A legkedvezőbb áron kínált SUV kupé lehet a Renault Arkana
Eddig többnyire a prémium szegmens kiváltsága volt a kupé formájú szabadidő-autó, most viszont a Renault elhozta a C-szegmensbe, így már jóval kedvezőbb számokkal találkozhatnak az árcédulán az ilyen autóra vágyó vevők. De mit is takar a C-szegmens kifejezés? A legegyszerűbb, ha a méretekkel jellemezzük. Az Arkana hossza 4568 mm, magassága 1571 mm, tengelytávja pedig 2720 mm. Tehát a Kadjar és a Koleos között helyezkedik el, habár a tengelytávolsága nagyobb a Koleosénál, de a karosszéria hosszúságában nem veri.
R.S. Line felszereltséggel a legmutatósabb
Formaterve tökéletesen illeszkedik a márka jelenlegi arculatába a jellegzetes első fényszórókkal, de hátul is ismerősek a lámpatestek. Az R.S. Line változat pedig a sportos vonalra játszik rá, fekete díszbetétekkel, illetve a vérnarancs fényezéssel, ami csak ehhez a modellhez jár. Egyébként hét karosszériaszín közül lehet választani és opcionálisan fekete tető is kérhető. Továbbá a 17 vagy 18 colos könnyűfém kerekek tehetik tökéletessé az összképet.
Bent a szokásos Renault kép fogad a nagy, függőleges érintőképernyővel, amely lehet 7 vagy 9,3 colos, a vezető előtti digitális műszeregység pedig felszereltségtől függően 4,2, 7 vagy 10,2 colos. Az R.S. Line modell persze bent is különlegesebb, hiszen karbon hatású díszekkel, a műszerfal tetején végigfutó piros díszcsíkkal és fekete tetőkárpittal csábít. Helykínálata is példás az Arkanának, a hátsó utasok 211 milliméteres lábtérnek örülhetnek, a csomagtere pedig 513 literes alapból (480 liter az E-TECH Hybrid változatnál).
A jól megszokott Renault belső
Motorizáltság terén az 1.3 TCe benzinmotorok 140 és 160 lóerővel, valamint az 1.6 E-Tech hibrid szerepelnek a palettán. Az 1,3 literes motort is mikro-hibridnek nevezi a Renault, a 12 voltos rendszer okán, de az igazi hibrid az E-TECH, amelynek rendszerteljesítménye 145 lóerő. Ráadásul képes tisztán villanyhajtású üzemmódra is városban, amit 75 km/h tempóig tud kivitelezni.
A 160 lóerős motor csak ősszel érkezik a piacra
A 200 mm hasmagasságú SUV Dél-Koreában készül
Az Arkanába a legkorszerűbb vezetősegítő rendszereket pakolták. Többek között aktív vészfékező rendszer gyalogos- és kerékpáros érzékelővel, holttérfigyelő, táblafelismerő és sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel is segít, de ott van még a 360 fokos kamerarendszer és a parkolóasszisztens is, ami megkönnyíti a vezető dolgát. Alapáron a Zen felszereltség jár és a 140 lovas motor, illetve automata váltó, 9 299 000 forintért, a hybrid modellért viszont minimum 9 899 000 forintot kell fizetni.