A 120 kilós navigátoroknak lefőtt a kávé
Nem csak a súlya miatt választották Katát
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ollé Sándor nyíltan felvállalta, hogy új navigátora kiválasztásánál a súly is fontos kérdés volt, nem csak a szaktudás.
Új navigátorral állt rajthoz Ollé Sándor a Bükfürdő Ralin, akinek korábbi társa, Kerék Balázs egészségügyi okok miatt hagyta abba a navigálást és tért át a csapatvezetői posztra.
A Suzuki Swift Szuper–1600-asssal versenyző Ollé nem is titkolt célja volt, hogy ha már új navigátort kell keresnie, akkor az mindenképpen könnyű legyen. Így esett a választása Gulyás Katára.
„Kata 47 kg, ami mondjuk egy 77 kg-os navigátorral szemben harminc kiló előny” – mondta Ollé az autonavigator.hu-nak. „Az autó súlyából harminc kilót lefaragni nagyon nehéz és költséges dolog, egy szint után pedig lehetetlen is. Hogy pontosan hány másodpercet jelent ez az előny, azt nem tudom megmondani, de amikor azon megy a sakkozás, hogy egy vagy két pótkerékkel megyünk ki a szervizparkból, akkor az jól mutatja, mennyit számít a súly.”
Természetesen nem csak Kata súlya döntött, a navigáláshoz is kellett értenie.
„Kicsit furcsa volt neki a tempó (Kata korábban kisebb kategóriában navigált), de jól oldotta meg a feladatát. Navigátorként is jól vizsgázott. Szerencsére az első közös versenyünk murvás volt, ami segített, mert a murva kisebb hibákat megenged és a tempó is kisebb, mint aszfalton. Elégedett vagyok Kata teljesítményével, remélem, hogy sokáig fogunk még együtt versenyezni.”
A könnyű navigátorok divatja nem újdonság, a bajnokságot vezető Asi mellett mindig könnyű navigátorok ültek. De a kilencvenes évek végén az olasz bajnokságban fejlesztették tökélyre a súlyspórolásnak ezt a módját. Ott a kit carokban kizárólag 1,55 alatti hölgyek navigáltak, akiknek a súlya olykor a negyven kilót sem haladta meg.
Érdekes volt a Bükfürdő Rali szervizparkjában egy másik versenyző véleményét is hallani, aki szerint a 120 kg-os navigátoroknak lefőtt a kávé, és nem csak a súlyra mindig érzékenyebb kétkerékhajtású kategóriákban, de az összkerékhajtású N4-esek között is.
„Ma már egy 120 kilós navigátor nem tud annyit gyorsítani a versenyzőn, mint amennyit a súlyával veszít. A 70-80 kiló még éppen a felső határ, a felett már minden kiló hátrányt jelent.”
A Suzuki Swift Szuper–1600-asssal versenyző Ollé nem is titkolt célja volt, hogy ha már új navigátort kell keresnie, akkor az mindenképpen könnyű legyen. Így esett a választása Gulyás Katára.
„Kata 47 kg, ami mondjuk egy 77 kg-os navigátorral szemben harminc kiló előny” – mondta Ollé az autonavigator.hu-nak. „Az autó súlyából harminc kilót lefaragni nagyon nehéz és költséges dolog, egy szint után pedig lehetetlen is. Hogy pontosan hány másodpercet jelent ez az előny, azt nem tudom megmondani, de amikor azon megy a sakkozás, hogy egy vagy két pótkerékkel megyünk ki a szervizparkból, akkor az jól mutatja, mennyit számít a súly.”
Természetesen nem csak Kata súlya döntött, a navigáláshoz is kellett értenie.
„Kicsit furcsa volt neki a tempó (Kata korábban kisebb kategóriában navigált), de jól oldotta meg a feladatát. Navigátorként is jól vizsgázott. Szerencsére az első közös versenyünk murvás volt, ami segített, mert a murva kisebb hibákat megenged és a tempó is kisebb, mint aszfalton. Elégedett vagyok Kata teljesítményével, remélem, hogy sokáig fogunk még együtt versenyezni.”
A könnyű navigátorok divatja nem újdonság, a bajnokságot vezető Asi mellett mindig könnyű navigátorok ültek. De a kilencvenes évek végén az olasz bajnokságban fejlesztették tökélyre a súlyspórolásnak ezt a módját. Ott a kit carokban kizárólag 1,55 alatti hölgyek navigáltak, akiknek a súlya olykor a negyven kilót sem haladta meg.
Érdekes volt a Bükfürdő Rali szervizparkjában egy másik versenyző véleményét is hallani, aki szerint a 120 kg-os navigátoroknak lefőtt a kávé, és nem csak a súlyra mindig érzékenyebb kétkerékhajtású kategóriákban, de az összkerékhajtású N4-esek között is.
„Ma már egy 120 kilós navigátor nem tud annyit gyorsítani a versenyzőn, mint amennyit a súlyával veszít. A 70-80 kiló még éppen a felső határ, a felett már minden kiló hátrányt jelent.”