A BKV Mercedeseket vett, a Volán MAN buszokat vásárol
Jövő év elejétől 106 új MAN autóbusz áll üzembe a Volánbusznál
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Folytatódik a hazai buszpark életkorának apasztása, miután idén a BKV (szerződéses) buszparkja 159 új Mercedes-Benz Citaro busszal bővült, jövőre a Volánbusz flottája bővül 106 vadonatúj MAN autóbusszal.
Jövő év első negyedében 106 vadonatúj, klímás és alacsonypadlós, Euro6-os dízelmotorral hajtott MAN autóbusz áll szolgálatba a Volánbusznál
Az új - csakis szóló - MAN Lion's City A21 buszok 2014 elejétől érkeznek majd meg, a Volánbusz ZRt. tájékoztatása szerint elsősorban a budapesti elővárosi forgalomban találkozhatnak majd velük az utasok. E kivitelt a BKV is tesztelte, náluk CNG hajtású turbómotorral járt a 11,98 méter hosszú, 2,5 méter széles és 2,76 m magas, 5875 mm tengelytávú, 17,9 tonnás saját tömegű személyszállító, 39 ülő és 41 állóhellyel, valamint egy kerekesszéket is befogadó kocsiszekrénnyel, alacsony, 37 cm magas padlójával annak akadálymentes bejutást adó kialakítással. Az abban dolgozó motor soros hathengeres, turbófeltöltésű, CNG üzemű Otto rendszerű volt, 2000 1/percnél 272 lóerős teljesítménnyel, 1100 és 1700 1/perc között 1050 Nm nyomatékkal. A Volánbusz által rendelt verziókról egyelőre csak annyit árultak el, hogy azok dízelüzeműek és Euro6-os emissziós normát teljesítők - vélhetően AdBlue adalékkal. Tippelhető, hogy a CNG-s verzióhoz hasonlóan a gázolajosakban is 4 fokozatú Voith automata dolgozik majd, de részletes műszaki adatokat egyelőre nem közölt az MAN a kiszállítandó autóbuszokról, a paraméterek nyilvánosságra hozását csak az idei év végére ígéri.
Nem értem miért nem a sokkal környezetbarátabb (inkább emberbarátabb) CNG-t választották (ha már Bp előváros)? Nincs elég PM10, meg PM2,5, meg tüdőrák?
Hol van Győrben kettő? Kredenc neked busz? Te is csak hírből láttál akkor ilyet.
9-10evvel ezelott meg volt olyan buszgyarunk aminek a multja miatt
kalapot emelt a MAN,Volvo,Mercedes es tarsai.
Es szerintem mar lehet kb 15eve vagy tobb is mikor az Ikarus gyarunk a beszallitokkal egyutt
tobb embernek adott munkat mint a VW,Opel,Suzuki…
Es ne mondjatok hogy logobelu szornyeket gyartottak hisz sok mai szabvanyt,eloirast
gyartas technologiat amit a buszgyarak a mai napig hasznalnak az Ikarus fejlesztette ki.
De sajnos a donteshozoknak nem a hazai ipar tamogatasa a cel…
Nezzetek meg a lengyeleket a Volvoval kotottek megallapodast es van buszgyaruk
sok munkahelyel,Csehek Karosa-ja az Ivecoval…
Jaj mielott elfelejtem a Volvo anno szemet vetett az Ikarusra csakhat ugy voltak vele hogy
minek munkahelyet teremteni ha lehet sanyargatni az emberekt igyhat LO. lett belole
ahol rengeteget fejlesztenek noveli a termelest…
Pontosan hogy-hogy is volt a szerzodesuk azt nem tudom de arra emlekszem hogy
a minel tobb munkahely teremtes volt a cel.
Az a poén, hogy azokat a buszokat meg a nyugat veszi mert jók és olcsóbbak. Majd mi 15 év múlva lizingeljük tőlük:D
Minek ide MAN busz?Győrben már két helyen is gyártanak ütőképes buszokat.Lapáttal agyonverném,aki ezeket a döntéseket hozza.Nem az lenne a fontos,hogy a hazai termelés működjön?
Idióta banda az egész…
A Volkswagen csoport Magyarországon több mint tízezer embert alkalmaz. Melyik is az a buszgyártó, ahol ennél többen dolgoznak?
[i]„A Rába Jármű Kft. 61 darab csuklós autóbusz szállításáról írt alá megállapodást a Volánbusz Zrt-vel mintegy 16 millió euró értékben. A buszok szállítási jogát a Rába közbeszerzési eljárás keretében nyerte el a Volvóval együttműködésben, a Volánbusz tenderén a megrendelést a csuklós buszok kategóriájában összességében legkedvezőbb ajánlattal nyert el a Rába. A szállítások 2014 tavaszától kezdődnek. A mostani megrendelés a Rába/Volvo-együttműködés első eredménye, a Rába éves szinten 200-300 autóbusz szállításával számol.”[/i]
Miért, vannak épkézláb hazai buszok? Én annak is örülök, hogy végre nem kínai szarokat vesznek.
Ismét nem sikerült hazai gyártású buszokat venni. Pedig biztos mindent megtettek ennek érdekében.