A 240 lóerős dízellel is csak 5,3 litert fogyaszt az új Passat
Újabb részletek az új Volkswagen Passat motorjairól és felszereltségéről
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A párizsi hivatalos bemutatóval egy időben a Volkswagen az új Passat fontosabb műszaki adatait is elárulta.
Múlt héten megvolt a hivatalos bemutatója, 85 kilót fogyott elődjéhez képest és sokkal karakteresebb lett, mint volt. De a Passatnál megint nem a forma lesz az ütőkártya, hanem az a technikai színvonal amit nyújt és a könnyedség, amivel mindezt teszi. Motorjai a VW konszern legfrisebb szériájából valók, 20 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beérik, mint az elődben. Mindben széria a start-stop rendszer és mindegyikhez rendelhető a DSG, duplakuplungos automataváltó, az erősebbeknél ráadásul széria. A motorkínálatban 120 és 280 lóerő közötti erőforrások szerepelnek.
A benzinesek közül a 125 lóerős 1.4 TSI a kínálat nyitódarabja. Rendelhető 150 lóerős változatban is, ahhoz jár a hengerlekapcsolás, mint fogyasztáscsökkentő elem. Utóbbi fogyasztása 4,9 liter 100 kilométeren, CO2 kibocsátása 115 g/km vegyes ciklusban. Ez a változat 1,3 literrel kevesebbet fogyaszt az előd 1.4-eséhez képest. Az új Passat megkapja a Golf 180 lóerős 1.8-asát, fölötte a 2.0 TSI rendelhető két teljesítményszinten 220, és 280 lóerővel. Alternatívaként elérhető lesz a plug-in hibrid Passat GTE, aminek 218 lóerő az összteljesítménye, és akár 50 kilométert is meg tud tenni tisztán elektromos üzemben.
A B8-as kódú új Passat leggyengébb motorja az 1.6-os dízel lesz, később a spórolós BlueMotion változatban is meg lehet majd rendelni. Ahogy a 2,0 literes benzinest, úgy az akkora dízelt is három teljesítményfokozatban lehet kérni: 150, 180 és 240 lóerővel. A 240 lóerős már két turbóval feltöltött, nyomatéka 500 Nm, és a szedán karosszériával 240 km/h a végsebessége. A legerősebb dízelnél nem opció, hanem alapfelszerelés a 4Motion összkerékhajtás és a hétfokozatú DSG automataváltó is. Mindezekkel együtt a csúcsdízel fogyasztása csak 5,3 liter százon és 139 g/km szén-dioxidot pufog ki.
Három felszereltségi szinten lehet a VW középkategóriását megrendelni, ahogy eddig is: ezek az alap Trendline, a közepes Comfortline és a legelegánsabb Highline. Alapfelszereltségéhez 16 colos kerék jár, de már ott is ledes a hátsó lámpa és a nappali menetfény. Az első ülések magasságban állíthatóak, van kulcs nélküli nyitás és keréknyomás figyelő is. A vezetőtámogató funkciók közül széria a karambol utáni automata fékező rendszer az auto hold és az emelkedőn elindulást segítő is. Ötcolos érintőkijelző jár a rádióhoz és az automataváltók vitorlázó üzemmóddal tudják csökkenteni a fogyasztást. A Comfortline felszereltség ezen felül tartalmazza a városi koccanásgátlót, a Highline esetén meg alacantara a kárpit és ledes az első fényszóró is. A Passat Németországban november közepétől lesz kapható, az alapára 25 875 euró, ami mai áron 7,92 millió forint. Állítólag még idén megjelenik a hazai kereskedőknél is, nem kizárt, hogy a németországinál kedvezőbb áron.
Inkább írj verset!
Igaz, annak sincs semmi értelme de legalább jót röhögünk rajtad!
Akkor, amikor a brüsszeli „szakértők” nem azon a színvonalon értenek a dolgaikhoz, mint lrob, Milán, s3000 vagy menőmanó. Ez az itteni szerencsétlenek esetében bocsánatos, mert idétlen klaviatúra huszárok, de Brüsszelben tétre megy a játék. Hogy ott is olyan világtalanok legyenek, mint ezek, az már nagy baj.
Az autógyárak csak megfelelnek annak, amit elvárnak tőlük. Ezt várják el.
[i]„Az új Passat megkapja a Golf 180 lóerős 1.8-asát”[/i]
Ha választhatnék nekem a 170lovas 2,5literes öthengeres szívómotorral kéne de ahogy elnézem a 2015-ös modellhez az már az USA piacra sem elérhető. Nagy kár. Nem hiszem, hogy azonos körülmények között sokkal többet fogyasztana mint egy 1.8 turbós benzines. :/
Az 5,3literes átlagfogyasztáshoz egy kis adalék:
[i]„Az Európában bevezetett New European Driving Cycle (NEDC) szabvány alapján a városi átlagot úgy mérik, hogy négyszer egymás után lefuttatnak egy előre kitalált, városi közlekedést szimuláló ciklust. Mindössze 195 másodperc alatt végigfuttatnak egy programot, amelyben az autó maximum 50 km/óráig gyorsít, de az átlagsebessége 18,7 km/óra. Egy tesztciklus alatt mindössze 1013 métert tesz meg az autó, ezért ezt négyszer megismétlik (4052 méter), és ebből felszorozzák a városi átlagfogyasztást. Az országúti átlag is ehhez hasonlóan történik, egy előre megtervezett forgatókönyv szerint. Itt már 6955 métert tesz meg 6 perc 40 másodperc alatt a fékpadon mért autó, az átlagsebessége 62,6 km/óra. A sebessége többször felemelkedik különböző értékekre (70-50-70-100-120), de a legmagasabb érték is 120 km/óra.”[/i]
Ja kérem, így tényleg nem nehéz hozni az 5,3literes átlagot kár, hogy a valóságban simán eszik majd 7litert vagy még többet. Mikor lesz már vége ennek az átlátszó színjátéknak? :/
A szakértők ugyebár….
Inkább folyamatossá válik….
kezdődik…………..
Szerintem te nem olvastad végig a cikket, ami véleményem szerint egyébként egy elnagyolt nulla.
Ja ja, de azért nézd meg az Isuzu 3.0 literes dízelét is a Velsatisból. Na hogy az mekkora egy kalap sz@r, pedig japán lenne szegénykém.
sok köztük a jappán, főleg a benzines :)))))
http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/
No komment….Made in germany…Ha-ha-ha
500Nm a nyomatéka ennek a motornak.
Bizony nőttek az árak, legalábbis konkrét példát tudok mondani: 2008 május (még válság előtt) új bmw 17,9 misi, akkoriban az euro 235-255 között ment, az áfa pedig még 20% volt, viszont regadó most olcsóbb azt hiszem. A lényeg, hogy 72ezer Euro volt a kocsi akkori árfolyamon. Most 72ezer euro 21misi feletti érték, és lám, ugyanazt a kocsit (csak frissebb változatát) euro alapján ugyanannyiért adják mint anno, csak a forint vacak, áfa nőtt, regadó meg csökkent azt hiszem. viszont konfigurálj össze egy Skoda Octaviát német oldalon, aztán a magyaron, és rájössz, hogy azt hiszem 1,5-2 misivel olcsóbb itthon újonnan. Még a külföldi is Magyarországon veszi (legalábbis egyik skoda szalonban az értékesítő mondta, hogy azt hiszem fél év alatt 450 új octaviát vettek náluk csak a külföldiek, ráadásul ez ha jól emlékszem veszprémben volt, nem is győr vagy bp)
Ne kérj tőle lehetetlent, ő olyat nem tud. Ő megjelenik, csesztet, hülyét csinál magából aztán vagy elhúz magától vagy kiteszik a szűrét, majd néhány nap múlva kezdi az egészet elölről.
2 literes turbódízel 240 lóval?
Nem semmi!
Nagyon tudnak ezek a németek.
Csak az gond, hogy még a 170 lovast sem tudták jól megcsinálni. Mindig kiröhögtetik magukat. Ez olyan igazi német szokás. Sokat akar a szarka, de nem bírja a farka.
De azért a mérnökeik szárnyakat növesztenek a reklámban. Röhej! Talán azért, hogy el tudjanak repülni a seggberúgás elől? 😀
[b]Tisztelettel kérek mindenkit, hogy NE etesse az itt ismét megjelent hibrid b….i trollt.
Köszönöm![/b]
Neked is azt javaslom, hogy kérdezz, ha valamit nem értesz.
1. nem fikáztam senkit, witz kolléga nagyon jól tudja, hogy miért írtam azt, amit. Ő az, aki egyetlen lehetőséget sem hagy ki, hogy más kedvelt márkáját folyamatosan fikázza. Többek közt ezt a márkát is. Soha nem hagyja ki. Neki írtam, nem neked, ha nem érted, kérdezzél, ne oktass ki, mert nem leszünk jóban. Kösz.
2. a véleményét mindenki szabadon gyakorolja, te is, Nekem ezzel semmi bajom. Mindenki azt vesz, azt kedvel, azért rajong, amiért akar.
Nagy példaképem Latinovits Zoltán. Őt is csak egy dolog idegesítette: a hülyeség. Na ezzel így vagyok én is.
Üdv!
Elmondtam a véleményemet. Éppen azon sértődtél meg. Egyéb kérdés?
Te pedig direkt értesz félre egy szubjektív véleményt és fikázod a másikat rögtön tök fölöslegesen? Ettől függetlenül, ha egy 6-os mazda és e között kellene választanom, egyértelműen a mazda. Se mazda, se vw párti nem vagyok. Ez a passzát már olyan, mint egy unalmas munkagép, karakteres itt ott, vannak élei, meg ledek azt kész, mondom ezt úgy, hogy az előző passat cc viszont nagyon bejön, ott már a 6-os ellenében azt választanám, az új cc viszont egyszerűen csúnya számomra a ráerőltetett egyen szögeletsségével.
És tessék mondani, ezek a csuda új fosvágenek ugyanúgy szét fognak hullani néhány év után mint a régebbiek?
Ejnye-bejnye zőődfülűkém, most hol marad a szokásos süket mellédumálásod a túlmotorizáltságról meg hogy hogy meg fog ezzel a teljesítménnyel bukni Európában a ketyere? Vagy ezt csak hibrideknél adod elő, szennyező koromdízelnél nem? 🙂
Azért ez egy AWD automata, ezeket ritkán dobják hozzád ingyér….
Azért én a inkább bevárnám az új ódit, eddig mindig hathatósan elmagyarázták hogy tőlük kapod a legjobb belsőt, és ez leginkább a Passat ellen jött ki a leglátványosabban. Láttam/ültem/vezettem már nem egy jól felszerelt Passatot, de mindig nyilvánvaló volt hogy nem Audi minőség. A C klassét is csak akkor fogták be amikor az ment mélyrepülésbe (W204 facelft előtt).
Rosszul látod. Ez most valóban egy teljesen új autó.
Lehet kapni kipufogóvéget mindhez. Ezért ne vegyél 15 millás Passatot. Ha mégis megvennéd ennyiért, akkor meg fogod érteni, hogy bár rengeteg pénz, de nem a semmiért adtad ki. Egyszer ülj bele egy olyanba, meg fogsz érteni.
Ráadásul nem is fognak köpködni rád a kommentelő prolik, hogy „Ódira” telik, az adód rendben van-e? Hisz csak egy Passatod lesz…
:-DDD
Gondolom tartós konstrukciónak ígérkezik egy 240 lóerős 2.0 TDi morot … főleg ha a teljesítménye 70-80% át gyakrabban hívják le az átlagosnál … 4 év után mikor már nem garanciális öröm lesz a használt autó piacon eladni . Kíváncsiságból konfiguráltam egyet és 15 millió felett volt a vége … egy Passatért … jó tudom nem kell ezzel a motorral venni ,de csak ehhez jár a szép dupla kipufogó a többi motornál nem is látszik a vége …
Én még ezt egy kicsit ízlelgetem ezt: kétlityis dízel 240Le-vel. Nem elírás? Mekkora nyomatéka lehet? Emlékszünk mér arra, hogy ekkora királyság volt nem is olyan rég egy 2.7es hathengeres 190LE-vel?
Amúgy jál látom hogy ez egy alaposabb Facelift? Bár a Passatnal egyre nehezebb megmondani hogy mikor váltanak modellt… 🙂
Ha kiszámolnád, valószínűleg az jönne ki, hogy jelenértéken még olcsóbbak is lettek!
Ha hozzáveszed a műszaki tartalom fejlődését, még nagyobb a különbség.
(fogd a 7-8 éves árat és szorozd végig az eltelt 7-8 év inflációjával)
Gólya, ezt hívják növekedésnek. Ha a piac nem bővül, de a profit kell a cégeknek (gyártók, forgalmazók, beszállítók és azok beszállítói….), akkor ez törvényszerű. Vagy többet adok el, vagy ugyanannyit drágábban. Ha többet adok el drágábban, az az extra profit.
Szerinted nincs benne különös, akik pedig szeretik ezt a márkát, azoknak tetszik, s lehet, hogy ők a te favorit Mazdádat tartják pl. semmilyennek. Fogadd el ezt végre, menni fog, hidd el.
Minden kocsi már baromi drága lett itthon, hogy akarnak itt bármit is eladni?Márkától függetlenül úgy érzem,mintha minden autó legalább kb 1.6-2 millió forinttal drágább lenne mint 7-8 éve,ennyit csak nem romlott a forint érzésem szerint:(
Jaj, de jó lenne gazdagnak lenni…
Felesleges az almát a körtéhez hasonlítani. Az az S 320 CDI egy közel kéttonnás, háromliteres V6-os, tíz évvel ezelőtti technikával.