A BKK szerint nyert ügy a már egyéves taxirendelet
Egyéves a Budapesti taxirendelet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A budapesti taxirendeletet ekézők tarsolyában nem maradt sok ellenérv. Az egységes sárga taxik átláthatóbb, jobb szolgáltatást nyújtanak.
Frankfurt és Berlin után egész Németország területén betiltották az Uber közösségi taxialkalmazást. Az ok nagyon egyszerű: hiányoznak a személyszállításhoz szükséges engedélyeik. Itthon még nem nagyon történt semmi az Uber kapcsán, a cég még mindig hirdeti budapesti állásait, de a fővárosi taxisok nem pánikolnak. Saját érdekvédelmi szövetségeik szerint a városvezetés, pontosabban a taxiszolgáltatást koordináló Budapesti Közlekedési Központ (BKK) biztosítja az érdekeiket. Na de a BKK nem adja ám ingyen a védőpajzsot, a most egyéves taxirendelet értelmében szeptember elsejével legkésőbb az összes fővárosi taxinak be kellett sárgulnia.
A 2013. szeptember elsejével életbe lépett taxirendelet szabályozza az autók minimális méretét és maximális életkorát, meg közös arculati elemeket vezetett be. Mégis ezeken a külsőségeken felül a legfontosabb lényegi változás a taxisok életében, hogy a korábban meghatározott maximális ár helyett fix tarifát is hozott. Ennek értelmében az alapdíj 450, a kilométerdíj 280, a percdíj meg 70 forint. Ez a kitétel az árversenyről a valós minőségversenyre tette át a hangsúlyt, tehát az egységes áron dolgozó egyensárga kocsik közül az utas majd a kellemes modorú, idegen nyelveket beszélő fuvarost fogja inkább választani. A taxirendelet értelmében egy mai budapesti taxi jobb, mint egy éve volt, hiszen mindben van már lehetőség bankkártyával fizetni, kötelező bennük a légkondicionáló, és az évszakhoz igazodó abroncsgarnitúrával kell fussanak.
A BKK folyamatos ellenőrzései és a rendelet betartatása azt eredményezte, hogy az amúgy túltelített piacon a korábbi hatezerről ötezerre csökkent a taxiszolgáltatást nyújtó kocsik száma, ezek színvonala viszont javult. A piaci szereplőktől megkövetelt minőségi és pénzügyi elvárások hatására a 21 korábbi fuvarszervező vállalkozás helyett ma már csak 9 dolgozik Budapesten. A BKK közleménye szerint mindezen intézkedései nem eredményezték a fuvarszámok csökkenését: a havi egymillió megrendelés éves szinten 35-40 milliárd forint árbevételt eredményez a taxiszolgáltatóknál.
A BKK a rendelet életbelépése óta 6908 jármű minősítését végezte el, ebből 5432 elsőre megfelelt minősítést kapott. Pótszemlére 1457 autót rendeltek vissza, melyek nagy része az újabb minősítésen megfelelt, véglegesen csak 19 személytaxi szolgáltatói engedélyét vonták vissza. A mai állás szerint az alábbi 9 cég rendelkezik a BKK, mint közlekedésszervező által kiadott fuvarszervező minősítéssel:
- Főtaxi Zrt.
- TaxiPlus Europe Kft.
- TAXI 4 Kft.
- City Taxi Fuvarszervező Szövetkezet
- MAXTAXI Magyarország Zrt.
- 6X6 Taxi Kft.
- TOP Taxi-2000000 Kft.
- MB ELIT LUXURY Kft.
- RT 5 TAXI HOLDING Kft.
Jelenleg a BKK vizsgálja a Tele 5 Taxi Hungary Kft., a MAGyar TAXI Kft. és a TaxiLike Hungary Kft. előzetes megfelelőségét. A BKK taxiellenőrei három műszakban dolgoznak, és mint korábban Vitézy Dávidtól megtudtuk, ha kell, álcázzák is magukat. Tízezer próbautazáson vettek részt és mintegy húszezer szabálytalanságot tártak fel, köztük 528 olyan esetet, amikor a taxis buherált taxiórával verte át az utast. A budapesti taxirendelet szigora miatt más székhelyre áttelepült taxisok is bepróbálkoznak a fővárosi taxiállomásokon, ráadásul gyakran a megtévesztéshez tökéletes, sárgára fóliázott autókkal. Az ő kiszűrésük és az esetleges utaspanaszok kivizsgálása is a BKK feladata. Utasként a sárga autót és rajta a BKK hitelesítő matricáját kell keressük, hogy biztosan a szabályzatban előírt körülmények között utazhassunk.
Néha én is így érzem.
Abba gondolj csak bele, hogy ha hoznod kellene egy rendeletet, ami aztán egy egész szakma életét befolyásolja, szervezi, balesetek tucatjait eredményezheti, utasok sérülésiért felel majd, akkor is ennyire laza lennél-e?
Gondolj a 2006 augusztusára, amikor 5 ember halt meg a k…a régen nem látott viharban a rossz szervezés, béna szabályozás miatt? Ezért nem baj, ha a rendeletalkotó mindig a worst case scenario-ból indul ki ilyen esetekben. A nagyobb kopás és magasabb gördülési zaj semmi az irányíthatatlansághoz képest.
Pont.
bekakások
Amúgy meg sose mondtam, hogy szakértő lennék, csak annyit, hogy a bakakások se azok.
Az előbbi nem számít, az utóbbi baj.
🙂
Ha törli, hát törli.
Opuszomnak erről a részéről könnyedén lemondok.
🙂
Elismerem: valóban enyhe volt tavalyi október. Meg a tavalyelőtti, azelőtti, azelőtti, stb. is.
🙂
Wanek!
A kipontozás a cikk galamb lelkű szerzőjének, Hollósy Balázsnak szól.
Tartok viszont tőle, hogy a te hozzászólásodat törölni fogja a sz.r szó teljes kiírása miatt. Legalábbis akkor lenne következetes.
Igaz Hollósy Balázs! :-DDD
Mindenképpen érdemes ezen elgondolkodni, de szerintem ehhez nálunk -waneknél meg aztán pláne- vannak hozzáértőbbek.
Nem nehezíteném a sorsodat, de kénytelen vagyok. Amikor megállapítanak rendelet szinten valamit, akkor nem egy év adataiból, hanem akár 100 éves átlagokból indulnak ki. A tavalyi esztendő pl. kimondottan enyhe volt, még a tél is, de ezt te most már úgysem fogod beismerni. Szóval ha valaminek az előfordulási valószínűsége megnő és ez pl. a személyszállításban gondot okozhat, akkor a rendelet alkotójának a legrosszabb eshetőségre kell felkészülnie. Ebbe pedig belefér, hogy lehet, hogy az idén egyszer sem lesz 7 fok alatt télen a hőmérséklet. Tudod?
Dehogy tudod!
:-DDD
Kedves Tánc- és Illemtanár!
A másik leszarozásának az sem kevésbé tahó módja, ha az „a” betűt kipontozzák.
[url]http://www.csatolna.hu/archive/Beka/korabbi/korabbi.shtml[/url] – ezen a linken megtekintheted Budapest tavaly októberi hőmérséklet-adatait. Talán november végén vált aktuálissá a téli gumi.
[url]http://delbudagumi.hu/newsite/index.php?submenu=articles&id=554&details=1&cat=25[/url] – ezen a linken elolvashatod a Michelin szakértőjének írását, miszerint a téli gumi nyári hőmérsékleten való használata túlfogyasztást, fokozott kopást és fokozott menetzajt eredményez.
Jó szórakozást!
És ha nem akarsz szart fogyasztani, saját hozzászólásaidat se olvasd el többet!
Egyetértek.
A te említett hozzászólásod viszont értelmetlen.
Miután sz.t semmiből nem fogyasztok, így a hozzászólásoddal sem foglalkozom tovább.
Egyébként pedig, ha beböfögsz valahova, bárhova, akkor tedd már úgy, hogy azt nem igénytelen, érthetetlen tahó módjára teszed.
A téli gumis okoskodásod meg egy hülyeség.
A kis pöcs valóban az, ettől te még nem írsz értelmetlenebbül.
Szevasz!
Hibádzik a számtan is a sikerjelentésben.
Azt írják, hogy 5000-re csökkent a taxik száma, miközben 5400-at elsőre, 1400-at másodjára minősítettek.
Nem minden értelmetlen, amit nem értesz.
Fuss neki még párszor, hátha sikerül.
Ha nem, akkor neked elég annyit érteni, miért kell októberben Budapesten téli gumi.
🙂
Amúgy ezt a kis pöcs vitézit már Tarlós kirúgta volna, ha tehetné.
Elolvastam 5x a hozzászólásodat.
Teljesen értelmetlen.
Nem merek arra gondolni, hogy a csík most hatott, mert akkor Zacher doktor szerint rövidesen kukorékolni fogsz a szekrény tetején.
Látom, ha teljesítményben nem is, kommentelőkben erős levitézlett dávidka.
Veribig muhaha összes fostalicska bekakis kommentelőnek.
:-DDD
Nem a „világban összeguglizott f@szságokat nyomja le a torkunkon”, hanem a világban kipróbált és bizonyított dolgokat. A „degenerált forgalomirányítás” valójában tudatos, tervezett.
Így lehet élhetőbbé, jobbá tenni egy várost.
Látod, még szerencse, hogy októberben ritkán van már 25 fok, és akkor is csak nap rövid részében. 🙂
+7 fok alatt viszont a nyári gumi fokozottan veszít a tapadásából és bizonyos forgalmi szituációkban balesetveszélyes lehet. Amúgy tényleg bátran használható.
Megint olyasmit magyaráztok szavaimba, amit nem írtam.
Nem azt írtam, hogy jégen is jó a nyári gumi, hanem azt, hogy plusz hét fok alatt bátran használható.
Inkább, mint 25 fokban a téli, amely fokozottan kopik ilyen hőmérsékleten és semmi se indokolja használatát.
Hogy miért fáj?
Nem fáj.
Bizonyíték vitézke dávidka állítólagos szakértelmére.
Ami van neki, hisz kinevezték.
Arra tippelnék, hogy a világban összeguglizott faszságokat nyomja le a torkunkon, kísérleti nyulak vagyunk.
Több évtizedes budapesti közlekedési tapasztalattal állítom, hogy ilyen degenerált forgalomirányítás sose volt a városban, mint napjainkban.
dávidka autós közlekedéssel versenyképes tömegközlekedést ígért.
Kár, hogy ezt úgy képzeli el, hogy az autóst rontja addig, amíg ez létrejön.
A nyári gumit a hóban is lehet használni, ezt senki nem vitatta. Jégen is lehet használni, mert kis szerencsével elgurul az autó. Érdekes, amit a decemberi fagyról írsz. A mi égövünkön már októbertől lehetnek talaj menti fagyok és amennyiben elfogadjuk, hogy a taxi a talajon közlekedik, akkor ez neki is veszély. Elő ne gyere azzal, hogy városban melegebb van, mert rád küldetem az ISIS-t! :-DDD
De tényleg mi a bajod azzal, hogy a taxin októberben cserélik le a téli gumit?
Nem védi senki a Vitézyt, neked van fóbiád vele kapcsolatban, de áruld már el nekem, hogy miért fáj annyira, hogy a taxikon októberben és nem novemberben szerelik át a téli garnitúrát? Főleg hogy a taxik jelentős része éjszaka is utcán van, amikor októberben már előfordul a csípős hideg.
Ha vezettél már életedben valaha is autót, akkor elvileg neked is tisztában kellene lenned vele, hogy nem csak akkor csúszik az út, ha -5 fok van és jégpáncél van rajta. De igazad van, tulajdonképpen még -7 fok alatt is lehet használni a nyári gumit, nem fog ellenkezni az autó, legfeljebb szélsőséges helyzetekben nem úgy reagál és pár autót, ne adj’ Isten embert összetörsz, de hát az meg kit érdekel.
Ajaj, mégiscsak bekakások lehettek…
Ennyi hülyeséget.
Az, hogy a téli gumit 7 fok alatt ajánlják, nem jelenti azt, hogy 7 fok alatt ne lehetne bátran használni a nyári gumit akár novemberben is, hiszen fagyni nemigen szokott december előtt.
Ha ennyire tájékozottak vagytok a svájci és osztrák viszonyokkal, akkor azt is tudni illene, hogy októberben egyik országban sem kötelező még a téli gumi, pedig ott kicsit nagyobb hegyek vannak, mint a János az 529 méterével.
Kár védeni ezt a szerencsétlen dilettáns vitézit és gittegyletét.
Látod-látod, többek közt Svájcban és Ausztriában is ilyen hülyék és szakmaiatlanok, hogy dátumhoz kötik a téligumi kötelező használatát. Biztos a hülye BKK-tól lopták a dilettáns ötletett… 😉
Egyébként olyanról, mint napi hőingás hallottál már? Tudod, ez az őszi és a tavaszi hónapokban a legnagyobb, amikor hajnalban 4-5 fok is lehet, de ettől függetlenül délután felmelegedhet 25-26 fokra is a hőmérséklet.
Ilyenkor mit csinálsz? Viszed a munkahelyedre a nyári garnitúrát és délután átszereled? 🙂
Hű, nagy ötlet hőmérséklethez kötni… Ha október első hetében 7 fok alá megy a hőmérséklet, fel a téli gumikkal, aztán a második héten jön a vénasszonyok nyara 20 fokkal, vissza a nyáriakat, majd pár nap múlva ismét jöhetnek a téliek. A gumisok tutira örülnének.
Biztos nem vagy bekakás, neked nem kell tudni, de +7 fok alatt ajánlják a téli gumit.
Ha 30 nem is, 28 volt tavaly.
Marha egyszerű lenne szakmai döntést hozni: a téli gumit hőmérséklethez, nem dátumhoz kötni.
Igen, a mi éghajlatunkon októberben mindennaposak a +30 fokos hőmérsékleti értékek…
Én meg neked gratulálok. 😛
Gratulálok bekakásoknak az októberi +30 fokban kötelező téligumihoz!
Tort ül náluk a szakértelem.