A Bentley 55 éves V8-asa tovább él
Egyelőre marad az ősi Bentley V8-as a Mulsanne motorterében
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Mulsanne az utolsó, amiben még igazi Rolls-Royce-Bentley motor van. A két márka közös korszakából való L szériás V8 eredetije 1959-es.
A Volkswagen csoport 1998-óta vezeti a patinás brit márkát, ami korábban a Rolls-Rocye-szal élt házasságban. Azokban az években a versenysportos múltú Bentley-t úgy próbálták elkülöníteni a Rolls-tól, hogy az azonos alapokra épülő modelljeik erősebb, vagy ha úgy tetszik sportosabb alternatívájaként voltak pozicionálva. A Rolls-Royce azóta BMW tulajdonú és vezetésű, BMW V12-es motorokkal készíti modelljeit. A Bentley is szárnyra kapott a német uralomtól, illetve főleg a tőkétől és a megkapott technológiától. Kisebb sorozatiban a VW csoport W12-esét használja.
Ami viszont megmaradt, az a régi, közös fejlesztésű V8-as a Mulsanne-ben. A korábbi sorhatosok kiváltására 1959-ben mutatták be az L szériás motort a Silver Cloud II és a Phantom V modellekben. Korábban V12-essel és soros nyolchengeressel is próbálkoztak, de végül az addigra már más autótípusokban elterjedt V8-as lett az irány. Az L szériás motorok lökettérfogata az évek alatt 5204-ről egészen 6750 köbcentiméterig nőtt. Az aktuális Mulsanne L410HT kódú motorja persze nagyon messze van a vele megegyező méretű 1970-es évjáratútól, ami a Silver Shadow ráncfelvarrásával mutatkozott be. Egyrészt dupla turbó lélegezteti, másrészt az összes alkatrészét módosították a nagyobb erő és a kedvezőbb fogyasztás eléréséhez. És, hogy miért fejlesztik még ma is, ahelyett, hogy lecserélnék egy modernebb blokkra? A Bentley szerint vásárlóik értékelik a tradíció folytatását, és egyelőre nem kíváncsiak egy német eredetű motorra. Meg is tartják a régi V8-ast, amíg csak megfelel a környezetvédelmi előírásoknak.