Könnyebb hibrideket és elektromos autókat hozhat a szilárd elektrolitos akkumulátor
A Toyota egyáltalán nem titkolja, hogy még nem kíván fejest ugrani a teljes villanyosításba. Ők inkább a hibrid rendszerek fejlesztésére helyezik a hangsúlyt, ami együtt jár a benzines blokkok életben tartásával. A számok most őket igazolják, 2021-ben a
Toyota letaszította a General Motorst az amerikai trónról. A hibridekre épülő kínálat a következő években is kitart, de néhány esztendő múlva már szilárdtest-akkumulátorokat építenek a Toyotákba.
A kiforrott hibrid technikát és a józan árazást preferálják a vásárlók
A szilárdtest-akkumulátoroknak szép jövőt jósolnak, teljesen kiszoríthatják a jelenleg használt lítium-ion telepeket. A megoldás egyik előnye, hogy elhagyható a folyékony és gyúlékony elektrolit. A pozitív elektróda itt is főként lítium, amit szilárd elektrolittal kevernek össze, majd mindezt egy kerámiaréteggel vonják be. Töltés közben a pozitív elektródáról a lítium-ionok a kerámiarétegen áthatolva, annak túloldalán lítiumot hoznak létre, így ez lesz a negatív oldal, merítés esetén a folyamat megfordul. A szilárdtest-akkumulátorok jelenleg fejlesztési fázisban vannak, mert a sok töltés és merítés következtében megsérül a kerámia, ami zárlathoz vezet. A szilárd elektrolitos akkumulátor energiasűrűsége sokkal nagyobb, azaz ugyanakkora kapacitást jóval könnyebb akkumulátorokkal lehet elérni. További előny, hogy 30%-kal nagyobb a feszültsége, sem hűteni, sem fűteni nem kell a telepeket, és a töltési idő is rövidebb.
A többi gyártó túlzásba viszi a elektromosítást, állítja a Toyota
Többek között a Toyota is fejleszti a saját szilárdtest-akkumulátorát, ami számításaik szerint 2025-ben kerülhet gyártásba. Ez viszont nem jelenti azt, hogy búcsút mondanak a dugattyúknak, a japán cég az első ilyen akkumulátorát is egy hibridben tervezi bemutatni. A Toyota az elektromos felárral magyarázza döntését, már most jóval többe kerülnek az elektromos modellek a benzines/gázolajos társaiknál, az új technika pedig még drágábbá teszi majd az autókat, ezért inkább az olcsóbb hibridekre fókuszálnak. Az elektromos autóktól nem zárkózik el teljesen a japán cég, de csak akkor kezdődhet a gyártás, ha a szilárd akksik jól vizsgáztak a hibridekben, illetve ha csökken annyit az áruk, hogy a vásárlók széles köre is képes lesz megfizetni az elektromos autókat.
A Toyota flottaátlagra vetített kibocsátása nagyon alacsony, pedig benzinmotor lapul az összes modellben