolják kishazánkat a világ közepének, gondoltam nem aprózom el holmi csóringer svédekkel.
A célom az volt hogy kicsit perspektívába helyezzem hol tartunk. Persze hasoníthatnám nagyobb országokhoz csak minek. Bár a brazilok vagy az indiaiak BMW vásárlása hozzánk van közelebb, mint Belgiumhoz… 🙂